La Opera Comică pentru Copii teatrul se sărbătorește cu muzică rock!

Ziua Mondială a Teatrului (27 martie) a fost sărbătorită cu muzică rock, sute de spectatori și vedete din showbiz la Opera Comică pentru Copii (OCC). A fost un final de săptămână tumultuos, petrecerea începând încă de sâmbătă 26, cu prima reprezentație cu sală plină (după restricțiile din pandemia de Covid 19) a megashow-ului „School of Rock”. Duminică dimineața s-a prezentat încă o reprezentație a acestui adevărat hit OCC, ambele bucurându-se de prezența în public a unor VIP-uri precum Andra și Cătălin Măruță (împreună cu copiii), Analia Selis sau Marius Moga – adică într-un fel s-a sărbătorit și cu pop, nu numai rock.

​Musicalul „School of Rock” de Andrew Lloyd Webber este la Opera Comică pentru Copii o adevărată desfășurare de forțe. La el au lucrat aproape 100 de artiști, dintre care 40 sunt copii, se folosește tehnică avansată de scenă (în ceea ce privește decorul, luminile și sunetul), iar fiecare interpret, pe lângă rolul pe care trebuie să-l joace, cântă și dansează. Regizorul Emil Pantelimon și echipa sa au reușit să dezvolte comicul textului realizat de Julian Fellowes, iar dirijorul Alexandru Ilie, care s-a ocupat de conducerea muzicală, a selectat unii dintre cei mai buni instrumentiști din București capabili producă o atmosferă 100% rock.

​„School of Rock” este o transpunere în teatru muzical a peliculei cu același nume din anul 2003. În montările acestei lucrări, copiii cântă live la instrumente, singuri sau împreună cu trupa rock a spectacolului. Povestea este simplă, plină de situații comice, dar și emoționantă: un rocker ratat creează în secret o trupă cu copiii de la o școală privată de elită. Lui i se opune… toată lumea, mai puțin copiii, care ajung să-l iubească.

Artiștii Operei Comice pentru Copii reușesc în această producție nu numai să redea atmosfera unei reprezentații de musical de pe Broadway sau din West End, ci și să adapteze actoricește, prin gesturi și mimică, relațiile părinte-copil, profesor-elev pentru publicul român. Asta înseamnă că nu asistăm la o producție americanizată, situațiile în care se găsesc personajele fiind compatibile și cu cele din spațiul european / românesc. Mesajul? „School of Rock la Opera Comică pentru Copii este un spectacol-lecție despre cum putem elimina filtrele și șabloanele pe care societatea ni le impune zi de zi. Este despre educația de acasă și cea de la școală, despre spargerea unor bariere de comunicare, dar mai ales  despre vocea copilului, care nu se poate face auzită în fața adultului”, spune regizorul Emil Pantelimon.

Din cele de mai sus putem deduce un aspect important al producției „School of Rock”, acela că se adresează publicului de toate vârstele, că fiecare dintre noi, indiferent de profesie, nivel de cunoștințe, preocupări ne putem regăsi în acest spectacol. Iată probabil un motiv pentru care a fost ales cu ocazia Zilei Internaționale a Teatrului. Pe de altă parte, ce alt gen de spectacol ar fi mai potrivit pentru această celebrare decât un musical, unde pot fi distribuiți doar interpreți polivalenți, capabili să îmbine jocul actoricesc cu fragmente coregrafice și care au calități vocale deosebite?

Creatorii spectacolului „School of Rock” (regizorul Emil Pantelimon, dirijorii Alexandru Ilie și Teodora Jaworski, coregrafa Cezara Blioju, scenograful Vladimir Turturica și asistenții lor) au adus pe scena românească un spectacol caredevine la fiecare reprezentație un eveniment special în sine și care de fiecare dată creează emoție și bună-dispoziție printre spectatori. S-a dovedit sâmbătă, 26 martie și duminică, de Ziua Teatrului, când minute în șir de aplauze n-au mai lăsat artiștii să părăsească scena. E greu să te desprinzi de ceva care îți provoacă sentimente de bucurie, care te conduce într-o poveste, o lume paralelă în care se poate întâmpla orice, iar tot ce se întâmplă are un sens și poartă cu sine un mesaj. Cam la asta s-ar putea reduce experiența teatrală adevărată și ea se obține garantat la „School of Rock”.

School of Rock (la Opera Comică pentru Copii)

musical de Andrew Lloyd Webber

text de Julian Fellowes, versuri de Glenn Slater

regia: Emil Pantelimon

conducerea muzicală: Alexandru Ilie

coregrafia: Cezara Blioju

scenografia: Vladimir Turturica

pregătire muzicală copii: Teodora Jaworski

asistent de regie: Irina Furdui

asistent de coregrafie: Sabina Chirilă

pregătire muzicală instrumentiști-copii: Vlad Vedeș, Adrian Tetrade