Atelierele „Micul Artist” 2022-2023

 

ATELIERELE „MICUL ARTIST”

 

Atelierele Micul Artist sunt in vacanta, va asteptam cu drag incepand cu data de 15 August 2022 cand incepem inscrierile pentru modulul 2022/2023 si preselectiile in data de 12 Septembrie 2022.

 

Anul acesta dezvoltăm programul Atelierelor „Micul Artist” și propunem 46 de ateliere, coordonate de traineri profesioniști și cu experiență în domeniile lor de activitate și mai ales în ateliere cu copiii. Așteptăm cu mare drag să ne revedem fizic sau online cu profesori dedicați și inspirați, în cadrul unui program prin care au trecut deja mai bine de 3000 de copii de-a lungul ultimilor 7 ani, în același loc magic, la Opera Comică pentru Copii.

Vor fi 15 întâlniri în modulul I din stagiunea 2022/2023, la sediu sau online, o dată pe săptămână, începând cu data de 19 Septembrie si până la 21 Ianuarie 2023. Taxa de participare este de 450 lei/participant/modul sau 850 lei/participant/an. Plata se efectuează până pe 30 Septembrie 2022. Taxa NU este returnabilă!

 

 

 

PROGRAMUL ATELIERELOR

 

LUNI 

MOMMY & BABY BALET cu Consuella Crăciun (sediu)

Ora 16:00 – 6-36 luni

 

ATELIER DE COSTUME SI DECOR cu Bogdana Pascal (sediu)

Ora 16.30 – peste 7 ani

 

BABY BALET cu Consuella Crăciun (sediu)

Ora 17:00 – 3-5 ani

 

ACTORIE cu Andreea Corneanu (sediu)

Ora 17:00 – … ani

Ora 18:00 – … ani

Ora 19:00 – … ani

 

SAH AVANSATI cu Bogdan Ulian (sediu)

Ora 17.00 – 6-9 ani

Ora 18.00 – 10-12 ani

 

FOTOGRAFIE cu Cristina Anculete (sediu; o dată la două săptămâni)

Ora 17.00 – peste 6 ani

 

COR JR. cu Elena Iorgulescu (sediu)

Ora 17.30 – 5-7 ani

 

ZUMBA cu Consuella Crăciun (sediu)

Ora 18.00 – peste 5 ani

 

EDUCATIE SCENICA cu Catalina Antal (sediu)

Ora 18.00 – …. ani

Ora 19.00 – …. ani

 

CERAMICĂ cu Cristina Anculete (sediu; o dată la două săptămâni)

Ora 18.00 – peste 6 ani

 

COR SR. cu Mădălina Maxim (sediu)

Ora 18.30 – 7-10 ani

 

SCRIERE CREATIVA cu Ioana Marinescu (online)

Ora 17.30 – 6-10 ani

Ora 18.30 – 10-13 ani

 

 

 

 

MARȚI

BALET cu Jaqueline Bratu (sediu)

Ora 17.00 – 4 – 8 ani

Ora 18.00 – peste 9 ani (avansati)

 

SAH INCEPATORI cu Bogdan Ulian (sediu)

Ora 17.00 – 6-9 ani

Ora 18.00 – 10-12 ani

 

DANSURI POPULARE cu Mihai Pricope (sediu)

Ora 17.00 – 4-7 ani

Ora 18.00 – 7-10 ani

 

PERFORMANȚĂ CREATIVĂ cu Catalina Antal (sediu)

Ora 18.00 – …. ani

Ora 19.00 – …. ani

 

TEATRU – EURITMIE cu Vera Stoian (sediu)

Ora 17.30 – 3 – 6 ani

 

STEP cu Vera Stoian (sediu)

Ora 18.30 – peste 5 ani

 

BENZI DESENATE cu Mihai Grăjdeanu (online)

Ora 18.00 – 7-10 ani

Ora 19.00 – 10-14 ani (avansati)

 

 

 

 

MIERCURI

ACTORIE cu Andreea Corneanu (sediu)

Ora 17:00 – … ani

Ora 18:00 – … ani

Ora 19:00 – … ani

 

DANS ENERGETIC cu Loreta Neculai (sediu)

Ora 17:00 – … ani

 

 

BALET cu Theodora Munteanu (sediu)

Ora 17.30 – 5-7 ani

Ora 18.30 – 7-10 ani

 

DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN ACTORIE cu Calina Epuran (sediu)

Ora 17.30 – … ani

Ora 18.30 – … ani

 

DANS MODERN cu Maria Șerbănoiu (sediu)

Ora 18.00 – … ani

Ora 19.00 – … ani

 

MINIMESTERI ASTRONOMI cu Adina Soare (online)

Ora 17.00 – peste 6 ani

 

DESIGN cu Livia Rus (online)

Ora 18.30 – peste 7 ani

 

 

 

JOI

STREET DANCE cu Ionuț Picincu (sediu)

Ora 17.00 – 5-7 ani

Ora 18.00 – peste 7 ani

Ora 19.00 – peste 7 ani (avansati)

 

ACTORIE SI REGIE cu Cristina Patrascu (sediu)

Ora 17.00 – … ani

Ora 18.00 – … ani

 

CREATIVITATE ÎN ARTĂ ȘI ÎN DESIGN cu Patricia Procopie (sediu)

Ora 17.00 – … ani

Ora 18.00 – … ani

Ora 19.00 – … ani

 

BALET cu Elena Chiriță (sediu)

Ora 17.30 – 5-7 ani

Ora 18.30 – 7-10 ani

 

JOCURI SI DEZVOLTARE PERSONALA cu Iris Pencu (sediu)

Ora 17.30 – peste 6 ani

 

CĂLĂTORII CU LORRY cu Loreta Neculai (sediu)

Ora 17.30 – peste 6 ani

 

PANTOMIMA cu Loreta Neculai (sediu)

Ora 18.30 – peste 6 ani

 

 

 

 

 

VINERI

MICII AFACERISTI cu Raluca Barsan (sediu)

Ora 17.00 – peste 7 ani

 

ACTORIE cu Ioana Rufu (sediu)

Ora 17.00 – … ani

Ora 18.00 – … ani

Ora 19.00 – … ani

 

LABORATORUL DE PAPUSI cu Diana Danila (sediu)

Ora 17.00 – peste 6 ani

 

POVEȘTI DE DEȘTEPTAT COPIII cu Dana Cristescu (sediu)

Ora 17.00 – … ani

Ora 18.00 – … ani

 

REPORTER JUNIOR cu Dana Andronie (sediu)

Ora 17.00 – … ani

Ora 18.00 – … ani

 

ACTORIE cu Otilia Panainte (sediu)

Ora 17.30 – 7 – 11 ani

Ora 18.30 – 12 – 14 ani

 

 

 

 

SÂMBĂTĂ

ACTORIE cu Ioana Rufu (sediu)

Ora 09:30 – … ani

Ora 10.30 – … ani

Ora 11.30 – … ani

Ora 12.30 – … ani

Ora 13.30 – … ani

 

ATELIER DE CREAȚIE cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 10.00 – peste 5 ani

 

FILOSOFIE (primar) cu Mădălin Guruianu (sediu)

Ora 10.00 – 7-9 ani

 

MAXI COR (GIMNAZIU) cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 11.00 – peste 10 ani

 

INCURSIUNE ÎN ATELIERELE DE CREAȚIE TEATRALĂ cu Daniela Istrate (sediu)

Ora 11.30 – … ani

Ora 12.30 – … ani

 

CLUB DE LECTURA, DEZBATERE SI CREATIE cu Ciprian Nedelcu (Sediu)

Ora 11.30 – 6 – 11 ani

 

MUZICA PRIN JOCURI cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 12.00 – peste 5 ani

 

DEBATE (liceu) cu Mădălin Guruianu (sediu)

Ora 12.00

 

ENGLEZA PRIN MUZICA cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 13.00 – peste 5 ani

 

DEBATE (gimnaziu) cu Mădălin Guruianu (sediu)

Ora 14.00

 

ATELIER DE CUNOAȘTERE (primar; gimnaziu) cu Adina Iacob (sediu)

Ora 14.00

 

ATELIER DE COMUNICARE cu Adina Iacob (sediu)

Ora 15.00

 

ORATORIE cu Nae si Teo Șovăială (online)

Ora 10.00 – 5-7 ani

Ora 11.00 – 8-10 ani

 

DEBATE (gimnaziu) cu Mădălin Guruianu (online)

Ora 11.00

 

 

 

 

 

 

 

 

Educația, alături de cultură, desigur, reprezintă, în contextul actual, aliați de nădejde în dorința de a reveni la firescul pe care îl merită copiii noștri. Odată cu reînceperea școlii, îi așteptăm pe Micii Artiști în sala de curs, atât la sediu, cât și online, să-și revadă profesorii și colegii și să pornească într-o nouă călătorie magică. Respectăm cu strictețe normele sanitare în vigoare și îi asigurăm pe părinți că securitatea și bunăstarea emoțională a cursanților sunt pe primul loc în lista noastră de priorități. La sediu se vor desfășura doar atelierele care presupun activitate fizică, în cele mai mari săli de curs, respectând distanțarea spațială și cu intervale orare diferite, iar cele care presupun efort intelectual se vor relua în mediul virtual, după modelul care s-a dovedit a fi de mare succes în timpul stării de urgență, când au funcționat fără întrerupere. În plus, așa cum v-am obișnuit deja de 5 ani, de când desfășurăm acest program la Opera Comică pentru Copii, venim cu propuneri de ateliere noi, care țin cont de cererile copiilor și ale părinților. Surpriza acestui an școlar o constituie Atelierul de Filosofie pentru Copii.” 

Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii

 

 

 

REGULAMENT GENERAL

privind organizarea şi desfăşurarea programului Atelierele „Micul Artist”

 

Capitolul I

Cadrul general

 

Art.1. (1) Prezentul regulament cuprinde cadrul de organizare şi desfăşurare al proiectului Atelierele „Micul Artist”, susținut de Opera Comică pentru Copii, destinat copiilor, până la vârsta de 18 ani şi are ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor şi talentelor copiilor.

(2) Programul îşi propune să valorifice, în spiritul principiului egalităţii de şanse, talentele artistice ale copiilor, oferindu-le acestora şansa de afirmare profesională, prin valorificarea calităţilor proprii.

 

Art. 2. (1) Programul stimulează copii cu vârsta până la 18 ani, din Bucureşti, denumiţi în continuare beneficiari, prin intermediul educaţiei non-formale cu scopul dezvoltării pasiunii pentru cunoaştere şi valorificării creativităţii.

(2)Proiectul constă în organizarea de cursuri susţinute de specialiști cu experienţă în domeniul respectiv. Fiecare curs va purta numele de atelier.

 

Art. 3. (1) Proiectul presupune următoarele etape:

A. Înscrierea copiilor prin completarea formularului cu ocazia preselecției.

B. Selecţia copiilor pentru fiecare atelier

C. Pregătirea şi instruirea beneficiarilor în domeniile de activitate vizate de proiect.

 

Capitolul II

Criterii de eligibilitate şi selecţia candidaţilor

Art. 4. Criterii de eligibilitate pentru candidaţi

(1) Vârsta să nu depășească 18 ani până la data aplicării

(2) Manifestarea interesului pentru activităţile proiectului

(3) Completarea formularului de înscriere cu ocazia preselecției.

 

Art. 5   Selecţia candidaţilor

Se va realiza urmărind principiile:

Respectarea cumulativă a tuturor criteriilor de eligibilitate

Egalitatea de şanse şi de gen

Meritocraţie

Inclinaţie către activităţile specifice atelierului respectiv, care să reiasă din completarea formularului de înscriere la preselecție.

 

Capitolul III

Desfăşurarea programului

Art. 6.  În urma selecţiei candidaţilor, promotorul de program – Opera Comică pentru Copii – va întocmi lista cu beneficiarii pe care îi va contacta în vederea anunţării rezultatului.

Art. 7  Promotorul va organiza cursuri/ateliere în toate ariile de preocupare ale proiectului pe perioada 2021-2022.

Art. 8  Opera Comica pentru Copii îşi rezervă dreptul de a selecta copiii, pentru a participa la spectacole din stagiunile instituţiei, cu acordul scris al părinţilor.

Art. 9  Promotorul, împreună cu specialiștii din cadrul fiecărui atelier, va împărţi beneficiarii în mai multe grupe de lucru, în funcţie de vârstă, dacă este cazul.

 

Capitolul V

Comisia de selecţie

Art 10. Comisia de selecţie a candidaţilor este alcătuită de o echipă de specialiști, desemnată de Promotor.

 

Capitolul VI

Dispoziţii finale

Art.11

  • Fiecare beneficiar trebuie să prezinte Promotorului o adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie prin care să ateste că este apt pentru a se implica în activităţile programului
  • Beneficiarii minori trebuie să prezinte Promotorului o declaraţie pe proprie răspundere din partea tutorelui prin care acesta îşi exprimă acordul cu privire la implicarea în activităţile programului
  • Fiecare Atelier va avea 15 de întâlniri, astfel încât plata totală va fi de 400 de lei. Plata se efectuează la sediu sau în cont, înainte sau imediat după prima oră de curs,  până cel mai târziu la data de 20 februarie 2022. Neachitarea  taxei până la 20 februarie 2022, conduce automat la excluderea copilului de la atelierul respectiv. Taxa nu este returnabilă.
  • Prin prezența în cadrul activităților organizate de Opera Comică pentru Copii, persoanele din public își dau acordul pentru apariția în fotografiile și înregistrările realizate în cadrul evenimentului și folosirea ulterioară a acestora de către organizator.
  • Fiecare specialist din cadrul Atelierelor „Micul Artist” are întocmit un regulament specific, care va fi adus la cunostinţă beneficiarului și tutorelui beneficiarului, la începutul atelierelor.

 

REGULAMENT pentru Atelierele ”Micul Artist” desfășurate la sediul OCC în 2022-2023

Prezentul regulament se aplică tuturor celor care doresc să participe la „Atelierele Micul Artist de la sediul OCC” și să se implice în activitățile organizate în spațiile destinate acestora.

Prin accesarea acestui obiectiv, utilizatorul acceptă toate prevederile prezentului regulament. Organizatorul nu se face responsabil de nicio consecință rezultată în urma nerespectării clauzelor cuprinse mai jos.

Este interzisă distrugerea obiectelor la „Atelierele Micul Artist de la sediul OCC”. În cazul în care se produce distrugerea unui astfel de obiect, părintele / tutorele își asumă responsabilitatea achitării contravalorii pagubelor.

Este interzis accesul cu băuturi sau mâncare.

Coordonatorul fiecărui atelier vă stă la dispoziție pentru a vă explica modalitățile de lucru și pentru a îndruma copiii în realizarea obiectelor. Profesorul poate decide, in urma unei evaluari, sa va retrageti copilul de la atelierul respective dupa primul trimestru.

De asemenea, aveti obligatia sa informati profesorul/coordonatorul atelierului inaintea orei de curs despre eventualele probleme de sanatate ale cursantului prin intermediul grupului de whatsapp. Daca un cursant are mai mult de 3 (trei) absente consecutive nemotivate atunci va fi eliminat de la curs. Inainte de inceperea atelierelor, parintele/tutorele va completa o declaratie pe propria raspundere ca va incredinta cursantul coordonatorului pe intreaga perioada a desfasurarii orelor de curs.

Taxa nu este returnabila.

Nu se permit jocuri ce pot pune în pericol integritatea fizică sau psihică a copilului. Participanții vor manifesta un comportament decent, care să nu deranjeze alte persoane. Pentru a ne bucura cu toții de spațiul de lucru, vă rugăm să păstrați curățenia.

 

Măsuri Specifice Sars-Cov-2 

Este obligatorie purtarea măștii de protecție de către participanți (+5ani). Părinții / tutorii / însoțitorii au obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile de așteptare și pe toată durata vizitei la OCC. Chiar dacă ai mască pe față, noi vom ști când te bucuri, căci zâmbetul se citește în ochi.

Măsurăm temperatura la intrare. Conform reglementărilor în vigoare, suntem obligați să îți luăm temperatura la intrare, iar în cazul în care depășește 37,3 grade, nu îți putem acorda accesul, dar te așteptăm data viitoare.

Păstrează distanța. Ne vom putea juca din nou împreună în curând, dar acum păstrăm cu toții distanța de 1,5 m între noi.

Spală-te des pe mâini. Ai grijă ca mânuțele tale să fie în permanență curate, astfel vei ține la distanță microbii.

Strănută și tușește la cot. Dacă îți vine să strănuți, acoperă-ți nasul și gura cu interiorul cotului.

Accesul la Atelier. Accesul se face pe la poarta de intrare a OCC și se  merge direct spre corpul de clădire destinat Atelierelor Micul Artist, păstrand distanța față de alte persoane atât în curte cât și pe scările de acces spre ateliere. Copiii se predau profesorului/coordonatorului atelierelor in zona delimitata cu stalpi alb cu rosu (nu se trece de acea zona) si se preiau de la profesor/coordonatorul atelierelor la finalul cursului, accesul parintilor in cladire fiind strict interzis.

Dacă ați intrat în contact cu cineva care s-a dovedit a fi infectat cu virusul SARS-CoV-2, trebuie să ne anunțați imediat. Veți reveni la Ateliere, doar dacă aveți rezultatul negativ la test.

Respectă indicațiile personalului OCC. Te rugăm să respecți pe parcursul vizitei la noi indicațiile personalului OCC.

Te rugăm să respecți acest regulament, plus regulile de distanțare și a celor sanitare impuse de legile în vigoare.

Prin prezența în cadrul activităților organizate de Opera Comică pentru Copii, persoanele din public își dau acordul pentru apariția în fotografiile și înregistrările realizate în cadrul evenimentului și folosirea ulterioară a acestora de către organizator.

Prezentul Regulament este afișat pe pagina de internet www.operacomica.ro și este aprobat prin decizie la nivelul conducerii OCC. Prezența la Atelierele Micul Artist de la OCC are valoare de acceptare integrală, liber consimțită și în afara oricărei constrângeri a prevederilor prezentului Regulament.

 

 

 

 

ATELIERELE ”MICUL ARTIST” 2022 – 2023 – DESCRIERI

 

CLUB DE LECTURĂ, DEZBATERE ȘI CREAȚIE ”VILEKULLA”

Citim, analizăm, dezbatem și ne jucăm în lumea poveștilor într-un spațiu special amenajat pentru lectură de Ambasada Suediei la Opera Comică pentru Copii. Pentru fiecare volum prezentat în cadrul clubului vor fi abordate următoarele teme generale de discutie: prezentarea autorului și a contextului în care a trăit, însoțit de imagini video, discuții cu autorii, cu editorii sau cu traducătorii, prezentarea cărții și a personajelor principale, includerea lor în contextul istoric și/ sau social din care fac parte, noțiuni generale despre tehnica în care a fost scrisă cartea. Câteva dintre cărțile ce vor fi parcurse în cadrul modulului și temele specifice sunt: SHAKESPEARE povestit copiilor; EPOCA MEA DE AUR de Daniel Horia- copilăria în comunism pornind de la volumul de bandă desenată publicat la editura Arthur; MICUL PRINȚ de Antoine de Saint Exupery; PIPPI ȘOSEȚICA PE MĂRILE SUDULUI de Astrid Lindgren editura Arthur; FETIȚA CARE VOIA SĂ SALVEZE CĂRȚILE de Klaus Hagerup editura Univers Enciclopedic; MITOLOGIA NORDICĂ de Neil Gaiman, editura Arthur; ILIADA de Homer, editura Humanitas – bandă desenată; COMETĂ ÎN MOMILANDIA de Tove Jansson editura Arthur,

– teme specifice de discuție: valoarea prieteniei, importanța imaginației, cum ar trebui să arate școala ideală; noțiuni de tehnică de scris exersate în contextul generat de volumele parcurse; pseudonimul, importanța cărților în viața noastră, schimbarea finalului pentru cărțile pe care le citim, filmele pe care le vedem, întâmplările pe care le trăim, prietenii din cărți;  mitologia, personaje mitologice din literatura europeană și românească, vizionare filme de scurt metraj inspirate sau cu teme similare celor din cărțile pe care le citim; banda desenata tehnică și exercițiu; întâlniri cu scriitori, traducători, editori.

 

 

 

MUZICĂ PRIN JOCURI cu Angelica Baciu

În cadrul Atelierului de MUZICĂ PRIN JOCURI vom descoperi sunetul și vom realiza diferite experimente pentru a înțelege cum se produce, cum se propagă și cum se amplifică acesta; ne vom juca cu durate de sunete și vom crea ritmuri; vom face cunoștință cu Domnul Portativ și stimabila doamnă Cheia Sol; ne vom împrieteni cu șăgalnicele note muzicale; vom identifica și vom exersa diferite intensități ale sunetelor; vom descoperi diversitatea timbrală a instrumentelor muzicale și a vocilor umane; vom intra în Capsula Timpului pentru a călători în lumea marilor compozitori și a creațiilor acestora.

 

 

 

DESIGN cu Livia Rus

„Înainte de a scrie, omul a desenat. … De la început desenul a cerut un efort mintal care să facă posibilă transpunerea unui obiect situat în spațiu pe o suprafață plană. … Desenul nu este niciodată o simplă copiere a naturii, dar întotdeauna o transpunere, deci un act al inteligenței.” (G.M. Cantacuzino, Introducere la studiul arhitecturii)

La acest atelier învățăm care sunt instrumentele potrivite pentru un desen reușit, vorbim despre punct – linie – suprafață – volum, relația formă-fond, diferite tipuri de hașură, cum valorăm corpurile de bază așa încât să le evidențiem tridimensionalitatea, felul în care lumina influențează desenul corpurilor de bază (cub, sferă, cilindru), câte tipuri de perspective există și alte lucruri interesante. Toate aceste noțiuni stau la baza oricărui desen științific, informativ, artistic sau de relaxare. La fiecare ședință copiii vor exersa prin desen noțiunile aflate.

Livia Rus a absolvit secția Design a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București, a studiat design de obiect și istoria arhitecturii la Prima Facoltà di Architettura Ludovico Quaroni din Roma, a fost profesor invitat în stagii de practică la universități de artă și arhitectură din Tailanda și Argentina și îi place să lucreze cu copiii de toate vârstele.

 

 

 

 

BABY BALET SAU INITIERE BALET cu Consuella Crăciun 

Baletul este o activitate fizică ce necesită capacități excepționale de coordonare a diferitelor părți ale corpului, abilități ce se deprind și se dezvoltă de la o vârstă fragedă.
De aceea primii pași la cursurile de balet încep în jurul vârstei de 3-5 ani, cu lecțiile de baby-balet.
În cadrul acestor cursuri, inițierea celor mici se face prin educarea lor în tainele baletului. Prin diverse jocuri și exerciții, dar și exerciții de streching la sol, micii balerini și balerine vor începe să își cunoască propriul corp, să învețe pozițiile de bază din balet, cum ar fi pozițiile 1 si 2, plie și relevé vor fi introduse începând cu acest nivel.

Inițierea în tainele baletului deschide o serie de orizonturi noi pentru copii, stârnește apetitul pentru cunoaștere și contribuie la o ținută corectă, elegantă, dezvoltare armonioasă a corpului și dobândirea noțiunilor de muzicalitate și ritm.

Beneficii:

-dezvoltarea creativității

-atenție distributive

-dezvoltarea relațiilor interpersonale

-cultura muzicală

-dezvoltarea armonioasă a corpului

-învață să respecte disciplina și să se supună unor reguli comune întregului colectiv

 

 

 

JOCURI ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ cu Iris Pencu

Obiectivele Atelierului de Jocuri și Dezvoltare Personală: intelegerea proceselor psihice (memorie, gândire, atenție, motivație) si metode prin care le putem controla / îmbunătăți; identificarea corecta și controlul emoțiilor – intelegerea conceptelor de temperament si personalitate; introducerea unor tehnici de comunicare verbala și non verbală;  identificarea aptitudinilor proprii; dezvoltarea unor noi aptitudini; exersarea conduitelor sociale / bunele maniere; dezvoltarea capacităților de relaționare și cooperare în grup. Pe parcursul Atelierului de Dezvoltare Personală vor fi folosite maxim 30% explicații teoretice de bază pentru fiecare concept nou învățat și 70% jocuri pentru fundamentarea noilor noțiuni și exersarea lor.

 

 

 

 

TEATRU – EURITMIE cu Vera Stoian

Ştiţi care este cea mai bună metodă de învăţare? Joaca! Prin acest opţional ne-am propus să creem povești muzicale, jucându-ne împreună cu cei mai buni actori din lume – copiii. Vom începe cu exerciţii şi jocuri de dezvoltare a simţului muzical, a vitezei fizice de reacţie, de răspuns la stimulii auditivi şi de coordonare a corpului. De asemenea, ne vom destinde cu poveşti, jocuri şi exerciţii de euritmie. Euritmia este o metodă pedagogică folosită în dezvoltarea copilului per întreg, cu scopul de a stimula capacităţile expresive ale copiilor prin mişcare şi muzică. Prin intermediul exerciţiilor de “substanţă spaţială”, vom vedea cum se mişcă trupul când trece prin miere, prin apă, prin lapte, prin nori etc. Astfel, cu ajutorul poveştilor muzicale cei mici vor învăţa cum să redea non-verbal, prin intermediul mişcărilor şi gesturilor un personaj, o situaţie sau o stare emoţională. Aici ne vom juca foarte mult cu expresivitatea corpului şi ne vom transforma în prinţi şi prinţese, cai şi urşi, arici şi vulturi şi multe altele. Vom ţopăi pe ritmul „bulinelor muzicale” (pentru a ne exersa ritmicitatea), vom zbura cu „dansul fluturilor” (pentru a ne dezvolta percepţia spaţială) şi ne vom linişti cu „încolţirea bulbului de ghiocel” şi altele. Muzica nu se va auzi doar de la boxe, ci și de la mânuțele, picioarele și propriile burtici (exerciții de body percution)! Dar să nu credeți că vorbirea sau expresivitatea vocală vor fi neglijate ! Vom deveni expresivi ca o băbuță cu vocea scârțâită, ca balaurii cu vocile tunătoare, blânzi precum Zâna-Bună, bâlbâiți ca niște șoricei fricoși sau cutezători precum Harap Alb.

 

 

 

 

 

DANS MODERN cu Maria Șerbănoiu

Dansul modern se definește prin mișcări naturale și necondiționate, spiritualitate, diferențe de ritm, direcție si stări. Poate fi îmbinat cu multe alte stiluri de dans precum cel: clasic, contemporan, steet dance și sportiv, iar mișcările se îmbină armonios, dezvoltând astfel spectacolul de emoții și sentimente pe care copii îl pot transmite. Spre deosebire de dansul contemporan fondatorii dansului modern s-au bazat pe dezvoltarea unei filosofii de dans, au renunțat la teatralitate și armonie preferând sa îmbrățișeze stilul abstract unde mișcările rigide și greoaie au devenit manifestări artistice de eliberare a spiritului artistic. La acest atelier, copii pot folosi imaginația, creativitatea și își pot exprima sentimentele și trăirile prin dans, învață despre fluiditatea mișcării, libertatea de exprimare a corpului dar și înțelegerea acestora.

 

 

 

ACTORIE cu Otilia Panainte

Actriță de teatru, TV și film, Otilia Panaite a jucat la Opera Comică pentru Copii în spectacolele Sunetul Muzicii (regia Răzvan Mazilu) și Erus și Valea Generozității (regia Ana Crăciun-Lambru), precum și în producții independente la Teatrul Godot și Teatrul de Artă. A avut apariții episodice în serialul Las Fierbinți și a jucat în miniseria web “Vorbește-mi”. Este membru activ al studioului Independent Center for Actors Training de la Londra, unde lucrează cu actori care fac parte din Royal Shakespeare Company.

Otilia propune un curs de actorie care urmărește dezvoltarea următoarelor componente:

-Activarea celor 5 simțuri – exerciții de mindfulness;

-Stimularea memoriei, atenției, concentrării;

-Dezvoltarea vorbirii – dicție;

-Educarea abilitățior de mișcare, coordonare, spațialiate și rezistență fizică;

-Creșterea spiritului de echipă, a sentimentului de apartenență la grup și responsabilitate în cadrul grupului;

-Cultivarea creativității și unicității personale a fiecărui participant la curs

 

 

 

 

FILOSOFIE pentru Copii (P4C), cu Mădălin Guruianu

Cuvântul „filosofie” provine din greacă, însemnând „iubire de înțelepciune”. Deși este una dintre cele mai vechi discipline academice, în mod tradițional, filosofia nu a fost considerată potrivită pentru copii. Cu toate acestea, în multe privințe, tinerii sunt filosofi naturali, ei sunt curioși cu privire la problemele filosofice: De ce să fiu corect? Ce îl face pe cineva prieten? De ce sunt în viață? Poveștile sunt reale? Expunerea la sesiuni de filosofie structurată încurajează tinerii să exploreze marile întrebări care contează și susține dezvoltarea abilităților puternice de gândire critică și creativă. Filosofia este cea mai veche și eficientă disciplină pentru a învăța să gândească în mod independent, ajutând elevii să își exprime mai bine propriile perspective, să pună la îndoială și să își clarifice propriile idei, le sporește competența elevilor în raționament și logică, crește încrederea și capacitatea tinerilor de a examina problemele noi în mod critic și imaginar și aprofundează abilitățile de ascultare și empatie. Potrivit fondatorului filosofiei pentru copii Matthew Lipman (1922-2010), copiii “capătă deprinderea de a-şi solicita unii altora argumente şi opinii, de a se asculta cu atenţie unii pe ceilalţi, de a construi pornind de la ideile celorlalţi”. Prin intermediul cursului se urmărește creșterea gradului de responsabilizare, de rezonabilitate, de inovație, de toleranță, de gândire critică și mai ales de entuziasm intelectual. Mai mult, în cadrul atelierului elevii vor lucra împreună pentru a răspunde la întrebări și a învăța importanța cercetării filosofice atât individual, cât și în cadrul unui grup stimulativ. Nu ne vom rezuma doar la un schimb de opinii, ci la găsirea celor mai valide răspunsuri la subiectele apărute, prin dialog constructiv și argumentare logică, pornind de la baza că nu există răspunsuri corecte sau eronate, ci că unele pot fi mai solid argumentate decât altele.

 

 

 

 

SAH cu Bogdan Ulian

Este cunoscut faptul că șahul are o influență pozitivă în dezvoltarea copiilor. Mărește capacitatea de memorare, puterea de concentrare, claritatea și obiectivitatea deciziilor, clădește spiritul de fair play în competiție și te învață să gestionezi înfrângerile si victoriile.

Antrenor sah

Septembrie 2013 – Prezent8 ani 8 luni

Antrenor Sah si Instructor Sportul pentru toti

Antrenor sah, curs doi ani la Scoala nationala de antrenori 2014-2016

Arbitru categoria a II-a, norma arbitru FIDE.

Titluri internationale FIDE: Arena International Master si National Instructor.

Am antrenat incepand cu anul 2013 la CSM Bucuresti copii cu varste intre 4 si 14 ani. Am promovat copii catre grupa de performanta.

Medaliat la campionatele nationale pe echipe de copii si la campionatele pe echipe mixte in anul 2015, 2016 si 2017.

Prezentare activitate sah www.sahulian.wordpress.com

 

 

 

CERAMICĂ cu Cristina Anculete

În fiecare sâmbătă, cei mici vor învăța prin tehnici de modelare stravechi să-și realizeze și să-ți decoreze singuri obiecte utile de ceramică. Ne vom familiariza cu ustensilele și vom învăța termeni noi, iar la finalul atelierului vom sărbători lucrările noastre printr-o ardere speciala folosită din secolul al XVI în Japonia. Vârsta minimă pentru participarea la curs este de 5 ani. Va asteptam, asadar, cu mic cu mare sa invatati tainele ceramicii.

Cei mici vor putea ridica la inceputul atelierului, de la poarta OCC cele 5 kg de material special de lucru aferent primei etape. Putem recomanda, dupa caz, instrumente folositoare celor mici.

 

 

 

BALET cu Elena Chiriță 

Dansul este limbajul ascuns al sufletului.” Martha Graham

Baletul este o formă de dezvoltare personală prin îmbinarea artei cu mișcarea și inteligența emoțională. Acesta dezvoltă corpul copilul într-un mod armonios, îi dezvoltă capacitatea de gestionare a emoțiilor și îl ajută să le exprime prin mișcare. În plus, conform studiilor de specialitate, copiii care ascultă muzică clasică în primii ani de viață au parte de o serie de beneficii precum creșterea puterii de concentrare și a capacității de memorare. De asemenea, copiii vor primi pe parcursul fiecărei ore câte o informație esențială din istoria baletului, dobândind astfel o educație culturală de bază și înțelegând întregul fenomen al baletului clasic, neoclasic și contemporan.

 

 

 

MAXI COR – GIMNAZIU cu Angelica Baciu

Cântând împreună, copiii se dezvoltă într-un mediu care încurajează încrederea, sensibilitatea, respectul, spiritul de echipă. La Atelierul de COR, micii artiști vor învăța diferite cântece tematice. Prin joacă și veselie, în grup și în echipe, vor conștientiza modul corect de emitere a sunetelor muzicale, pronunția corectă, își vor dezvolta auzul muzical.

Plăcută vă fi surpriza când, la sfârșitul acestui curs, veți descoperi că au un repertoriu de cântece adaptat vârstei, unor anumite ocazii sau… poate chiar vă vor convinge pe voi,  dragi părinți și bunici, să cântați împreună… ceva ce sigur vă va trezi nostalgii!

 

 

 

COMUNICARE cu Adina Iacob

Modul în care comunicăm spune multe despre noi chiar și când nu rostim niciun cuvânt. Felul în care comunicăm face diferența dintre a construi sau a strica o relație, indiferent dacă e relația cu părinții, cu prietenii, colegii sau chiar cu noi înșine. Dacă învățăm să ascultăm, am făcut deja primul pas spre relații sănătoase cu cei din jur. Poate de aceea avem două urechi și doar o gură. Dacă le folosim proporțional, ne certăm mai puțin și (ne) înțelegem mai mult. La Atelierul de

Comunicare asimilăm noțiunile prin jocuri, exerciții și teme care să ne stimuleze imaginația și vocabularul. De asemenea, învățăm să ne înțelegem simțurile și să ne împrietenim cu emoțiile noastre, astfel încât să putem vorbi fără trac în fața unui public. Conținutul și livrarea cursului sunt adaptate nivelului de înțelegere al copiilor de școală primară și gimnaziu (grupa de vârstă 8-12 ani).

 

 

MINIMEȘTERI ASTRONOMI cu Adina Soare

Miniastronomii își unesc forțele cu micii meșteri de la lucru manual. Devenim gașcă de minimeșteri astronomi. Descoperim Luna, Sistemul Solar și stelele prin joacă, prin lucruri construite chiar de noi. Abilități dobândite: creativitate, îndemânare, răbdare, dezvoltarea motricității. Îmbinăm ore de teorie și de practică (observarea cerului de noapte cu ochiul liber și prin telescop), iar la finalul cursului fiecare participant va primi ”diploma de minimeșter astronom” și va avea o mapă ce conține caiet de lucru în timpul liber, cartonașe / puzzle despre sistemul solar și un sistem solar în miniatură. Totul meșterit manual de fiecare copil în parte. Abilitați dobândite: îndemânare, precizie, creativitate, dezvoltarea mușchilor și mișcărilor fine ale mâinilor. Metode folosite: cusut, împletit, crosetat, origami, quilling, papier mâché. Materiale folosite: hârtie, cartoane colorate, calc, sfoara și ața colorata, croșeta, ac de cusut din plastic, foarfece, aracet, scoici dublu adeziv, rigla, raportor, creion, radiera, creioane colorate, acuarele, acrilice, bete din lemn, cârlige mici din lemn, tuș rezistent la apa.

 

 

 

ZUMBA cu Consuella Crăciun

Zumba este un program de fitness inspirat din dansurile latino, este o combinație între elemente ce țin de dans și elemente din sfera aerobicului. Coregrafia zumba încorporează mișcări de hip-hop, samba, salsa, merengue, reggaeton, mambo, arte marțiale.

Muzica este principalul element care conferă originalitate, energie și bună dispoziție, cel prin prisma căruia este posibilă o diferențiere a ceea ce înseamnă Zumba între alte antrenamente de aerobic.
Exercițiile zumba includ atât melodii cu ritmuri lente sau ritmate, cât și piese potrivite unui antrenament de rezistență.

După succesul pe care l-a cunoscut în SUA, Zumba s-a răspândit cu rapiditate în întreaga lume.
Mișcările zumba solicită și pun în mișcare toate grupele de mușchi, modelând și tonifiând corpul. În același timp, acestea acționeză precum exercițiile cardio, solicitându-ți inima și îmbunătățindu-ți sistemul cardiovascular. Așadar, în timpul unei ședințe se poate ajunge la arderea între 700 și 1000 de calorii, ceea ce face din Zumba un program recomandat celor care vor să scape sănătos și eficient de kilogramele în plus.

O ședință de zumba durează în medie o oră și cuprinde partea de încălzire, pe parcursul a 2-3 melodii, însemnând circa 5-10 minute, antrenamentul propriu-zis, care durează cam 45 minute și se poate face pe diverse ritmuri, cel mai adesea, latino, iar în final, partea de relaxare, numită cool down, timp de aproximativ 5 minute.

 

 

 

 

CREATIVITATE, POVEȘTI ȘI EMOȚII cu Ioana Marinescu

Se adresează copiilor care iubesc poveștile, cărora le place să inventeze tot felul de întâmplări, copiilor cu o imaginație bogată și celor care iubesc să citească. Desigur, toate acestea le vom și cultiva împreună.

Dincolo de aceste aptitudini, cursul le deschide copiilor apetitul spre comunicare, le dezvoltă imaginația și îi ajută să relaționeze mai ușor, dar și să abordeze cu mai mult curaj și deschidere temele școlare.

Copiii învață să își identifice emoțiile – atât pe cele pozitive, cât și pe cele mai puțin plăcute – și cum să le folosească în mod constructiv, punându-le în slujba creației.

Cultivăm dragostea pentru citit, dezvoltăm imaginația și creativitatea. Ne jucăm și învățăm să construim povești. Scriem în minte și în inimă, pentru că de scrisul pe hârtie se ocupă școala.

Sigur, la fiecare oră, dar și la final de semestru, copiii își vor crea propriile povești, iar o parte le vor împărtăși părinților într-un moment festiv de final de modul.

Opțional

Abordăm temele de mai jos, într-o manieră jucăușă, ajutându-ne de filmulețe, cărți cu povești, întâmplări din viața reală și, desigur, de propria imaginație

PENTRU CINE SCRIEM?

CE ESTE O POVESTE? DIN CE ESTE FORMATĂ?

PERSONAJELE POVEȘTII – CUM LE CONSTRUIM

CUM SETĂM CADRUL POVEȘTII

PĂRȚILE POVEȘTII

NARAȚIUNEA

CUM CREĂM ACȚIUNE

TIPURI DE POVEȘTI

POVESTEA DE AVENTURĂ, POVESTEA POLȚISTĂ, POVESTEA AMUZANTĂ

POVESTEA ISTORICĂ, POVESTEA DE GROAZĂ, POVESTEA FANTASTICĂ

 

 

 

 

LABORATORUL DE PĂPUȘI cu Diana Dănilă 

Câțiva mililitri de imaginație, un strop de curaj, trei lingurițe de voie bună și două mâini curioase sunt ingredientele de care avem nevoie la atelierul nostru, Laboratorul de Păpuși. Păpușile din fel și fel de materiale trăznite, Marionetele pe fire, Teatrul de Umbre,Viermișorii dansatori, Păpușile vesele din Șosete, sunt doar câteva dintre minunățiile pe care le vom construi și explora împreună în fiecare săptămână. Vă aștept, așadar cu mic sau mai mare, să ne bucurăm și să descoperim o lume în care totul prinde viață. Haideți la atelierul Laboratorul de Păpuși, vă așteaptă cu nerăbdare o mulțime de prieteni!

Pe durata Laboratorului de Păpuși, participanții vor avea ocazia să cunoască și să construiască diverse tipuri de păpuși. La finalul Atelierului, vom prezenta celor interesați un Mini Puppet Slam – în care vom prezenta modalitățile prin care copiii aleg să se exprime liberi, construindu-și propria poveste.

 

 

 

 

DANSURI POPULARE cu Mihai Pricope

Prin dansul popular românesc, cei mici vor descoperi magia dansului folcloric și a portului național, vor descoperi un mediu plin de muzică și armonie, o lume încărcartă de ritualuri, obiceiuri și simboluri tradiționale. Apropiindu-i pe cei mici de folclor, îi vom încuraja să pătrundă în acest univers, să îl cunoască și să îl salveze, ce altfel riscă să fie uitat de-a lungul veacurilor.Dansul popular se poate desfășura individual sau în grup, în cerc sau în linie, în perechi de doi, trei sau mai muli dansatori. Jocurile folclorice, cu toate ca sunt atat de diferite, au in comun muzica si ritmul antrenant, exprimanâd bucuria și pasiunea pentru distracție a fiecărui mic sau mare dansator.

 

 

 

 

 

STEP cu Vera Stoian

Stepul înseamnă atât dans, cât şi ritm, muzică. Cu timpul, fiecare îşi va compune propria lui melodie cu ajutorul tălpilor neastâmpărate. Ne vom dezmorţi picioarele prin exerciţii de încălzire şi conştientizare a genunchilor, gleznelor, vârfurilor şi călcâielor atât de importante în step. Purcedem apoi la învăţarea noţinilor esenţiale din step: step, shuffle, flapp, toe, hill… apoi compunem cu ei fraze ritmice şi coregrafii.

Pentru a face mai interesantă şi distractivă învăţarea paşilor de step, îi vom integra în poveşti pe muzică, în care copiii îşi vor imagina cum merge un căpcăun, cum se furişează un şoricel sau cum se unduieşte un şarpe prin tufişuri. Toate acestea luând viaţă cu ajutorul pantofiorilor de step.

 

 

 

ATELIER DE COSTUM ȘI DECOR (GÂNDIRE ȘI PRACTICĂ CREATIVĂ) CU BOGDANA PASCAL

Atelier de costum și decor (gândire și practică creativă) este deschis pentru copiii care studiază sau nu artele, dar sunt pasionaţi şi dornici să-şi antreneze creativitatea într-o atmosferă relaxantă şi distractivă, care implică şi o bună organizare, şi multă răbdare, şi seriozitate. Vă aşteptăm să descoperim împreună cât de greu sau cît de ușor este să creezi, având la îndemână toate mediile de exprimare: texte, imagini, lumina şi umbra, muzica, imaginea video, cu care vom realiza nu doar costume şi decoruri, ci întregul spectacol! Voi veniţi doar cu imaginaţia şi dorinţa de a face minuni împreună, iar la finalul anului vom avea propriul nostru spectacol – un produs original.

Dedicat copiilor de ciclu primar și gimnaziu, unde, prin exerciții practice și jocuri teoretice, vom învăța ce înseamnă scenografia, adică să comunicăm în imagini, să interpretăm vizual un text literar, să creăm atmosfere diferite prin studiul culorilor, să ne împrietenim cu lumina și umbra, să facem diferite opriri pe parcursul istoriei costumului, să ne dezvoltăm percepția vizuală.

Bogdana Pascal a absolvit secția Scenografie a Liceului de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din București, Facultatea de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București și masteratul interdisciplinar „Teoria și practica imaginii” la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii. Lucrează de peste 20 de ani ca producător tv la TVR, unde a difuzat sute de emisiuni și interviuri dedicate dansului și artelor vizuale.

Bogdana cunoaşte lumea spectacolului din mai multe perspective, întrucât a colaborat şi ca artist asociat la numeroase proiecte coregrafice internaționale, unde a realizat eseuri video sau instalații foto-video și de obiect, cu diferite organizații sau cu Centrul Național al Dansului. În paralel cu cariera ei în televiziune și video, s-a întors la scenografia de teatru la invitaţia Corinei Dumitrescu, alături de care a pus în scenă la Opera Comică pentru Copii titluri cu mare succes la public: „Fetița cu chibrituri”(2015)„Jack și vrejul de fasole”(2016)„Alice în Țara Minunilor”(2019). La OCC a colaborat treptat şi cu alţi regizori şi coregrafi, cum ar fi Mihai Babușka la baletul „Pinocchio”(2017), sau cu regizorul Cristian Mihăilescu la „Răpirea din serai”, operă de W.A.Mozart (2016)„Figaro, Figaro, Figaro!” adaptare după „Bărbierul din Sevilla” de G.Rossini (2019) sau „Vânzătorul de păsări”, operetă de C.Zeller, pusă în scenă la Teatrul Naţional de Operă şi Operetă „Nae Leonard” Galaţi(2016). Tot la Galaţi a fost asistent scenograf lucrând alături de Domenico Franchi la montarea operei „Turandot” în regia lui Paolo Bosisio (2018). Cea mai recentă colaborare în care a semnat creația de costum a fost baletul „Coppelia” în regia Corinei Dumitrescu, montat la Opera Națională din București (2021). Realizările fructuoase cu Opera Comică pentru Copii i-au adus în anul 2017 „Diploma de excelență” la Gala OCC, anul în care s-a născut și atelierul de scenografie în cadrul atelierelor „Micul Artist”.

 

 

 

 

COR Jr. (grădiniță) cu Elena Iorgulescu

Copiii de la Atelierul de Cor cântă cu multă bucurie. Prin cântece și multe jocuri muzicale antrenante și distractive ei se dezvoltă armonios, devenind mai încrezători și mai energici. Alături de Elena Iorgulescu, o profesoară cu multă experiență în educație, dar și în domeniul artistic, copiii își îmbunătățesc pronunția, memoria, atenția, coordonarea motrică, intonația, auzul muzical, în timp ce leagă frumoase prietenii. De-a lungul anului, micuții artiști se întâlnesc cu personaje jucăușe din pluș care îi vor însoți într-o călătorie muzicală.

Coriștii juniori se întâlnesc la Opera Comică pentru a cânta împreună. Prin joacă și veselie, cu ajutorul unor prieteni magici, ei deprind modul corect de emitere a sunetelor, își îmbunătățesc pronunția, își dezvoltă auzul. Fiecare cântecel învățat este însoțit de surprize. Nu lipsesc emoțiile! Fiecare melodie este simțită, trăită, povestită, ajutându-i pe micii artiști să înțeleagă ceea ce cântă, să se emoționeze și să transmită, prin cântecul lor, emoții.

 

Elena Iorgulescu este învățătoare la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București, coordonator de ateliere de cor și de teatru pentru copii. Este licențiată în muzică și în pedagogie pentru învățământ primar și preșcolar. A cântat în multe coruri și grupuri vocale profesioniste, printre acestea Corala Nicolae Lungu a Patriarhiei Române, Grupul Vocal Acapella, Corul Național de Cameră Madrigal. Este director artistic al Clubului de arte pentru copii „Sunete Vesele”, unde coordonează atelierul de teatru. Este autoarea unei culegeri de serbări școlare și a mai multor piese de teatru inspirate din cultura și civilizația universală. De asemenea, este coautor la colecția Călătorim în istorie, cuprinzând volumele Decebal și Traian, Ștefan cel Mare și Sfânt, Dimitrie Cantemir, Regii Întregitori: Ferdinand și Maria, apărute la editura Sigma Educațional. În prezent transmite tuturor copiilor cu care lucrează experiența acumulată, bucuria de a cânta și îi ajută pe micii cântăreți să se dezvolte armonios prin muzică.

 

 

 

 

COR (clasele I-IV) cu Mădălina Maxim

Cântând împreună, copiii se dezvoltă într-un mediu care încurajează încrederea, sensibilitatea, respectul, spiritul de echipă. La Atelierul de Cor, artiştii în devenire vor învăța cântece specifice vârstei lor. Prin joacă și veselie, în grup și în echipe, vor conștientiza modul corect de emitere a sunetelor muzicale, pronunția corectă, își vor dezvolta auzul muzical. Nu vor lipsi jocurile muzicale și surprizele.

Mădălina Maxim este absolventă a Universităţii Naționale de Muzică, Facultatea de Pedagogie Muzicală. În anul 2003, în urma unui concurs organizat de Corul Național de Cameră “Madrigal – Marin Constantin” este angajată în funcţia de corist şi ulterior de artist liric. A acumulat experienţă profesională sub bagheta maestrului Marin Constantin, precum şi a dirijorilor secunzi Emanuel Pecingină şi Anna Ungureanu. Concertează sub bagheta maeştrilor Ion Marin, Voicu Popescu, Cristian Mandeal, Horia Andreescu. Din anul 2005, este profesor titular al catedrei de educaţie muzicală a Colegiului Naţional „Elena Cuza”,unde conduce Corul „ Sunete si zambete „, alaturi de care sustine numeroase recitalui. Din anul 2008, este membru al Coralei „Nicolae Lungu” a Patriarhiei Romane. În anul 2016, la invitația conducerii Operei Comice pentru Copii devine dirijor al Corului Senior în cadrul Atelierelor Micul Artist. Susţine învăţarea muzicii prin sunete frumoase şi armonioase şi multe, foarte multe zâmbete. Primele spectacole la care Corul Senoior a participat au fost spectacolele “Hansel și Gretel” din stagiune 2016-2017. Au urmat participări la spectacole organizate în cadrul Proiectului Național Cantus Mundi „ Nicio școală fără cor”, „Ora Pământului”, „Cantus Mundi Fest”, Festivalul Opera Copiilor etc.

 

 

 

 

BALET cu Jaqueline Bratu

Cu o experienţă de peste 35 ani în arta baletului, Jaqueline Bratu dezvoltă copiilor, prin metode şi mijloace moderne, o postură corectă şi elegantă, flexibilitate, forţă, putere, echilibru, coordonare, ajutându-i astfel, să devină profesioniști desăvârşiți în această artă. Pe lângă dezvoltarea motricităţii, în cadrul orelor de balet, coregrafa pune în valoare abilităţile de ascultare, concentrare, luare şi asumare de decizii ale copilului tău, îl învaţă să împartă cu ceilalţi, să lucreze în echipă, să coopereze, să deţină aptitudini de lider. O atenţie sporită se acordă şi părţii emoţionale a celui mic, îndreptându-l spre frumos, prin ariile muzicale ascultate, şi mai cu seamă oferindu-i încredere în forţele proprii.

 

 

 

 

BALET cu Theodora Munteanu

Baletul este o ocazie excelentă pentru a dobândi flexibilitate, grație si o dezvoltare armonioasă a musculaturii, alături de învățarea noțiunilor de mișcare, muzicalitate și ritm. Vom învăța despre lucrul în echipă, dansurile de ansamblu fiind potrivite în acest sens, astfel copiii devin competitivi și ambițiosi, deoarece baletul se bazează pe tehnici clare și exacte, lucruri care pot fi atinse doar prin repetiție și perseverență. Fie că este o activitate de scurtă durată, sau de ce nu, descoperirea unui talent spre o viitoare carieră, baletul completează foarte bine dezvoltarea personală. Atelierul de Balet este un mediu deschis, în care copii își pot dezvolta creativitatea.

Theodora Munteanu este balerină a Operei Comice pentru Copii. Primul contact cu lumea dansului a fost la o vârstă fragedă, când orice era o joacă de copil. Avansând în această lume, a absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” și, ulterior, a aprofundat arta dansului la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, Arta spectacolului – Coregrafie. Încă din timpul liceului, a început colaborarea cu Opera Comică pentru Copii, care s-a dovedit a fi locul în care a învățat cu adevărat despre scenă, despre crearea de spectacole, despre importanța colaborării și a comunicării între toate motoarele acestui teatru, atât de necesar publicului tânăr.

 

 

 

ACTORIE cu Andreea Petra

Arta teatrală este cea mai complexă dintre arte, în care libertatea este deplină iar limitele sunt puse doar de propria imaginație. Cu ajutorul teatrului putem experimenta situații la care nici nu visăm sau, din contră, situații care ne vor fi foarte utile în viața de zi cu zi. Lăsând la o parte latura artistică a cursurilor de teatru este foarte importană și latura practică. Aceast atelier ar fi cel care le dă ocazia copiilor să își spună liber părerea, în felul acesta ei învață importanța liberei exprimări. Experimentarea diverselor situații dificile din cadrul atelierelor îi pot ajuta în luarea celor mai bune decizii în eventualitatea în care se vor confrunta cu ele mai târziu. Teatrul le poate insufla copiilor dragostea pentru semenii lui, dragostea pentru frumos, este locul în care toți sunt frumoși, toți sunt inteligenți și în care nimeni nu greșește! Niciodată! Rolul educaţiei teatrale este acela de a forma viitori adulți capabili să funcționeze în societate, aducându-și aportul personal prin gândirea și acțiunile lor iar acest proces formativ este simplificat prin forma de manifestare a educaţiei teatrale: se lucrează direct cu fiecare membru al colectivului iar acesta are șansa de a se exprima în public și a-și dezvolta această capacitate.

Obiective:

Înțelegerea conceptului actor, actorie, teatru.

Cunoașterea importanței lucrului în echipă atât în teatru cât și în afara acestuia. Înțelegerea și aplicarea conceptului „concesie și cooperare”.

Potențarea capacității de observare prin dezvoltarea acuității vizuale și auditive.

Dezvoltarea atenției distributive.

Creșterea capacității de concentrare.

Dezvoltarea creativității.

Dobândirea ușurinței de a vorbi în fața unui public prin exerciții specifice.

Îmbunătățirea procesului de memorizare.

Cunoașterea și aplicarea parametrilor teatrali (Unde? Cine? Ce?).

Însușirea cunoștințelor dobândite prin aplicarea lor în improvizații teatrale și jocuri de rol.

Realizarea momentelor scenice individuale și de grup.

Efectuarea de exerciții teatrale menite să dezvolte atenția, memoria, creativitatea, imaginația și spontaneitatea.

Corectarea problemelor de dicție prin exerciții specifice.

Integrarea fiecărui cursant în diverse situații scenice pentru a experimenta diverse tipuri de trăiri și relații interumane.

Încurajarea exprimării propriilor păreri pe teme date pentru a stimula vorbirea în fața unui public și argumentarea corectă a unei opinii.

Participarea la dezvoltarea unor momente scenice (individuale și de grup) care vor pune în valoare multitudinea de competențe dobândite.

Andreea Petra a dezvoltat încă de mică o pasiune pentru artă. După ce a studiat 8 ani pianul la Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti” a decis că îşi doreşte să descopere tainele actoriei la secţia de Arta Actorului din cadrul aceluiaşi liceu. După încheierea celor 4 ani de liceu a urmat aprofundarea studiilor teatrale în cadrul Facultăţii de Arte “Geo Saizescu” şi o frumoasă colaborare cu Teatrul Masca şi cu Opera Comică pentru Copii. Însă în afară de actorie, Andreea, şi-a descoperit o nouă pasiune: lucrul cu cei mici, a dorit mult să îi poată învăța pe copii tainele actoriei așa că a urmat un Master în Pedagogie Teatrală la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București. Aici a fost trainer de teatru în cadrul programului UNATC Junior şi a colaborat cu multe şcoli pentru a-i ajuta pe cei mici să se dezvolte şi să descopere împreună lumea umitoarea a teatrului.

 

 

 

 

STREET DANCE cu Ionuţ Picincu (Hammer)

La acest atelier, copiii învaţă despre muzicalitate, acrobaţii, paşii de bază ai street dance-ului și coordonarea mişcărilor.

Dansator cu 17 ani de experienţă, Ionuț Picincu a participat la mai multe producţii de teatru, videoclipuri, show-uri live şi TV. „Pentru mine, dansul este un mod de viaţă sănătos, educativ şi un stimul prin care poţi să îţi depăşeşti limitele de comunicare. Dacă aş avea şansa să mă nasc pentru a doua oară, aceeaşi cale aş alege-o. Dansul nu înseamnă doar mişcare, ci este un mijloc artistic de exprimare a unui mesaj printr-o succesiune de mişcări ritmice, variate şi expresive ale corpului, executate în ritmul muzicii”.

 

 

 

 

ORATORIE cu Nae și Teo Șovăială

Nae si Teo când lucrează cu pui de oameni în cadrul atelierelor Micul Artist de oratorie încearcă

să le dezvolte vocabularul pe trei direcții, și se folosesc de pasiunea comună pentru povești la

fiecare pas.

O dată le dezvoltă vocabularul verbal, ca să poată să exprime toate nuanțele de culori ale lumii

interne în lumea de dinafară

Apoi le extind vocabularul conceptual ca să îi ajute să interiorizeze idei dificile la nivelul lor

(precum corect/greșit, posibil/probabil, bun/rău, moral/imoral)

Nu în ultimul rând îi ghidează către un vocabular emoțional mai variat, facilitând identificarea și,

cât e nevoie, înțelegerea emoțiilor mari și complexe (din cele care atunci când apar, creează

frustrare pt că nu pot fi verbalizate precis)

 

 

 

 

BENZI DESENATE cu Mihai Grăjdeanu

Pe parcursul atelierelor de benzi desenate online, autorul Mihai Grăjdeanu îi invită pe copii în lumea benzilor desenate! Participanții vor învăța primii pași necesari în realizarea unei pagini de bandă desenată. Vor exersa tehnicile clasice de creare a personajelor și diferitelor tipuri de cadre, cât și noțiuni de bază pentru crearea unei benzi desenate. Personajele și povestea din banda desenată vor fi inventate sau inspirate din spectacolele de la Opera Comica pentru Copii. Prin intermediul atelierului online, copiii vor interactiona cu autorul de benzi desenate Mihai Grajdeanu si vor învăța să realizeze o o pagină de bandă desenată cu câte două sau mai multe cadre, cu unul sau mai multe personaje, respectând un fir epic si dând naștere unei povești cu episoade scurte. Prin joacă și desen, își vor dezvolta imaginația și la finalul fiecarei luni vor deveni creatorii propriilor reviste de benzi desenate.

 

 

 

 

DEZBATERI cu Mădălin Guruianu

Dezbaterile academice (debate) sunt una dintre cele mai inovatoare căi de a îi învață pe tineri să gândească liber și să-și susțină opiniile prin argumente. Tinerii cursanți vor practica adesea empatia și vor căpăta abilități sporite de comunicare, ba chiar de persuasiune. Fiind un joc de echipă, debate-ul aduce și avantajul de a învăța cât de important este să te bazezi pe coechipier, să construiești împreună cazuri, să asculți activ argumentele echipei adverse și să răspunzi pe măsură.

 

 

 

 

PANTOMIMĂ cu Loreta Neculai

Copiii care vin la cursul de pantomimă își pot îmbunătăți expresivitatea corporală, își înving timiditatea, îți transmit emoțiile, conștientizează și își controlează mai bine poziția corpului, își  diversifică gestica și mimica, își consolidează încrederea în sine, în propriile forțe, își dezvoltă inventivitatea și imaginația, se dezvoltă gândirea asociativă. Cei introvertiți vor reuși să lucreze în echipă, iar cei extrovertiți vor dobândi claritatea în comunicarea nonverbală.

Cursanții devin mai curajoși și mai creativi, se vor cunoaște mai bine, vor trece peste bariera rușinii sau a fricii de penibil, își vor elibera tensiunea acumulată în corp, își vor dezvolta capacitatea de concentrare și implicare.

Loreta Neculai este profesor de teatru și pantomimă, cu o experiență de 20 de ani în consilierea și dezvoltarea copiilor, doctor în Teatru, actriță și mim. Absolventă a Cursurilor de Teatru musical și dans, în Beijing, China. Este manager de proiecte internaționale și creatoarea Atelierelor – „Mimi de mici” și „Crează-ți corpul”

 

 

 

 

MICUTII AFACERISTI cu Raluca Barsan

Pentru ca nu este niciodata prea devreme sa descoperi ce este un buget, ce sens are el in viata de zi cu zi sau in afaceri, ce este cu banii sau celelalte mijloace de plata, ii asteptam pe cei mici (grupa 4-7 ani si grupa 7-10 ani) la Atelierul Educatiei Financaiare pentru copii. Pornim prin jocuri, de la inceput, cu notiuni de baza ce ne vor ajuta sa ne gestionam pusculita, sa intelegem valoarea lucrurilor, cum se castiga banii dar si diferenta intre nevoi si dorinte. Observa, ca cei mici sunt din ce in ce mai atenti si receptivi la ce fac parintii si adultii din jurul lor, cu siguranta aud notiuni ce tin de domeniul financiar, iar acest atelier isi propune sa ii ajute sa le inteleaga corect si sa le puna in practica intr-un mediu de lucru participativ si distractiv.

 

 

 

 

MOMMY & BABY BALLET cu Consuella Crăciun

“ Munca în echipă face ca visul să funcționeze”

 

Acest curs este dedicat mămicilor care doresc să revină la o formă fizică pe care o aveau înainte de sarcină și, în același timp, să își petreacă timp prețios alături de minunea care tocmai a venit în viața lor. Este o perioadă în care depindeți foarte mult unul de celălalt și tocmai de aceea în cardul acestui curs puteți să petreceți timp de calitate împreună.

Baletul este arta care îmbină cu eleganță mișcarea cu muzica clasică, ceea ce aduce un beneficiu de dezvoltare și bebelușului. Știm prea bine că muzica clasică dezvoltă creierul copilului și creează un efect de relaxare, stimulând dezvoltarea inteligenței, creativitatea și imaginația.

Includerea bebelușilor și a copiilor în activitatea dumneavoastră creează o legătură mai puternică între părinte și copil, iar exercițiile din cadrul cursului vă vor întări atât fizic, cât și emoțional.

Recomandăm începerea cursului după 6-8 săptămâni de la naștere, bebelușii să aibă control asupra gâtului, iar mamele să fie gata pentru a face mișcare din nou și să susțină copilul în port-bebe.

Beneficii: tonic, relaxant, dezvoltarea flexibilității, întărește armonia părinte-copil, stimulează dezvoltarea creierului, scade riscul de depresie post-natală, îmbunătățește postura, cultivă eleganța.

 

 

 

 

ATELIER DE EDUCAȚIE SCENICĂ cu Cătălina Antal

Observând interesul ridicat al copiilor față de Tururile în spatele cortinei, am decis să creăm Atelierul de Educație Scenică, prin care oferim acces la noțiuni de bază care țin de funcționarea culiselor unei instituții de teatru. Copiii își vor dezvolta, astfel atenția la detalii, spiritul organizatoric și cel de echipă.

 

 

 

 

ATELIER DE PERFORMANȚĂ CREATIVĂ cu Cătălina Antal

Acest atelier se adresează copiilor pasionați de orice ramură a artelor performative și de creație. În cadrul întâlnirilor noastre, îi vom încuraja să interacționeze și să experimenteze ramuri noi, în timp ce le vom pune la dispoziție toate mijloacele tehnice și de consiliere pedagogică, astfel ajutându-i să-și dezvolte imaginația și să-și exerseze creativitatea.

 

 

 

 

DANS ENERGETIC PENTRU COPII, PĂRINȚI ȘI BUNICI cu Loreta Neculai

Vă așteaptă multă bucurie, energie și entuziasm , vom ridica vibrația, vom îmbunătăți relația cu familia și cu prietenii, atrăgând în viață oameni, fapte, evenimente, lucruri care vă vor conduce spre calea împlinirii destinului, către versiunea voastră cea mai bună.

Prin mișcări de dans energetic intrăm pe calea vindecărilor miraculoase ale sufletului și implicit ale trupului nostru, ne dăm un nou sens în viață, către sănătate, fericire, libertate și împlinire spirituală.

Veți petrece timp de calitate cu copiii sau nepoții dumneavoastră și le veți transmite ceva de valoare. Beneficiile dansului energetic: mișcările dansului energetic antrenează flexibilitatea.  Un corp flexibil și o minte flexibilă văd întotdeauna soluțiile și oportunitățile în orice situație.

Dansul energetic amplifică și răspândește energia bună în tot corpul. Te conectezi mai bine cu

tine și cu cei cu care dorești. Dansul energetic relaxează în același timp.

La 33 de minute de dans pe zi, câștigi aproape o oră de somn odihnitor.  Dansul oxigenează creierul și celulele își accelerează puterea de refacere. Vei fi mai strălucitor, mai pozitiv, mai lucid. Dansul aduce fericire, consolare, pace, motivare, iar muzica de la curs va crea povești de basm în suflet, având vibrații foarte înalte.

Îți vei lumina chipul și privirea, iar copiii vor vedea cum își descoperă propria forță emoțională și vor scăpa de anxietăți.

Fiecare participant va lucra pe salteluța lui și va fi îmbrăcat în alb.

 

 

 

 

DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN ACTORIE-LUCRUL ÎN ECHIPĂ cu Călina Epuran

În cea mai importantă etapă a dezvoltării copiilor, creativitatea și spontaneitatea acestora trebuie încurajată. Arta se naște din imaginația și gândirea creatoare a copiilor. De aceea, modulul de artă teatrală urmărește fructificarea mijloacelor de expresivitate.

Din cauza epocii vitezei și a monopolului social media asupra exprimării, a creării de avataruri care înlocuiesc interacțiunile umane face to face, dezvoltarea pe plan social are de suferit. Nu mai știm să vorbim, să ne comportăm, să ne mișcăm, ne e greu să ne adaptăm în medii care implică multe persoane, fie ele noi sau familiare.

Nu ne vom lăsa influențați de mediul acesta social, vom experimenta, vom lăsa frâu liber imaginației, vom învăța regulile jocului actoricesc, ne vom distra și vom lucra în echipă.

Vom face multe exerciții de dicție, fizicație, vom deveni dezinvolți fără să ne dăm seama, vom simți că aparținem unui grup, vom fi liberi. Toate acestea în timp ce ne jucăm!

Copiii au nevoie de joc și joacă pentru a se dezvolta sănătos și pentru a deveni adulții responsabili de mai târziu.

Un artist complet știe să își folosească imaginația, corpul, vocea, de aceea, exercițiile de actorie din care vom învăța mecanismele teatrale și actoricești îi vor ajuta să se deschidă și să evolueze pe toate planurile.

 

 

 

 

CREATIVITATE ÎN ARTĂ ȘI DESIGN cu Patricia Procopie

Artele Vizuale reprezintă cea mai profundă formă de creativitate și de estetică. Aceasta cuprinde mai multe categorii, cele mai importante fiind: desenul, pictura, sculptura, grafica. Designul reprezintă îmbinarea esteticii cu funcționalitatea, de aceea este îndreptat către oameni cu scopuri și mesaje clare. Putem exemplifica: ilustrația, designul de carte și de litere, proiectarea unor obiecte inovative, designul de jucării, afișe. Toate acestea sunt conduse de principala sursă internă de inspirație: CREATIVITATEA. Fără acest motor psihologic, artele și designul nu se pot manifesta la potențialul lor maxim. Cursul de CREATIVITATE ÎN ARTĂ ȘI DESIGN își propune să dezvolte laturile subtile și profunde ale gândirii copiilor pasionați. Mai exact, vom urmări dezvoltarea imaginației și declanșarea potențialului creator al fiecărui copil în parte. Mai mult, acest curs, prin abordarea sa psihologică, ne ajută să explorăm subconștientul prin exerciții de creativitate astfel dându-ne seama de portretul psihologic al copilului care își va ,,contura;

emoțiile în desen și își va ,,proiecta” dorințele, dar și nevoile în creațiile proprii.

Vom studia împreună culorile și vom afla ce emoții le putem atribui, vom proiecta lumea înconjurătoare, dar și cea imaginară, vom povesti prin ilustrații, prindem curaj în a ne exprima și în a ne schița ideile creative și dorințele pentru o lume mai fericită și mai frumoasă, vom deveni designeri și inventatori, vom putea inventa obiecte și personaje și vom transmite mesaje lumii prin afișe.

 

Desen Creativ

Beneficii și activități: dezvoltarea imaginației, descoperirea potențialului creator, conturarea portretului psihologic al copilului și proiectarea dorințelor și nevoilor interioare prin exerciții inedite de creativitate.

 

Design Grafic și Ilustrație

Beneficii și activități: dezvoltarea imaginației, a gândirii logice și a potențialului creator, proiectarea ideilor creative și transmiterea mesajelor importante prin afișe inedite, inventarea obiectelor și personajelor, povestirea prin ilustrații, designul de literă și de carte, proiectarea unor lumi fantastice.

 

Pictură Decorativă

Beneficii și activități: studiul plastic și psihologic al culorilor, dezvoltarea simțului estetic al culorilor, evidențierea portretului psiho-emoțional al copilului prin rezonanța cu anumite culori sau non-culori, conștientizarea cromatică prin proiectarea lumii înconjurătoare, proiectarea lumii imaginare, fantastice prin combinații inedite de culori .

Patricia Procopie este profesor de Arte Vizuale și Design. Pasiunea pentru desen și pictură s-a manifestat încă de la o vârstă fragedă, astfel că pe parcursul anilor s-a antrenat la Cercul de Pictură ,,Culoare și Vis’, condus de Elena Stoica. A urmat Liceul de Arte Dinu Lipatti din Pitești, a absolvit studiile de licență și de master la Universitatea de Arte București, Facultatea de Arte decorative și Design – secția de Graphic Design. Tot în cadrul Universității de Arte București a absolvit și modulul de Psihopedagogie nivelul 1 și nivelul 2. Un alt pas important în formarea ca

profesor a fost parcurgerea modulului de Teacher Training din cadrul bursei Erasmus, în Oslo, Norvegia (Oslo Metropolitan University – Høgskolen i Oslo og Akershus). De-a lungul timpului, pe lângă rolul de profesor, Patricia Procopie a lucrat în calitate de autor și ilustrator de manuale școlare în cadrul editurii Ars Libri.

 

Improvizația și jocul influențează și duc creativitatea la cote maxime. Vom lucra cu stări și emoții, vom crea situații în care fiecare va străluci cu ceea ce are mai valoros.

 

 

 

 

CĂLĂTORII CU LORRY cu Loreta Neculai

Tuturor ne place să călătorim. Plecăm într-o călătorie, anticipând o aventură interesantă. Pentru unii, nu este nimic mai bun decât noi preparate exotice. Unii au o atracție irezistibilă pentru valorile culturale. Alții preferă să privească în tăcere apusul peste ocean.

Motivele sunt diferite pentru fiecare. Îți place sa fii turist? …Dar ghid? Vrei să afli mai multe despre ce te înconjoară? Ai o imaginație bogată și dorință mare de cunoaștere? Aici e locul tău!

Călătoriile îți permit să evadezi din viața „obișnuită”, nu-i așa?

La acest curs vom merge imaginar în toate cele 5 continente, vom afla obiceiuri și tradiții ale acelor locuri, vom învăța tot ce se poate despre țările îndepărtate și apropiate, la fiecare întâlnire va fi ceva nou, interactiv și pus în practică prin art& craft și moodboard.

Limba locului, dialecte, gesturi, obiceiuri, delicii culinare, orașe, sate, monumente, oameni…, multe dintre acestea încă nedescoperite vor fi cunoscute la Atelierul de Călătorii cu Lorry- pentru a lărgi lumea și a sătura sufletul.

 

 

 

 

ACTORIE cu Ioana Rufu

În cadrul Atelierului de Actorie ne vom ocupa de dezvoltarea copilului prin intermediul jocurilor teatrale în diferitele sale forme: jocuri care dezvoltă creativitatea, spontaneitatea, atenția, atenția distributivă, memoria, lucrul în echipă, intuiția, etc.

Jocurile teatrale sunt aplicabile tuturor vârstelor, contribuie la evoluția copilului, îi dezvoltă imaginația, se descoperă pe sine și descoperă funcționarea în interiorului unui grup, sunt utile pentru dezinhibare și concentrare. Simțul limbii este dezvoltat, se dezvoltă conștiința de sine, a propriilor emoții și a propriei corporalități. Exersarea concentrării pe o durată mai lungă este una din reușitele datorate jocului teatral. Micii artiști vor lucra la construcția unui spectacol de teatru, în care nu vor fi doar actori, ci vor intra în contact cu actul scenic și din perspectiva regizorului, dramaturgului, coregrafului, scenografului etc.

Ioana Rufu este actriță, asistent universitar și profesor de teatru. A absolvit masteratul de Pedagogie Teatrală din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” București și masteratul de Arta Actorului din cadrul Accademia Teatrale Veneta din Veneția, specializându-se în Commedia dell’Arte, iar anul acesta a absolvit doctoratul în cadrul UNATC. A fost actor în cadrul Teatrului Masca, a colaborat cu Teatrul de Artă, Teatrul Tudor Vianu Giurgiu, în prezent colaborând cu Opera Comică pentru Copii, Teatrul Stela Popescu, Teatrul Excelsior.

 

 

 

 

POVEȘTI DE DEȘTEPTAT COPIII cu Dana Cristescu

Atelierul se adresează oamenilor mici de azi care vor fi oamenii mari de mâine.

Este un îndemn la LECTURĂ ACTIVĂ a basmelor românești și universale, acea lectură care ne dezvolta spiritul critic și ne furnizează criteriul valoric, care ne deschide porțile imaginației și ne ajută să translăm vocabularul în meserii creative precum jurnalismul sau publicitatea.

 

Repertoriul abordat: Amintiri din copilărie (Ion Creangă), Motanul încălțat, Scufița Roșie, Barbă Albastră, Frumoasa din Pădurea Adormită, Piele de măgar (Charles Perrault), Muzicanții din Bremen (Frații Grimm), Broasca râioasă și ciocârlia (Contesa de Segur), Cinci într-o păstaie, Albă ca Zăpada, Hainele cele noi ale împăratului, Povestea unui dop de sticlă, Prințesa și mazărea, Crăiasa Zăpezii, Lebedele, Degețica, Fetița cu chibrituri, Rățușca cea urâtă, Mica Sirenă (H.Ch. Andersen), Cenușăreasa, Hansel & Gretel, Croitorașul cel viteaz, Rapunzel (Frații Grimm), Capra cu trei iezi, Punguța cu doi bani, Dănilă Prepeleac, Stan Pățitul, Harap Alb, Fata moșului și fata babei, Ivan Turbincă, Povestea unui om leneș (Ion Creangă).

Metodologie: lectura poveștii efectuată de coordonator, rezumarea orală rapidă cu toți participanții, identificarea în grup a personajelor și a situațiilor conflictuale, instituirea unui “Complet de judecată” (pentru care se extrag dintr-o urnă instituita ad-hoc biletele cu “rolurile” de interpretat de către micuții participanți: Judecătorul, Acuzatul, Avocatul, Procurorul, Martorii, Grefierul, Aprodul, Jurnalistul acreditat, Portretistul), dramatizarea (construcția dialogului pe baza conținutului remarcat) – exerciții de improvizație pe tema respectivă, concluzia: în funcție de poveste (situația aflată în litigiu), încurajăm spiritual de toleranță dar și păstrarea măsurii, ascultarea tuturor părților implicate și punctelor de vedere, dar și raportarea la normele morale universale.

 

În partea a doua a atelierului, ne vom concentra asupra lecturii cu voce tare, pe rând, de către participanții la atelier, a capacității de vorbire în public inteligibil și convingător, asupra înțelegerii textului, identificării personajelor și situațiilor conflictuale. De asemenea, vom allege un subiect de “breaking news”, vom crea un studio de televiziune ad-hoc care își propune “un talk show” (pentru care rolurile protagoniștilor – moderator, invitați, cameraman, regizor – sunt extras tot cu biletele din urnă), vom improviza pe tema respectivă, construind dialoguri cu opinii pro și contra situației abordate (de exemplu: Pupăza din tei a fost furată de Nica de nevoie, fiindcă părinții erau șomeri sau din lipsa de supraveghere? Pantoful pierdut de Cenușăreasa a fost lăsat intenționat acolo pentru a-l atrage pe Prinț? Albă ca Zăpada (mândră de tenul ei „ca laptele”) era rasistă și le exploata pe cele 7 persoane cu deficit de creștere?

Capra a fost îndreptățită să-și facă singură dreptate prin uciderea lupului?) Concluzia: poveștile spun lucruri extraordinare dar, relatându-le, cum facem ca “senzaționalul” să nu frizeze penibilul?

 

DANA CRISTESCU  este de formație profesor (de limba română și franceză), de profesie jurnalist (în presa de expresie culturală) și de preocupare artistică. Mai exact, interdisciplinar artistică.

A înființat, în 1990, Trupa de teatru interactiv pentru copii (devenită ulterior ABRACADABRA), în determinarea de-a participa la prima confruntare artistică internațională post -revoluționară (Festivalul de teatru pentru copii și tineret de la Bergamo, Italia) cu conceptul “Joaca de-a teatru sau Teatrul ca joaca”.

A realizat spectacolul “Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte”, care a cucerit Premiul Special al Juriului și invitația într-un turneu în nordul Italiei.

A inițiat evenimentele conexe la Muzeul National al Literaturii Române, prin seria de happening-uri “Poezia vie” (lecturi din poezia modernă cu ilustrații grafice – în sand art și muzicale – jazz acordeon în timp real).

 

 

 

 

 

REPORTER JUNIOR cu Dana Andronie

Prin atelierul Reporter junior, copiii vor învăța să folosească corect proprietatea termenilor în limba română, își vor îmbogăți vocabularul, vor avea șansa să aprofundeze exerciții de dicție, vor dobândi capacitatea de a realiza un reportaj, într-un an de curs. Vom stimula curiozitatea și vom canaliza această curiozitate în exprimarea coerentă a sentimentelor, gândurilor, ideilor și spiritului jurnalistic care există la toți copiii. Ei vor să știe întotdeauna de ce se întâmplă, unde se întâmplă, cine și de ce a făcut un anumit lucru. De fapt, acestea sunt întrebările care stau la baza unei știri: cine, ce, unde, când, de ce? Vom realiza agenda zilei, în funcție de informațiile principale, vom învăța care este o știre adevărată, care este o știre falsă, vom verifica sursa, vom descoperi care sunt știrile false, vom deveni conștienți de realitatea înconjurătoare, vom învăța să facem știri pornind de la basmele clasice pe care le-am auzit din copilărie. De asemenea, vom studia limbajul corpului pentru a reda cât mai clar mesajul pe care îl avem de transmis, vom lucra la dezvoltarea abilităților de comunicare.

Un reporter junior va putea, la finalul cursului, să știe cum se realizează o știre, un reportaj pentru radio sau pentru un post de televiziune.

Pe parcursul atelierului, vom participa la repetițiile spectacolelor Operei Comice pentru Copii, pentru a putea realiza un reportaj la final de an.

De asemenea, un reporter junior va intra în studioul Operei Comice pentru Copii pentru a înregistra, în regim audio, o știre.

Dana Andronie a absolvit Școala Superioară de Jurnalism, a obținut licența în presa scrisă, a lucrat la cotidianele Național și Jurnalul Național, a fost reporter la Observator (ora 16.00, Antena 1), a fost redactor la emisiunea Marius Tucă Show, a fost producător al emisiunii România Veritabilă. În prezent este coordonatoarea Atelierelor Micul Artist.

 

 

 

 

ATELIER DE CREAȚIE HAND MADE (PICTURĂ, COLAJE, MODELAJ TIP FIMO) cu Angi Baciu

Cu ajutorul acestui atelier de CREAȚIE HAND-MADE, micii artiști vor reuși să își decoreze

propriul spațiu de acasă, vor crea… tablouri în dar și, mai mult de atât, vor confecționa tot felul

de miniaturi ce vor fi utile, cu anumite ocazii, lor și celor dragi.

 

 

 

 

ENGLEZA PRIN MUZICĂ cu Angi Baciu

Toți știm că, exersând auzul muzical, se dezvoltă abilitatea de învăța mult mai ușor pronunția

în limbile străine. Astfel, prin sunete și ritmuri, metode ludice, adaptate diferitelor vârste

ale copiilor, ne vom împrieteni din ce în ce mai mult cu limba engleză.

 

 

 

 

 

 

ATELIERUL DE CUNOAȘTERE cu Adina Iacob

Să știi cum să înveți și să știi cum să gândești constituie două dintre cele mai importante abilități de dobândit în viață. Cu cât mai devreme însușite, cu atât mai bine! La Atelierul de Cunoaștere înveți cum să înveți, indiferent care ar fi materia de studiu. Dacă ai dificultăți de concentrare, memorare sau asimilare a informațiilor noi, acest atelier îți este adresat. Este creat special pentru însușirea abilităților de gândire și de învățare eficiente. Deși noțiunile care stau la baza atelierului provin din științele cognitive (psihologie, lingvistică, filosofie, informatică, inteligență artificială, neuroștiință și antropologie), conținutul și livrarea sunt adaptate nivelului de înțelegere al copiilor de școală primară și gimnaziu (grupa de vârstă 8-12 ani).

 

 

 

 

 

INCURSIUNE ÎN ATELIERELE DE CREAȚIE TEATRALĂ cu Daniela Istrate

Televiziunea are 68 de ani de existență, Cinemaul 100 de ani, Radioul și-a făcut apariția puțin înainte de război, Ziarele există de aproape două secole, …cel ce a ținut loc de toate acestea a fost TEATRUL.

Cursul va fi organizat ca un eveniment interactiv și educativ pentru copii, în care aceștia să fie îndemnați să-și folosească imaginația și în care vor învăța mai multe despre spiritul teatrului și valorile sale, valori ce vor fi folosite ulterior în viață- competitivitate, fair play, efort, ambiție, disponibilitatea de a lucra în echipă etc.

Copiii vor face o incursiune în lumea spectacolului, urmând să afle o istorie(evoluție) a costumului de la origini până în prezent, prin desen, colaj, măști etc și transpunerea lor în exerciții teatrale. Ne vom amuza împreună inventând și tot felul de obiecte de recuzită din tot ce ne prisosește de prin casă (hârtie/cartoane, cotorul de la hârtia igienică, saci de gunoi, becuri arse). Acest curs este o invitație la joaca de-a teatrul, căci jocul și creativitatea sunt ingredientele cele mai de succes și pe înțelesul copiilor, reușind prin acestea să învingem teama, emoțiile, complexele.

 

 

 

Coordonatoare Proiect (Administrare): 

Dana Andronie – 0724.385.343

Laetitia Nicolescu – 0751.092.780