Opera Comică pentru Copii oferă o excursie la Veneția cu ocazia premierei operetei „O noapte la Veneția” Cu ocazia premierei operetei „O Noapte la Veneția” de Johann Strauss, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, organizează un concurs prin care spectatorii pot câștiga un sejur de două nopți în celebrul oraș italian. Premiera spectacolului regizat de […]
Opera Comică pentru Copii oferă o excursie la Veneția cu ocazia premierei operetei „O noapte la Veneția”
Cu ocazia premierei operetei „O Noapte la Veneția” de Johann Strauss, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, organizează un concurs prin care spectatorii pot câștiga un sejur de două nopți în celebrul oraș italian. Premiera spectacolului regizat de maestrul Cristian Mihăilescu va avea loc pe 11 și 12 noiembrie, la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, iar concursul se desfășoară până pe 28 noiembrie, pe site-ul instituției, www.operacomica.ro.
Spectatorii care doresc să intre în competiție trebuie să cumpere un bilet la una dintre cele șapte reprezentații ale operetei „O noapte la Veneția” programate în weekend, respectiv în zilele de 10, 11, 12, 18, 19, 25 și 26 noiembrie, și să completeze apoi formularul online de pe site-ul Operei Comice până pe 28 noiembrie, ora 23:59. Premiul I constă într-un sejur de două nopți la Veneția în perioada 1 martie – 1 iunie 2018, oferit de agenția Magic Holiday, în pachetul turistic fiind incluse biletele de avion și cazarea, cu mic dejun, pentru maxim trei persoane. În cadrul concursului, Opera Comică pentru Copii oferă încă două premii constând în 4 invitații VIP pentru 2 persoane la orice spectacol din stagiunea 2017-2018 (premiul al II-lea), respectiv 2 invitații din aceeași categorie (premiul al III-lea). Formularul online este disponibil la adresa bit.ly/DouăNopțiLaVeneția2017, iar regulamentul concursului poate fi consultat pe www.operacomica.ro/evenimente/.
Opereta „O noapte la Veneția” de Johann Strauss, în regia maestrului Cristian Mihăilescu, este o împletire armonioasă între comedie și vis, condimentată cu râs în hohote, dar și cu poezie. Decorurile de poveste și interpretarea unei echipe de tineri artiști talentați sunt atuurile acestei premiere straussiene.
„Ne bucurăm că putem oferi spectatorilor noștri prilejul întâlnirii cu una dintre cele mai îndrăgite operete ale marelui compozitor Johann Strauss. <<O noapte la Veneția>> ne introduce în atmosfera frumosului oraș italian, cu măști colorate, costume de epocă și personaje pitorești, toate acestea într-un fermecător decor venețian. Îi așteptăm cu drag deopotrivă pe cei mici, dar și pe cei mari, pentru a porni împreună în această minunată călătorie muzicală”, a spus Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii.
Pe 4 și 5 noiembrie, cei mici sunt așteptați la Opera Comică pentru Copii să vadă unele dintre cele mai apreciate spectacole din stagiunea trecută: baletul „Frumoasa Vasilisa”, realizat în colaborare cu Școala de Balet Jaqueline, la Sala Mare, spectacolul de teatru „Punguța cu doi bani” în regia Gabrielei Dumitru, la Sala UnderGrant, și „Salonul de balet”, atelier interactiv realizat de coregrafa Corina Dumitrescu, la Salonul Mozart. În luna decembrie, copiii se vor putea întâlni cu cel mai îndrăgit balet al iernii, „Spărgătorul de Nuci”. Spectacolul, în coregrafia lui Cătălin Caracaș, a fost unul dintre marile succese ale stagiunii trecute, luna viitoare fiind programate 14 reprezentații.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 10 000 de spectatori. Pentru stagiunea 2017-2018 sunt programate deja peste 500 de reprezentații, dintre care 19 premiere.
Biroul de presă,
Opera Comică pentru Copii
30 octombrie 2017
Îți dai seama, mami! Am jucat toate jocurile vedetă din săptămâna asta. Tocmai ce îi explicasem ce înseamnă jocuri vedetă și care sunt săptămâna asta. Mai venim? Te rogggg? fetița cu ochi verzi și părul lung se milogea de mama ei. Mai venim. Oricum în fiecare săptămână suntem aici pentru atelierul de oratorie. Ne-am zâmbit […]
Îți dai seama, mami! Am jucat toate jocurile vedetă din săptămâna asta. Tocmai ce îi explicasem ce înseamnă jocuri vedetă și care sunt săptămâna asta. Mai venim? Te rogggg? fetița cu ochi verzi și părul lung se milogea de mama ei. Mai venim. Oricum în fiecare săptămână suntem aici pentru atelierul de oratorie. Ne-am zâmbit complice toate trei și i-am promis că weekendul viitor vor fi alte trei jocuri vedetă și cu siguranță va da din nou peste jocul cu scufița roșie care îi plăcea atât de mult.
Era sâmbătă după-amiază. Când am intrat în Sala jocurilor, spațiu special amenajat pentru pitici unde se joacă, fac puzzle-uri sau pictează, atmosfera era relaxată. Copiii se jucau, iar părinții povesteau. Uneori cedau rugăminților alintate și se așezau și ei la mese ca să se joace. Fac același lucru și nimeresc la un joc pe care nu îl știu. În fața mea, mama unei puștoaice care merge deja la școală, încearcă să dezlege regulile jocului. Reușește și este mândră. Suntem în fiecare sâmbătă aici. Mergem la atelierul de oratorie și apoi rămânem aici la jocuri. E varianta perfectă să mai lase din mână telefonul. Am fost și aseară. Întâi Noaptea Vrăjitoarelor și apoi jocurile. Se entuziasmează și îmi povestește. Program complet, ce mai! Costum de pisicuță, turul pe care bineînțeles că nu l-am ratat, fotografii, prieteni, distracție și multă joacă. Lângă noi, puștii încep să se adune. Mama se retrage ușor, iar eu rămân cu patru pitici, două fete și doi băieți. Îmi dau seama repede că doi dintre ei se cunosc și începem să ne jucăm. Vedeta la masa noastră, chiar dacă în total erau trei, a fost un joc în care puștii trebuiau să recunoască animalele, să fie agili și să apese pe un clopoțel. Lângă mine, fetița cu ochi verzi privea captivată cartonașele. S-a râs mult, fiecare copil s-a străduit să arate cât este de priceput, iar la sfârșit mi-am dat seama cât de importante sunt asfel de întâlniri.
Jocurile, pe lângă dimensiunea lor educativă care este evidentă, mai are un mare câștig, aduc oamenii laolaltă. Fie că este vorba de copii și părinți, prieteni sau necunoscuți, fetițe și băieți, jocurile au darul de a crea un spațiu în care barierele dispar, copii se deschid, socializează și leagă noi prietenii.
Weekendul trecut a marcat deschiderea unui nou spațiu special amenajat de Opera Comică pentru Copii pentru joacă în diferitele ei forme. Deschisă lângă Salonul Mozart, sala oferă un loc destinat părinților unde pot sta la o vorbă și un spațiu cu mese, jocuri și voluntari oricând pregătiți să ofere ajutor.
Data viitoare îți arăt cum se joacă, mami! Încă o auzeam chiar dacă se îndepărtase. Noi suntem aici, m-am gândit. În fiecare sâmbătă între 11 și 16, Sala jocurilor este deschisă să primească noi bucurii.
Alice Schreiner
S-a deschis weekendul Noaptea Vrăjitoarelor la Opera Comică pentru Copii și trebuie să vă mărturisesc că distracția e de-a dreptul… înspăimântătoare! De Halloween, artiștii de la OCC știu cum să îți bage frica-n oase. Încă de pe scările de la intrare te iau primire de uriașii din baletul „Jack și Vrejul de Fasole”. Îți explică […]
S-a deschis weekendul Noaptea Vrăjitoarelor la Opera Comică pentru Copii și trebuie să vă mărturisesc că distracția e de-a dreptul… înspăimântătoare! De Halloween, artiștii de la OCC știu cum să îți bage frica-n oase. Încă de pe scările de la intrare te iau primire de uriașii din baletul „Jack și Vrejul de Fasole”. Îți explică faptul că trebuie să ai ceva curaj dacă vrei să intri și că o faci pe propria răspundere. Îți iei inima-n dinți și pătrunzi dincolo de ușă… unde o mare grozăvie se deschide în fața ochilor! Vrăjitoare cu pălării țuguiate, scheleți ambulanți, pirați gălăgioși și puși pe harță, păpuși ciudate și zombi descărnați se plimbă printre vizitatori și se strâmbă la cei mici.
În holul de la intrare, o doamnă tare ciufulită și cu un uriaș cuțit în cap ne invită zâmbitoare să înaintăm. Laetiția, doamna de la casa de bilete, e simpatică și politicoasă ca întotdeauna, doar că îi lipsește jumătate de falcă și e cu ”dinții” la vedere. Sasha, zis și Dragonel, un băiețel de aproape patru ani ascuns într-un costumaș verde de dragon, o privește fascinat și nu înțelege cum doamna poate să mai zâmbească. În fine.. intrăm în holul mare, unde e o vânzoleală de nedescris. Printre părinți și bunici mișună copilași în costumații trăznite: scheleți, roboței, vrăjitoare mici, drăcușori cu cornițe, prințese medievale, personaje din Războiul Stelelor, ba chiar zăresc și un Om Păianjen. Toți sunt nerăbdători să intre în turul special din spatele cortinei, care promite să dea palpitații și senzații tari.
Muzică și antren la intrare
Între timp, un lup cât toate zilele și un pirat cu abilități de pianist întrețin atmosfera. Pe lupul Nino îl știu deja mulți copii, e un individ gălăgios și mereu pus pe glume, iar pe pirat cu siguranță l-au mai văzut în spectacolele de la Salonul Mozart. Piratul-pianist Tudor Scripcariu e așezat în fața unei mici orgi, la care cântă ce-i trece prin cap. ”Ia să vedem copii, din ce desen animat e muzica asta?, întreabă Lupul. ”Din Pantera Roooooz”, răspund picii adunați în jurul lor. ”Greșit! E din Lupul Roz! Pantera Roz e o nepoată de-ale mele”, se rățoiește Nino. Se trece rapid peste această ciudățenie, pentru că piratul se lansează în cântecul Gamei, iar toată lumea începe să cânte: ”Do, e-o doamnă mai voinică/Re e-un rege mustăcioooos…”. Lângă noi dansează și se agită de mama focului o vrăjitoare cu nas fioros și un neg mare cât o nucă.
Turul camerelor misterioase și a cuferelor de pirați
Dar nu mai e timp, s-a făcut opt și un sfert și începe turul nostru! Ne așezăm cuminți la coadă și, drăcie!, ne trezim înconjurați de tot felul de personaje ciudate care, vrem, nu vrem, ne însoțesc mai departe. Suntem circa 20 de părinți și copii. Ieșim din hol spre Sala UnderGrant, iar după ușă ne speriem de Omul Negru, un tip cu mască întunecată și pelerină neagră, care, tăcut și misterios, ne face semn să înaintăm. În fața Salonului Mozart facem cunoștință cu ghidul nostru, Emil, care ne explică faptul că în seara aceasta ne vom întâlni cu personajele negative din spectacolele Operei și că vom încerca împreună să speriem duhurile rele prin muzică și spectacol. ”Sunteți curajoși?”, întreabă Emil. ”Daaaaa”, răspund copiii, ”nuuuuu”, se aude un glăscior mic și înfricoșat.
Dar e prea târziu ca să mai dăm înapoi! Intrăm în Salonul Mozart, scăldat într-o lumină albăstruie, unde o vrăjitoare râde în hohote și începe să ne cânte, secondată de Truveri, artiștii cu instrumente medievale. Rând pe rând, vrăjitoarea îi răpește pe copii de lângă părinții lor și îi duce pe scenă, unde toți dansează în cerc. După primul moment artistic, coborâm mai departe pe Scara Fierarului, învăluit de un abur mlăștinos. Ajungem la intrarea în Casa de Turtă Dulce, unde își face apariția însăși Vrăjitoarea din Hansel și Gretel, înarmată cu un linguroi, care ne încântă cu vocea-i de soprană. Emil ne dezvăluie cu această ocazie și o surpriză: printre noi se află însuși maestrul Cristian Mihăilescu, regizorul acestui minunat spectacol care a bătut recorduri de vizionare la Opera Comică pentru Copii. Îl aplaudăm copios, cu-atât mai mult cu cât descoperim că la brațul dânsului se află marea soprană Felicia Filip, directoarea Operei Comice!
Scăpăm de Vrăjitoare și ajungem pe Scena Mare a OCC, de al cărei tavan atârnă niște uriași coconi. Din întuneric apare Fluturele Cap de Mort din spectacolul Fetița cu Chibrituri, care dansează sub ochii fascinați ai copiilor. Fluturele negru dispare la loc în întuneric pentru a face față unei trupe gălăgioase. E Vrăjitoarea Zug Zag, din Micuța Dorothy, care cântă și dansează alături de trupa ei de maimuțe răutăcioase. Momentul artistic e gustat la maximum de părinți și copii și se termină în aplauze. Turul continuă printr-o cameră misterioasă, ticsită cu cufere de pirați și costume medievale, dar și prin ”holul focului” sau camera meșterului Coppelius din Lumea Păpușilor. În final ajungem în holul mare, trecând printre oglinzile care deformează, iar ghidul nostru ne invită în Camera Jocurilor din Sala UnderGrant, unde pe copii îi așteaptă mese încărcate cu jocuri de strategie sau logică.
Mă uit la Sasha-Dragonel și îl văd încântat de ce se întâmplă în jurul lui. Toată picimea e în vervă și văd părinți care se chinuie să-și convingă copiii că mai trebuie să ajungă și acasă. Și Noaptea Vrăjitoarelor abia a început! Azi după ora 19.00, sute de părinți și copii sunt așteptați din nou la tururile speciale organizate de Halloween la Opera Comică pentru Copii. E un eveniment de neuitat, pe care sperăm să nu-l ratați!
Livia Cimpoeru
28.10.2017
Copilăria ar trebui să fie cea mai frumoasă perioadă a vieții, pentru că cel mic nu își creează probleme din tot ceea ce vede, el descoperă lumea și se bucură de ea. Cea mai eficientă și simplă modalitate de a descoperi ceea ce ne înconjoară dar și informații noi este prin joacă. În zilele noastre, […]
Copilăria ar trebui să fie cea mai frumoasă perioadă a vieții, pentru că cel mic nu își creează probleme din tot ceea ce vede, el descoperă lumea și se bucură de ea. Cea mai eficientă și simplă modalitate de a descoperi ceea ce ne înconjoară dar și informații noi este prin joacă. În zilele noastre, mulți copii nu știu cum să se joace, iar familia poate avea un rol esenţial în a-i îndruma. Părinții îi oferă celui mic mediul și îi pun la dispoziție informațiile necesare pentru ca el să își creeze propriile jocuri, prin care să descopere mediul înconjurător. O simplă analiză a modului în care noi, adulții, am trecut prin şcoală, ne face să realizăm că una dintre cele mai eficiente metode de învățare și memorare este prin asocieri, conexiuni sau rime. Copilul deprinde extrem de repede aceste metode prin joacă, ceea ce îi va face activitatea şcolară mult mai ușoară și pe placul său.
Creativitatea este o altă calitate care se păstrează și se antrenează prin joacă. La vârste mici, copiii sunt în mod natural foarte creativi, au imaginație bogată și se pricep să inventeze povești. Din păcate, această calitate, nefiind antrenată corespunzător, ajunge să se piardă pe parcursul vieții. Astfel, dacă un copil de 5 ani este 90% creativ, un adult de 30 de ani mai păstrează doar 2% din aceasta. Cu ajutorul jocurilor copilul poate rămâne antrenat, iar pierderea capacității creative poate fi diminuată.
Jocul cu prietenii sau cu familia, în activități colective, facilitează rapid dezvoltarea socială a copiilor și învăţarea bunelor maniere sau deprinderea unor abilități importante: cooperarea, spiritul de echipă, negocierea, generozitatea, competiția și mai ales ce înseamnă fair-play. Pe lângă toate acestea, joaca reprezintă un mod de a crea o legătură cu celălalt și de a experimenta ce înseamnă o relație de prietenie.
Sabina Chirilă
26 octombrie 2017
Noaptea Vrăjitoarelor (teaser) – tur interactiv cu eroii negativi din spectacolele OCC Pe lângă spectacolele programate, ca de fiecare dată, în sălile noastre – Hänsel și Gretel în Sala Mare, Truverii în Salonul Mozart și Mirandolina în Sala UnderGrant – ne pregătim pentru cel puțin 34 de tururi interactive în care îi veți cunoaște pe eroii negativi din poveștile noastre. Noaptea Vrăjitoarelor va avea loc doar […]
|
Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, pregătește a treia ediție a spectacolului „Poveste de Crăciun”, care va avea loc pe 14 decembrie, de la ora 19:00, la Sala Polivalentă din București. La ediția din această iarnă vor urca pe scenă soprana Felicia Filip, solista Paula Seling și balerinii Operei Naționale București, Cristina Dijmaru și […]
Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, pregătește a treia ediție a spectacolului „Poveste de Crăciun”, care va avea loc pe 14 decembrie, de la ora 19:00, la Sala Polivalentă din București. La ediția din această iarnă vor urca pe scenă soprana Felicia Filip, solista Paula Seling și balerinii Operei Naționale București, Cristina Dijmaru și Ovidiu Matei Iancu, alături de alți invitați surpriză. Până atunci, pe 27 și 28 octombrie, Opera Comică pentru Copii îi așteaptă pe cei mici la seria de spectacole itinerante „Noaptea Vrăjitoarelor”, cu ultimele 100 de bilete din cele 1080 scoase la vânzare.
„Poveste de Crăciun” este un spectacol mozaic, în regia lui Cristian Mihăilescu, ce reunește pe scena Sălii Polivalente soliști de prim rang, orchestră live, momente de balet clasic și modern și coruri de copii din toată țara. Publicul va avea ocazia să vadă momente deosebite pregătite de artiștii lirici și balerinii Operei Comice pentru Copii, alături de invitații speciali ai acestei ediții. La edițiile trecute au încântat publicul Felicia Filip și IRIS, Mario Hossen, Monica Petrică și Răzvan Mazilu, Iordache Basalic, Corina Dumitrescu și Gigel Ungureanu, Laura Bretan, Mihai Mălaimare și Teatrul Masca, Ducu Bertzi & Friends, Luiza Zan & Snaps Vocal Band, Alina Eremia, Orchestra Simfonică București, Corurile Cantus Mundi București, Școala de Balet „Jaqueline”, Lotul de Gimnastică Ritmică al UNEFS București, Soliștii și Baletul Operei Comice pentru Copii. Biletele pentru spectacolul „Poveste de Crăciun” sunt puse în vânzare în rețeaua bilete.ro.
Pe 27 și 28 octombrie, Opera Comică pentru Copii îi așteaptă pe micii spectatori la „Noaptea Vrăjitoarelor”, o serie de spectacole itinerante ce cuprind, în total, 36 de tururi în culisele teatrului, presărate cu o mulțime de surprize și momente artistice susținute de artiștii OCC. În cele două zile, de la ora 19:00 până la miezul nopții, copiii vor putea face cunoștință cu vrăjitoarele și cu alte personaje negative din poveștile Operei Comice. Până acum au fost rezervate peste 900 de bilete din cele 1080 scoase la vânzare, iar ultimele 100 de bilete sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
Tot pe 27 și 28 octombrie, Opera Comică pentru Copii le-a pregătit celor mici o nouă surpriză: Caravana cu Jocuri, într-un nou spațiu și cu o nouă denumire. „Games Room” – Camera cu Jocuri – adăpostește „Jocurile OCC” și are ușa deschisă pentru toți copiii și familiile lor în fiecare sâmbătă, între orele 11:00 – 16:00. La spectacolul „Noaptea Vrăjitoarelor”, pe 27 și 28 octombrie, Camera cu Jocuri îi va aștepta, în Sala UnderGrant, pe copii, părinți și bunici cu jocuri pentru toate vârstele, care, la plecare, pot fi cumpărate de la Magazinul OCC din foaier.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 10 000 de spectatori. Pentru stagiunea 2017-2018 sunt programate deja peste 500 de reprezentații, dintre care 19 premiere.
Biroul de presă,
Opera Comică pentru Copii
25 octombrie 2017
Trăim într-o lume modernă, suntem întotdeauna într-o cursă contra cronometru. Înconjurați de ecrane, de rețele sociale, de camere de foto, ne simțim obligați să publicăm în spațiul virtual activitățile cele mai banale sau din contră, ceea ce avem impresia că ceilalți nu fac. Chiar dacă nu conștient, spațiul virtual în momentul de față reprezintă imaginea […]
Trăim într-o lume modernă, suntem întotdeauna într-o cursă contra cronometru. Înconjurați de ecrane, de rețele sociale, de camere de foto, ne simțim obligați să publicăm în spațiul virtual activitățile cele mai banale sau din contră, ceea ce avem impresia că ceilalți nu fac. Chiar dacă nu conștient, spațiul virtual în momentul de față reprezintă imaginea noastră în societate, mai bine zis imaginea pe care dorim să o aibă societatea despre noi. Așa cum în perioada redingotei, moștenirea și discursul politic reprezentau individul, acum, o simplă poză cu mâncare face acest lucru.
În această viteză continuă în care trăim, în aglomerație, trafic și sarcini pe care trebuie să le rezolvăm într-un termen prea scurt, uităm să ne bucurăm de lucrurile mărunte, fără telefonul mobil. Nu o dată, am văzut copii foarte mici cu telefoane în mână sau tablete pe care rulau în neștire desene animate sau jocuri. Desigur, tehnologizarea face parte din evoluția firească a lumii, modernizarea este ceva normal atât timp cât realitatea deține un rol principal.
Să ne oprim preț de câteva clipe și să petrecem timp alături de copiii noștri. Jocurile de familie aduc atât relaxare și timp plăcut pentru părinți cât și dezvoltare personală pentru cei mici. Nu numai că familia are parte de o pauză de la agitația zilnică, dar cei mici dobândesc curaj, își dezvoltă imaginația, spirit
ul competitiv și învată lucruri noi. Jocurile la masă cu obiecte fizice nu vor dispărea din simplul motiv că oferă o alternativă unei zile plicticoase petrecută în casă dar mai ales, ele aduc un plus educației copilului, destind familia și o apropie.
Astfel de jocuri sunt prezente în fiecare sâmbătă la Opera Comică pentru Copii, într-un spațiu colorat, intim și pregătit să primească toată familia. La dispoziția doritorilor se află jocuri de strategie, creativitate, logică, pictură, puzzle și multe altele, toate prezentând un risc major de distracție.
Sabina Chirilă
24 octombrie 2017
Dacă ai aplicația OCC descărcată pe telefonul mobil și vrei să vii la ”Peregrinatio”, prima premieră a Truverilor în Salonul Mozart, trimite un sms în cursul zilei de azi, 24 octombrie, până la ora 17, și vei primi gratuit o INVITAȚIE CU 2 LOCURI! Spectacolul se joacă de la ora 10, doar sâmbătă și duminica asta, […]
Dacă ai aplicația OCC descărcată pe telefonul mobil și vrei să vii la ”Peregrinatio”, prima premieră a Truverilor în Salonul Mozart, trimite un sms în cursul zilei de azi, 24 octombrie, până la ora 17, și vei primi gratuit o INVITAȚIE CU 2 LOCURI! Spectacolul se joacă de la ora 10, doar sâmbătă și duminica asta, 28 și 29 octombrie. Te rugăm să alegi și ziua și să ne trimiți un sms la nr. 0753431421, cu mesajul VREAU LA TRUVERI, în data de …….. (completezi alegerea ta) și vei primi imediat confirmare tot prin sms.
Surprizele continuă întreaga stagiune pentru cei mai fideli spectatori!
Îți mulțumim și te așteptăm cu drag la spectacolele noastre!
Opera Comică pentru Copii a readus în repertoriu, stagiunea aceasta, baletul de buzunar „Mirandolina”, conceput de maestrul coregraf Mihai Babușka, într-o nouă scenografie, semnată de creatoarea Adriana Urmuzescu. Spectacolul, ca și celelalte lucrări de balet ale teatrului, este definit de o explozie de bucurie, venită din partea creatorilor și a interpreților, aceștia din urmă fiind […]
Opera Comică pentru Copii a readus în repertoriu, stagiunea aceasta, baletul de buzunar „Mirandolina”, conceput de maestrul coregraf Mihai Babușka, într-o nouă scenografie, semnată de creatoarea Adriana Urmuzescu. Spectacolul, ca și celelalte lucrări de balet ale teatrului, este definit de o explozie de bucurie, venită din partea creatorilor și a interpreților, aceștia din urmă fiind tineri balerini care dovedesc talentul lor special prin mișcările elegante și precise pe care le execută. Am asistat la avanpremiera din data de 20 octombrie a baletului „Mirandolina” și am descoperit o coregrafie extrem de frumoasă, care îmbină elemente, pași din dansurile tradiționale italiene cu mișcări de balet, pe un colaj muzical alcătuit din tarantele și canțonete, dansuri încărcate de energie și de foarte mult umor de bună calitate.
Baletul este inspirat de cunoscuta piesă a dramaturgului italian Carlo Goldoni, „Hangița”, și păstrează caracteristicile amuzante ale personajelor. Pe scurt, frumoasa Mirandolina a moștenit un han și este curtată insistent de trei pretendenți, unul mai caraghios decât altul. Coregraful Mihai Babușka a reușit prin coregrafie să facă aceste personaje atât de comice încât atât copiii cât și adulții din sală abia se mai pot abține să nu râdă în hohote. În lumea teatrului se spune că genul comediei este cel mai greu de practicat, deoarece e mai simplu să faci pe cineva să plângă, decât să râdă. Mihai Babușka și asistenții coregrafi Cristina Opincaru și Cătălin Caracaș au reușit o performanță de invidiat: nu numai o comedie spumoasă căreia nu poți să-i reziști, dar un balet-comedie. Sunt scene pline de umor care fac publicul să râdă, precum momentul în care în curtea hanului câțiva tineri dansează tarantela, iar Cavalerul, supărat de zgomot, aruncă de pe fereastră în ei cu tot ce găsește prin casă. Apoi, Mirandolina, sătulă de certurile dintre pretendenți, se preface leșinată pentru a fi lăsată în pace. Însăși apariția celor trei nobili care aspiră la mâna fetei reprezintă o sursă consistentă de umor. Astfel, Contele este un bătrân ramolit care nu se poate deplasa decât sprijinit de doi slujitori, dar dorește să se însoare, Marchizul este un individ pedant și fandosit, iar Cavalerul un tip insipid cu pretenții de războinic. Aceste măști, completate de Fabrizio, iubitul Mirandolinei, un personaj gelos și supărăcios, de Mirandolina însăși, care cu istețime reușește să scape de cei trei neghiobi și un cocoș simpatic fac deliciul spectatorilor mari și mici. Toate aceste caracteristici comice ale personajelor sunt realizate prin dans! Un dans cu pantofi și cizme pentru Fabrizio, lustragiu și om de bază pe lângă han; dansul cu scara pe care bătrânul conte vrea să se urce, dar nu reușește, pentru a-i face o declarație de dragoste Mirandolinei; jocul cu sabia al Cavalerului care încearcă să-i impresioneze pe toți și multe alte astfel de scene contribuie prin mișcare la comicul spectacolului.
Spectacolul „Mirandolina” are loc la Sala Undergrant a Operei Comice pentru Copii, o sală care ar putea fi considerată mică pentru o producție de balet, dar scena capătă spațiu și frumusețe prin scenografie. Cu ajutorul unui fundal frumos desenat, completat de o perdea pe lățimea scenei și a câtorva elemente de decor, scenografa Adriana Urmuzescu a reușit să creeze un cadru de poveste, intim și colorat, un peisaj însorit din Italia, plin de căldură și veselie. Costumele, inspirate de moda secolului al XVIII-lea, cu peruci pentru persoanele de vază, la care se adaugă machiajul, completează caracterul ridicol al celor trei personaje nostime, Contele, Marchizul și Cavalerul.
„Mirandolina” este, datorită coregrafiei și scenografiei, datorită artiștilor care redau povestea cu respirație tânără, cu virtuozitate și talent, un spectacol de comedie accesibil tuturor, un prilej de bucurie pentru public, un eveniment de neratat.
Iulia Toea
Contele Albafioritta, marchizul Forlipolli și cavalerul Ripafratta, trei pretendenți cu nume imposibile, încearcă să cucerească inima unei frumoase și cochete hangițe venețiene, Mirandolina. Ca să fie treaba și mai complicată, în poveste apare și Fabrizio, un tânăr angajat al hanului care urmărește amuzat toate aceste încercări, pentru că știe deja că inima Mirandolinei îi aparține. […]
Contele Albafioritta, marchizul Forlipolli și cavalerul Ripafratta, trei pretendenți cu nume imposibile, încearcă să cucerească inima unei frumoase și cochete hangițe venețiene, Mirandolina. Ca să fie treaba și mai complicată, în poveste apare și Fabrizio, un tânăr angajat al hanului care urmărește amuzat toate aceste încercări, pentru că știe deja că inima Mirandolinei îi aparține.
După superbul spectacol Lumea Păpușilor, Mirandolina este al doilea balet prezentat în premieră pe scena Operei Comice pentru Copii în mai puțin de-o lună! E o nebunie de costume, panglici și culori, momente comice, muzică, tarantele și balet de calitate, la care am avut ocazia să asist vineri, în avanpremieră, pe scena Sălii UnderGrant, și despre care e musai să vă povestesc.
După cele trei gonguri care stârnesc aplauzele pline de nerăbdare ale picilor din sală, în hanul Mirandolinei ne primește un cocoș mare și burtos, dar și tânărul Fabrizio, care lustruiește tacticos niște cizme neverosimil de roșii. Apare în scurt timp și Mirandolina, care, tunete și fulgere!, ni se înfățișează sub aparența unei frumoase asiatice. Ei bine, în seara aceasta rolul Mirandolinei e dansat de Saki Ota, noua dansatoare venită tocmai din Japonia în căutarea baletului clasic, care e deja la al doilea său rol principal pe scena OCC, după Cenușăreasa. Saki Ota e o prezență pe cât de delicată, pe-atât de riguroasă în executarea mișcărilor, iar costumul și trandafirul roșu de cochetă venețiană o prind de minune. În scenă își face intrarea bătrânul și bogatul Conte Albafioritta, însoțit de cei doi valeți ai săi, care vrea să cucerească inima Mirandolinei cu promisiunea unei vieți de huzur. Șireată, Mirandolina se preface că îi acceptă avansurile, însă se dovedește a fi o maestră a eschivărilor. Acelaști tratament îl primește Marchizul Forlipolli, alias Levente Szasz, care încearcă să o cucerească pe tânăra hangiță cu o serie de salturi grațioase foarte bine executate. Mirandolina pare convinsă și nu prea.. Seria pretendenților continuă cu Cavalerul Ripafratta (interpretat de Mihai Pricope), un domn din cale afară de arțăgos, îmbrăcat într-un costum de culoare verde-praz și cu ciorapi roz, care-și împunge rivalii cu un săbioi cât toate zilele. În ciuda mustății-furculiță amenințătoare, Cavalerul e tare împiedicat și aproape se prăvălește peste primele rânduri de spectatori, de unde se aud câteva de strigăte de surpriză și amuzament. Rivalii își aruncă priviri disprețuitoare, ba chiar aș spune ucigătoare, și singurul lucru care îi salvează de la autodistrugere este intervenția unui minunat moment de dans pe ritmuri de tarantele italiene. Două cupluri de dansatori fac față cu brio acestui pasaj destul de dificil din punct de vedere tehnic, cu ritmuri foarte rapide, cu piruete și salturi spectaculoase. Nici unul dintre dansatori nu este din România: britanicii Emily Hulme și Adam Davies, japonezul Taiga Ueno și canadiana Chantal LaBarge sunt balerini nou sosiți la Opera Comică pentru Copii, pe care o să-i mai vedem și în spectacolele viitoare! Dansatorii de tarantele sunt alungați la propriu de pe scenă de cavalerul arțăgos Ripafratta, iar lupta pentru inima Mirandolinei reîncepe. Urmează o „scenă a balconului” foarte comică, în care fiecare dintre pretendenți, inclusiv Fabrizio cu a lui mandolină sau Ripafratta cu săbioiul supradimensionat, se luptă pentru atenția Mirandolinei. De la fereastră, tânăra hangiță îi alungă pe toți cu un zâmbet fermecător și un fâlfâit de evantai. Nemulțumiți, pretendenții își împart unii altora o serie de perechi de palme, apoi sunt alungați de Mirandolina cu o oală de confetti.
Dacă vă place baletul, dar și comedia, Mirandolina este rețeta perfectă pentru o ieșire la spectacol alături de cei mici. Distracția e garantată pentru copii, care nu au timp să se plictisească, în vreme ce adulții au ocazia să vadă un balet minunat, conceput de maestrul coregraf Mihai Babușka și pregătit de coregrafii Cristina Opincaru și Cătălin Caracaș. Scenografia minimalistă, adaptată scenei UnderGrant, este compensată de costume foarte creative, aflate în prelungirea personajului. Scenele de dans sunt complexe și în unele momente destul de dificile din punct de vedere tehnic, atât în dansul individual cât și la nivelul ansamblului. Pentru un iubitor de balet, Mirandolina oferă tot ce trebuie și puțin mai mult, așa că vă recomand din toată inima să nu-l ratați.
Livia Cimpoeru 20.10.2017