Atelierele „Micul Artist” 2022-2023

 

Vor fi cel putin 15 întâlniri in modulul II, la sediu sau online, o dată pe săptămână, începând cu data de 30 Ianuarie 2023 si până la 27 Mai 2023.

Taxa pentru un atelier este de 450 lei/participant/atelier/modul (februarie 2023 – mai 2023) si NU este returnabilă!

 

Anul acesta dezvoltăm programul Atelierelor „Micul Artist” și propunem peste 40 de ateliere (700 de copii), coordonate de traineri profesioniști și cu experiență în domeniile lor de activitate și mai ales în ateliere cu copiii. Așteptăm cu mare drag să ne revedem fizic sau online cu profesori dedicați și inspirați, în cadrul unui program prin care au trecut deja mai bine de 3000 de copii de-a lungul ultimilor 7 ani, în același loc magic, la Opera Comică pentru Copii.

 

 

PROGRAMUL ATELIERELOR este urmatorul:

 

LUNI 

BABY BALET cu Consuella Crăciun (sediu)

Ora 17:00 – 3-5 ani (avansati)

Ora 18:00 – 3-5 ani (incepatori)

 

ACTORIE cu Andreea Petra (sediu)

Ora 17:00 – 4-6 ani

Ora 18:00 – 7-10 ani

Ora 19:00 – 11-16 ani

 

SAH (AVANSATI) cu Bogdan Ulian (sediu)

Ora 18.00 – peste 6 ani

 

COR JR cu Elena Iorgulescu (sediu)

Ora 17.30 – 4-6 ani

 

COR SR cu Mădălina Maxim (sediu)

Ora 18.30 – 7-10 ani

 

ZUMBA cu Consuella Crăciun (sediu)

Ora 19.00 – 6 – 14 ani

 

CERAMICĂ cu Cristina Anculete (sediu; o dată la două săptămâni)

Ora 18.30-20.30 – peste 6 ani

 

SCRIERE CREATIVĂ cu Ioana Marinescu (online)

Ora 17.30 – 7-10 ani

Ora 18.30 – peste 10 ani

 

 

 

 

 

MARȚI

BALET cu Jaqueline Bratu (sediu)

Ora 17.00 – 4-12 ani

Ora 18.00 – avansati

 

SAH cu Bogdan Ulian (sediu)

Ora 17.00 – peste 6 ani (incepatori)

Ora 18.00 – peste 8 ani (avansati)

 

DANSURI POPULARE cu Mihai Pricope (sediu)

Ora 17.00 – 4-7 ani

Ora 18.00 – 7-12 ani

 

TEATRU – EURITMIE cu Vera Stoian (sediu)

Ora 17.30 – 4-7 ani

 

DESEN SI PICTURA cu Adina Moldova Titrea (sediu)

Ora 17.00 – 5-7 ani

Ora 18.00 – peste 7 ani

 

FOTOGRAFIE cu Cristina Anculete (sediu; o dată la două săptămâni)

Ora 18.30-20.30 – peste 6 ani

 

STEP cu Vera Stoian (sediu)

Ora 19.00 – 5-12 ani

 

BANDĂ DESENATĂ APLICATĂ LA SCOALĂ cu Mihai Grăjdeanu (online)

Ora 18.00 – 7-8 ani

Ora 19.00 – peste 9 ani

 

 

 

MIERCURI

ACTORIE cu Andreea Petra (sediu/avansati)

Ora 17:00 – 4-6 ani

Ora 18:00 – 7-9 ani

Ora 19:00 – 10-16 ani

 

STIMULAREA GANDIRII LOGICE cu Dana Andronie (sediu) – NOU

Ora 17.00 – peste 5 ani

 

TEATRU DE IMPROVIZATIE cu Vera Stoian (sediu) – NOU

Ora 17.00 – 6-12 ani

 

BALET cu Theodora Munteanu (sediu)

Ora 17.30 – 5-12 ani

Ora 18.30 – 5-12 ani (avansati)

 

DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN ACTORIE cu Calina Epuran (sediu)

Ora 17.30 – peste 6 ani

Ora 18.30 – peste 6 ani

 

DANS MODERN cu Maria Șerbănoiu (sediu)

Ora 18.00 – 7-10 ani

Ora 19.00 – peste 10 ani

 

INIȚIERE ÎN DESEN cu Livia Rus (online)

Ora 18.30 – 7-14 ani

 

MINIMESTERI ASTRONOMI cu Adina Soare (online)

Ora 18.30 – peste 5 ani

 

 

 

JOI

STREET DANCE cu Ionuț Picincu (sediu)

Ora 17.00 – 5-7 ani

Ora 18.00 – peste 7 ani

Ora 19.00 – peste 7 ani (avansati)

 

ACTORIE SI REGIE cu Cristina Patrascu (sediu)

Ora 17.00 – peste 7 ani

 

PICTURĂ CREATIVĂ SI DESIGN cu Patricia Procopie (sediu)

Ora 17.00 – 5-8 ani (DESEN CREATIV)

Ora 18.00 – 8-14 ani (DESIGN, ILUSTRAȚIE ȘI PICTURĂ DECORATIVĂ)

 

BALET cu Elena Chiriță (sediu)

Ora 17.30 – 5-7 ani

Ora 18.30 – 8-10 ani

 

JOCURI SI DEZVOLTARE PERSONALA cu Iris Pencu (sediu)

Ora 17.30 – peste 6 ani

 

 

 

 


VINERI

ACTORIE cu Ioana Rufu (sediu)

Ora 16.30 – 5-7 ani

Ora 17.30 – 5-7 ani

Ora 18.30 – 7-9 ani

Ora 19.30 – 10-13 ani

 

LABORATORUL DE PAPUSI cu Diana Danila (sediu)

Ora 17.00 – 5-12 ani

 

ACTORIE APLICATA cu Marcela Andrei (sediu) – NOU

Ora 17.00 – peste 5 ani

 

ACTORIE cu Otilia Panainte (sediu)

Ora 17.30 – 6-10 ani

Ora 18.30 – peste 10 ani

 

 

 

SÂMBĂTĂ

ACTORIE cu Ioana Rufu (sediu)

Ora 09:30 – 4 ani

Ora 10.30 – 5 ani

Ora 11.30 – 6-7 ani

Ora 12.30 – 7-8 ani

Ora 13.30 – 8-10 ani

Ora 14.30 – 10-14 ani

 

ENGLEZA PRIN MUZICA cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 10.00 – peste 5 ani

 

GANDIRE LOGICA SI ANALITICA cu MindHub (sediu) – NOU

Ora 10.30 – peste 6 ani

 

MUZICA PRIN JOCURI cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 11.00 – peste 5 ani

 

ORATORIE cu Mădălin Guruianu (online)

Ora 10.00 – peste 7 ani

 

DEBATE (gimnaziu) cu Mădălin Guruianu (online)

Ora 11.00

 

CLUB DE LECTURA, DEZBATERE SI CREATIE cu Ciprian Nedelcu (Sediu)

Ora 11.30 – peste 7 ani

 

HANDMADE (pictură, colaje, modelaj, marionete) cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 12.00 – peste 7 ani

 

DEBATE (liceu) cu Mădălin Guruianu (sediu)

Ora 12.00

 

MAXI COR (GIMNAZIU) cu Angelica Baciu (sediu)

Ora 13.00 – peste 10 ani

 

ORATORIE/DEBATE (GIMNAZIU) cu Mădălin Guruianu (sediu)

Ora 14.00

 

COMUNICARE cu Adina Iacob (sediu; o dată la două săptămâni)

Ora 14.00 – peste 7 ani

 

CUNOASTERE cu Adina Iacob (sediu; o dată la două săptămâni) – NOU

Ora 14.00 – peste 7 ani

 

 

 

 

Educația, alături de cultură, desigur, reprezintă, în contextul actual, aliați de nădejde în dorința de a reveni la firescul pe care îl merită copiii noștri. Odată cu reînceperea școlii, îi așteptăm pe Micii Artiști în sala de curs, atât la sediu, cât și online, să-și revadă profesorii și colegii și să pornească într-o nouă călătorie magică. Respectăm cu strictețe normele sanitare în vigoare și îi asigurăm pe părinți că securitatea și bunăstarea emoțională a cursanților sunt pe primul loc în lista noastră de priorități. La sediu se vor desfășura doar atelierele care presupun activitate fizică, în cele mai mari săli de curs, respectând distanțarea spațială și cu intervale orare diferite, iar cele care presupun efort intelectual se vor relua în mediul virtual, după modelul care s-a dovedit a fi de mare succes în timpul stării de urgență, când au funcționat fără întrerupere. În plus, așa cum v-am obișnuit deja de 5 ani, de când desfășurăm acest program la Opera Comică pentru Copii, venim cu propuneri de ateliere noi, care țin cont de cererile copiilor și ale părinților. Surpriza acestui an școlar o constituie Atelierul de Filosofie pentru Copii.” 

Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii

 

 

 

REGULAMENT GENERAL

privind organizarea şi desfăşurarea programului Atelierele „Micul Artist”

 

Capitolul I

Cadrul general

 

Art.1. (1) Prezentul regulament cuprinde cadrul de organizare şi desfăşurare al proiectului Atelierele „Micul Artist”, susținut de Opera Comică pentru Copii, destinat copiilor, până la vârsta de 18 ani şi are ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor şi talentelor copiilor.

(2) Programul îşi propune să valorifice, în spiritul principiului egalităţii de şanse, talentele artistice ale copiilor, oferindu-le acestora şansa de afirmare profesională, prin valorificarea calităţilor proprii.

 

Art. 2. (1) Programul stimulează copii cu vârsta până la 18 ani, denumiţi în continuare beneficiari, prin intermediul educaţiei non-formale cu scopul dezvoltării pasiunii pentru cunoaştere şi valorificării creativităţii.

(2)Proiectul constă în organizarea de cursuri susţinute de specialiști cu experienţă în domeniul respectiv. Fiecare curs va purta numele de atelier.

 

Art. 3. (1) Proiectul presupune următoarele etape:

A. Înscrierea copiilor prin completarea formularului cu ocazia preselecției.

B. Selecţia copiilor pentru fiecare atelier

C. Pregătirea şi instruirea beneficiarilor în domeniile de activitate vizate de proiect.

 

Capitolul II

Criterii de eligibilitate şi selecţia candidaţilor

Art. 4. Criterii de eligibilitate pentru candidaţi

(1) Vârsta să nu depășească 18 ani până la data aplicării

(2) Manifestarea interesului pentru activităţile proiectului

(3) Completarea formularului de înscriere cu ocazia preselecției.

 

Art. 5   Selecţia candidaţilor

Se va realiza urmărind principiile:

Respectarea cumulativă a tuturor criteriilor de eligibilitate

Egalitatea de şanse şi de gen

Meritocraţie

Inclinaţie către activităţile specifice atelierului respectiv, care să reiasă din completarea formularului de înscriere la preselecție.

 

Capitolul III

Desfăşurarea programului

Art. 6.  În urma selecţiei candidaţilor, promotorul de program – Opera Comică pentru Copii – va întocmi lista cu beneficiarii pe care îi va contacta în vederea anunţării rezultatului.

Art. 7  Promotorul va organiza cursuri/ateliere în toate ariile de preocupare ale proiectului in perioada 2022-2023.

Art. 8  Opera Comica pentru Copii îşi rezervă dreptul de a selecta copiii, pentru a participa la spectacole din stagiunile instituţiei, cu acordul scris al părinţilor.

Art. 9  Promotorul, împreună cu specialiștii din cadrul fiecărui atelier, va împărţi beneficiarii în mai multe grupe de lucru, în funcţie de vârstă, dacă este cazul.

 

Capitolul V

Comisia de selecţie

Art 10. Comisia de selecţie a candidaţilor este alcătuită de o echipă de specialiști, desemnată de Promotor.

 

Capitolul VI

Dispoziţii finale

Art.11

  • Fiecare beneficiar trebuie să prezinte Promotorului o adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie prin care să ateste că este apt pentru a se implica în activităţile programului
  • Beneficiarii minori trebuie să prezinte Promotorului o declaraţie pe proprie răspundere din partea tutorelui prin care acesta îşi exprimă acordul cu privire la implicarea în activităţile programului
  • Fiecare Atelier va avea 15 de întâlniri, astfel încât plata totală va fi de 450 de lei. Plata se efectuează la sediu sau în cont, înainte sau imediat după prima oră de curs,  până cel mai târziu la data de 30 Ianuarie 2023. Neachitarea  taxei până la 30 Ianuarie 2023, conduce automat la excluderea copilului de la atelierul respectiv. Taxa nu este returnabilă.
  • Prin prezența în cadrul activităților organizate de Opera Comică pentru Copii, persoanele din public își dau acordul pentru apariția în fotografiile și înregistrările realizate în cadrul evenimentului și folosirea ulterioară a acestora de către organizator.
  • Fiecare specialist din cadrul Atelierelor „Micul Artist” are întocmit un regulament specific, care va fi adus la cunostinţă beneficiarului și tutorelui beneficiarului, la începutul atelierelor.

 

REGULAMENT pentru Atelierele ”Micul Artist” desfășurate la sediul OCC în 2022-2023

Prezentul regulament se aplică tuturor celor care doresc să participe la „Atelierele Micul Artist de la sediul OCC” și să se implice în activitățile organizate în spațiile destinate acestora.

Prin accesarea acestui obiectiv, utilizatorul acceptă toate prevederile prezentului regulament. Organizatorul nu se face responsabil de nicio consecință rezultată în urma nerespectării clauzelor cuprinse mai jos.

Este interzisă distrugerea obiectelor la „Atelierele Micul Artist de la sediul OCC”. În cazul în care se produce distrugerea unui astfel de obiect, părintele / tutorele își asumă responsabilitatea achitării contravalorii pagubelor.

Este interzis accesul cu băuturi sau mâncare.

Coordonatorul fiecărui atelier vă stă la dispoziție pentru a vă explica modalitățile de lucru și pentru a îndruma copiii în realizarea obiectelor. Profesorul poate decide, in urma unei evaluari, sa va retrageti copilul de la atelierul respectiv dupa primul trimestru.

De asemenea, aveti obligatia sa informati profesorul/coordonatorul atelierului inaintea orei de curs despre eventualele probleme de sanatate ale cursantului prin intermediul grupului de whatsapp. Daca un cursant are mai mult de 3 (trei) absente consecutive nemotivate atunci va fi eliminat de la curs. Inainte de inceperea atelierelor, parintele/tutorele va completa o declaratie pe propria raspundere ca va incredinta cursantul coordonatorului pe intreaga perioada a desfasurarii orelor de curs.

Taxa nu este returnabila.

Nu se permit jocuri ce pot pune în pericol integritatea fizică sau psihică a copilului. Participanții vor manifesta un comportament decent, care să nu deranjeze alte persoane. Pentru a ne bucura cu toții de spațiul de lucru, vă rugăm să păstrați curățenia.

 

Accesul la Atelier. Accesul se face pe la poarta de intrare a OCC și se  merge direct spre corpul de clădire destinat Atelierelor Micul Artist, păstrand distanța față de alte persoane atât în curte cât și pe scările de acces spre ateliere. Copiii se predau profesorului/coordonatorului atelierelor in sala de curs si se preiau de la profesor/coordonatorul atelierelor la finalul cursului; accesul parintilor in sala de curs este strict interzis.

Respectă indicațiile personalului OCC. Te rugăm să respecți pe parcursul vizitei la noi indicațiile personalului OCC.

Te rugăm să respecți acest regulament, plus regulile de distanțare și a celor sanitare impuse de legile în vigoare.

Prin prezența în cadrul activităților organizate de Opera Comică pentru Copii, persoanele din public își dau acordul pentru apariția în fotografiile și înregistrările realizate în cadrul evenimentului și folosirea ulterioară a acestora de către organizator.

Prezentul Regulament este afișat pe pagina de internet www.operacomica.ro și este aprobat prin decizie la nivelul conducerii OCC. Prezența la Atelierele Micul Artist de la OCC are valoare de acceptare integrală, liber consimțită și în afara oricărei constrângeri a prevederilor prezentului Regulament.

 

 

 

 

ATELIERELE ”MICUL ARTIST” 2022 – 2023 – DESCRIERI

 

ATELIERE NOI

 

STIMULAREA GANDIRII LOGICE cu Dana Andronie 

Gândirea logică ne ajută să determinăm adevărul, să ajungem la o concluzie, să rezolvăm problemele și, în cele din urmă, să luăm decizii bune. Logica este un instrument, fără emoție, care ne ajută să dezvoltăm concluzii rezonabile, bazate pe fapte. 

În jurul vârstei de 2 ani, copiii încep să înțeleagă că lucrurile sunt conectate logic. A pune întrebări precum „Ce crezi despre?” va stimula gândirea logică și va permite învățarea, în comparație cu simpla afirmare a unor fapte. De aceea, în loc să spunem că această minge este mai mare decât cealaltă, ar trebui să întrebăm: „Ce crezi, care minge este mai mare?”.  Copiii sunt capabili să facă aceste conexiuni logice chiar înainte de a le putea comunica în cuvinte.

Acest atelier ajută la dezvoltarea abilităților de gândire logică, astfel ei vor reuși să gândească fără prejudecăți, în mod independent.

La Atelierul Stimularea Gândirii Logice ne vom axa pe dezvoltarea stimei de sine, pe gândirea critică, vom învăța să argumentăm, vom experimenta diverse jocuri de construcții tematice și de memorie, vom analiza împreună diferite situații, filme, povești; vom rezolva ghicitori, ne vom juca de-a detectivii, vom juca diverse roluri, pentru a învăța să dezvoltăm ipoteze. 

De asemenea, copiii vor învăța să folosească corect proprietatea termenilor în limba română, își vor îmbogăți vocabularul, vor avea șansa să aprofundeze exerciții de dicție. 

Cursul va stimula curiozitatea și o va canaliza în exprimarea coerentă a sentimentelor, gândurilor, ideilor. Totodată, la atelier vom studia limbajul corpului pentru a reda cât mai clar mesajul pe care îl avem de transmis, vom lucra la dezvoltarea abilităților de comunicare. 

 

 

 

TEATRU DE IMPROVIZATIE cu Vera Stoian 

Improvizația teatrală este o formă de spectacol dezvoltată în anii ’40 de profesoara americană de teatru, Viola Spolin. Diferențele dintre un spectacol de teatru de improvizație și unul clasic sunt lipsa scenariului, a scenografiei și a regiei. Le oferim copiilor un mediu sigur, în care totul este permis.  Așa cum spun și psihologii, în colectivitate și interacțiune, ei își dezvoltă trăsături de personalitate adaptative, cum ar fi: sociabilitatea, încrederea, toleranța, respectul.

În partea de început a cursului ne vom încălzi cu exerciţii de improvizaţie pentru a ne antrena concentrarea, imaginaţia și capacitatea de a improviza rapid. Apoi vom purcede la crearea unei scenete, pornind de la situaţii reale sau imaginare (basme, fabule, poezii, vise şi dorinţe, poveşti: „Harap Alb”, „Scufiţa Roşie”, Moş Crivăţ” etc.), în cadrul cărora copiii vor putea deveni pe rând prinţi, prinţese, tâlhari, doctori, cumetre, bătrâni ţâfnoşi sau înţelepţi, îngeraşi, lei, zâne şi tot felul de personaje existente şi inexistente, până acum. 

Pentru a înţelege povestea şi personajele cât mai bine, vom începe să “desfacem textul”, cum spunem noi în teatru. Adică vom vedea la ce se referă personajul care spune vorbele respective. Spune ceea ce gândeşte sau minte, ascunzându-şi intenţiile? etc. Facem distribuţia, iar cu ajutorul imaginației pătrundem în povestea creată pe loc şi ne jucăm după pofta inimii! Copiii vor juca personajele inventate de ei, încercând experienţa de “a fi altcineva”, astfel își vor dezvolta capacitatea de a empatiza, de a imagina şi de comunica, cât mai jucăuş!

 

 

 

ACTORIE APLICATA cu Marcela Andrei 

Folosind tehnici și metode preluate din arta actorului și adaptate pentru copii, prin joc și joacă, fiecare va experimenta și explora, cu ajutorul exercițiilor, situații și personaje din povești și povestiri.

Pe rând, spectatori și actori vor juca și vor analiza jocul colegilor. Fiecare copil se va exprima și va acționa în acest spațiu, învățând să-și controleze emoțiile și reacțiile. Dezvoltarea abilității de autocontrol, focalizarea atenției, acceptarea diversității, respectul  față de fiecare persoană, îmbogățirea vocabularului, îmbunătățirea memoriei, comunicarea, dezinhibarea sunt doar câteva obiective propuse în cadrul acestor spectacole atelier.   

Fiecare spectacol atelier este împărțit în trei etape de lucru: exerciții de încălzire, exerciții prin care copiii acumulează cunoștințe și își dezvoltă diverse abilități urmărind atingerea  obiectivelor propuse, diverse exerciții pentru a reintra în atmosfera cotidiană. Ultimul spectacol atelier, pentru cei care decid să urmeze întregul program este destinat părinților care sunt invitați la o reprezentație alcătuită din cele mai reușite exerciții.

Spectacolele atelier vor beneficia  permanent de un fond muzical pentru a stimula dezvoltarea atenției distributive și a concentrării. Exercițiile de mișcare, dans sau pantomimă se vor desfășura tot pe un fond muzical. Exercițiile de mișcare urmăresc dezvoltarea  expresivității corporale și a celei faciale, dezvoltarea coordonării gândului cu gestul și dezvoltarea autocontrolului.

Fiecare părinte dorește să-și pregătească copilul pentru viitor. Dar cum arată viitorul, ce fel de valori vor funcționa, ce meserii vor mai exista, nu știe nimeni. Putem să-i ajutăm să devină oameni puternici, sociabili, comunicativi, creatori, toleranți, deschiși la tot ce este nou și adaptabili. Acest program, printre altele, își propune acest lucru.

 

 

 

GANDIRE LOGICA SI ANALITICA cu MindHub

Gândire logică și analitică, cu specialiștii MindHub Responsabilizarea digitală a copiilor, prin joacă. În cadrul lecțiilor, copiii sunt creatori de programe digitale adaptate vârstei și nivelului lor de cunoștințe. Practic, ei sunt regizorii scenariilor de joc, astfel încât, prin liniile de cod generate, primesc cheile de control asupra mediului digital. Cursurile MindHub sunt dezvoltate astfel încât să încurajeze și spiritul de echipă, pentru că fiecare copil primește propriul rol și sarcini interconectate cu ceilalți. Modul de predare din cadrul MindHub reușește să contureze un spirit de competitivitate corect, copiii fiind martorii și coordonatorii competițiilor purtate de roboți sau personaje. Cursanții exersează permanent gândirea matematică, strategică și algoritmică, organizarea în spațiu sau în plan, precum și creativitatea, viteza de reacție, motricitatea și independența deciziilor. Prin crearea și prezentarea jocurilor și animațiilor, programând comportamentul roboților, în grupuri mici și prin joc, copiii învață să socializeze, dobândesc abilități și calități sociale suplimentare, precum și cunoștințe importante pentru viitor. Copiii câștigă experiență, care este foarte importantă pentru viitor, creând și prezentând propriile jocuri și animații, codând roboți si lucrând în grupuri mici.

 

ATELIERUL DE CUNOASTERE cu Adina Iacob

La Atelierul de Cunoaștere înveți cum să înveți, indiferent care ar fi materia de studiu. Dacă ai dificultăți de concentrare, memorare sau asimilare a informațiilor noi, acest atelier îți este adresat. Este creat special pentru însușirea abilităților de gândire și de învățare eficiente. Deși noțiunile care stau la baza atelierului provin din științele cognitive (psihologie, lingvistică, filosofie, informatică, inteligență artificială, neuroștiință și antropologie), conținutul și livrarea sunt adaptate nivelului de înțelegere al copiilor de școală primară și gimnaziu (grupa de vârstă 8-12 ani).

 

 

 

CLUB DE LECTURĂ, DEZBATERE ȘI CREAȚIE ”VILEKULLA”

Citim, analizăm, dezbatem și ne jucăm în lumea poveștilor într-un spațiu special amenajat pentru lectură de Ambasada Suediei la Opera Comică pentru Copii. Pentru fiecare volum prezentat în cadrul clubului vor fi abordate următoarele teme generale de discuție: prezentarea autorului și a contextului în care a trăit, însoțit de imagini video, discuții cu autorii, cu editorii sau cu traducătorii, prezentarea cărții și a personajelor principale, includerea lor în contextul istoric și/ sau social din care fac parte, noțiuni generale despre tehnica în care a fost scrisă cartea. Câteva dintre cărțile ce vor fi parcurse în cadrul modulului și temele specifice sunt: SHAKESPEARE povestit copiilor; EPOCA MEA DE AUR de Daniel Horia- copilăria în comunism pornind de la volumul de bandă desenată publicat la editura Arthur; MICUL PRINȚ de Antoine de Saint Exupery; PIPPI ȘOSEȚICA PE MĂRILE SUDULUI de Astrid Lindgren editura Arthur; FETIȚA CARE VOIA SĂ SALVEZE CĂRȚILE de Klaus Hagerup editura Univers Enciclopedic; MITOLOGIA NORDICĂ de Neil Gaiman, editura Arthur; ILIADA de Homer, editura Humanitas – bandă desenată; COMETĂ ÎN MOMILANDIA de Tove Jansson editura Arthur, – teme specifice de discuție: valoarea prieteniei, importanța imaginației, cum ar trebui să arate școala ideală; noțiuni de tehnică de scris exersate în contextul generat de volumele parcurse; pseudonimul, importanța cărților în viața noastră, schimbarea finalului pentru cărțile pe care le citim, filmele pe care le vedem, întâmplările pe care le trăim, prietenii din cărți;  mitologia, personaje mitologice din literatura europeană și românească, vizionare filme de scurt metraj inspirate sau cu teme similare celor din cărțile pe care le citim; banda desenata tehnică și exercițiu; întâlniri cu scriitori, traducători, editori.

 

 

 

MUZICĂ PRIN JOCURI cu Angelica Baciu

În cadrul Atelierului de MUZICĂ PRIN JOCURI vom descoperi sunetul și vom realiza diferite experimente pentru a înțelege cum se produce, cum se propagă și cum se amplifică acesta; ne vom juca cu durate de sunete și vom crea ritmuri; vom face cunoștință cu Domnul Portativ și stimabila doamnă Cheia Sol; ne vom împrieteni cu șăgalnicele note muzicale; vom identifica și vom exersa diferite intensități ale sunetelor; vom descoperi diversitatea timbrală a instrumentelor muzicale și a vocilor umane; vom intra în Capsula Timpului, pentru a călători în lumea marilor compozitori și a creațiilor acestora.

 

 

 

INITIERE IN DESEN cu Livia Rus

„Înainte de a scrie, omul a desenat. … De la început desenul a cerut un efort mintal care să facă posibilă transpunerea unui obiect situat în spațiu pe o suprafață plană. … Desenul nu este niciodată o simplă copiere a naturii, dar întotdeauna o transpunere, deci un act al inteligenței.” (G.M. Cantacuzino, Introducere la studiul arhitecturii)

La acest atelier învățăm care sunt instrumentele potrivite pentru un desen reușit, vorbim despre punct – linie – suprafață – volum, relația formă-fond, diferite tipuri de hașură, cum valorăm corpurile de bază așa încât să le evidențiem tridimensionalitatea, felul în care lumina influențează desenul corpurilor de bază (cub, sferă, cilindru), câte tipuri de perspective există și alte lucruri interesante. Toate aceste noțiuni stau la baza oricărui desen științific, informativ, artistic sau de relaxare. La fiecare ședință copiii vor exersa prin desen noțiunile aflate.

Livia Rus a absolvit secția Design a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București, a studiat design de obiect și istoria arhitecturii la Prima Facoltà di Architettura Ludovico Quaroni (Roma), a fost profesor invitat în stagii de practică la universități de artă și arhitectură din Thailanda și Argentina și îi place să lucreze cu copiii de toate vârstele.

 

 

 

 

BABY BALET SAU INITIERE BALET cu Consuella Crăciun 

Baletul este o activitate fizică ce necesită capacități excepționale de coordonare a diferitelor părți ale corpului, abilități ce se deprind și se dezvoltă de la o vârstă fragedă.
De aceea primii pași la cursurile de balet încep în jurul vârstei de 3-5 ani, cu lecțiile de baby balet.
În cadrul acestor cursuri, inițierea celor mici se face prin educarea lor în tainele baletului. Prin diverse jocuri și exerciții, dar și exerciții de stretching la sol, micii balerini și balerine vor începe să își cunoască propriul corp, să învețe pozițiile de bază din balet, cum ar fi pozițiile 1 și 2, plie și relevé vor fi introduse începând cu acest nivel.
Inițierea în tainele baletului deschide o serie de orizonturi noi pentru copii, stârnește apetitul pentru cunoaștere și contribuie la o ținută corectă, elegantă, dezvoltare armonioasă a corpului și dobândirea noțiunilor de muzicalitate și ritm.
Beneficii:
-dezvoltarea creativității
-atenție distributivă
-dezvoltarea relațiilor interpersonale
-cultura muzicală
-dezvoltarea armonioasă a corpului
-învață să respecte disciplina și să se supună unor reguli comune întregului colectiv

 

 

 

JOCURI ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ cu Iris Pencu

Obiectivele Atelierului de Jocuri și Dezvoltare Personală: înțelegerea proceselor psihice (memorie, gândire, atenție, motivație) și metode prin care le putem controla/ îmbunătăți; identificarea corectă și controlul emoțiilor – înțelegerea conceptelor de temperament și personalitate; introducerea unor tehnici de comunicare verbală și non verbală; identificarea aptitudinilor proprii; dezvoltarea unor noi aptitudini; exersarea conduitelor sociale/ bunele maniere; dezvoltarea capacităților de relaționare și cooperare în grup. Pe parcursul Atelierului de Dezvoltare Personală vor fi folosite maxim 30% explicații teoretice de bază pentru fiecare concept nou învățat și 70% jocuri pentru fundamentarea noilor noțiuni și exersarea lor.

 

 

 

 

TEATRU – EURITMIE cu Vera Stoian

Ştiţi care este cea mai bună metodă de învăţare? Joaca! Prin acest opţional ne-am propus să creem povești muzicale, jucându-ne împreună cu cei mai buni actori din lume – copiii. Vom începe cu exerciţii şi jocuri de dezvoltare a simţului muzical, a vitezei fizice de reacţie, de răspuns la stimulii auditivi şi de coordonare a corpului. De asemenea, ne vom destinde cu poveşti, jocuri şi exerciţii de euritmie. Euritmia este o metodă pedagogică folosită în dezvoltarea copilului per întreg, cu scopul de a stimula capacităţile expresive ale copiilor prin mişcare şi muzică. Prin intermediul exerciţiilor de “substanţă spaţială”, vom vedea cum se mişcă trupul când trece prin miere, prin apă, prin lapte, prin nori etc. Astfel, cu ajutorul poveştilor muzicale cei mici vor învăţa cum să redea non-verbal, prin intermediul mişcărilor şi gesturilor un personaj, o situaţie sau o stare emoţională. Aici ne vom juca foarte mult cu expresivitatea corpului şi ne vom transforma în prinţi şi prinţese, cai şi urşi, arici şi vulturi şi multe altele. Vom ţopăi pe ritmul „bulinelor muzicale” (pentru a ne exersa ritmicitatea), vom zbura cu „dansul fluturilor” (pentru a ne dezvolta percepţia spaţială) şi ne vom linişti cu „încolţirea bulbului de ghiocel” şi altele. Muzica nu se va auzi doar de la boxe, ci și de la mânuțele, picioarele și propriile burtici (exerciții de body percution)! Dar să nu credeți că vorbirea sau expresivitatea vocală vor fi neglijate ! Vom deveni expresivi ca o băbuță cu vocea scârțâită, ca balaurii cu vocile tunătoare, blânzi precum Zâna-Bună, bâlbâiți ca niște șoricei fricoși sau cutezători precum Harap Alb.

 

 

 

 

 

DANS MODERN cu Maria Șerbănoiu

Dansul modern se definește prin mișcări naturale și necondiționate, spiritualitate, diferențe de ritm, direcție si stări. Poate fi îmbinat cu multe alte stiluri de dans precum cel: clasic, contemporan, street dance și sportiv, iar mișcările se îmbină armonios, dezvoltând astfel spectacolul de emoții și sentimente pe care copii îl pot transmite. Spre deosebire de dansul contemporan, fondatorii dansului modern s-au bazat pe dezvoltarea unei filosofii de dans, au renunțat la teatralitate și armonie preferând să îmbrățișeze stilul abstract unde mișcările rigide și greoaie au devenit manifestări artistice de eliberare a spiritului artistic. La acest atelier, copii pot folosi imaginația, creativitatea și își pot exprima sentimentele și trăirile prin dans, învață despre fluiditatea mișcării, libertatea de exprimare a corpului dar și înțelegerea acestora.

 

 

 

ACTORIE cu Otilia Panainte

Actriță de teatru, TV și film, Otilia Panaite a jucat la Opera Comică pentru Copii în spectacolele Sunetul Muzicii (regia Răzvan Mazilu) și Erus și Valea Generozității (regia Ana Crăciun-Lambru), precum și în producții independente la Teatrul Godot și Teatrul de Artă. A avut apariții episodice în serialul Las Fierbinți și a jucat în miniseria web “Vorbește-mi”. Este membru activ al studioului Independent Center for Actors Training de la Londra, unde lucrează cu actori care fac parte din Royal Shakespeare Company.

Otilia propune un curs de actorie care urmărește dezvoltarea următoarelor componente:

-Activarea celor 5 simțuri – exerciții de mindfulness;

-Stimularea memoriei, atenției, concentrării;

-Dezvoltarea vorbirii – dicție;

-Educarea abilităților de mișcare, coordonare, spațialitae și rezistență fizică;

-Creșterea spiritului de echipă, a sentimentului de apartenență la grup și responsabilitate în cadrul grupului;

-Cultivarea creativității și unicității personale a fiecărui participant la curs

 

 

 

 

 

SAH cu Bogdan Ulian

Este cunoscut faptul că șahul are o influență pozitivă în dezvoltareacopiilor. Mărește capacitatea de memorare, puterea de concentrare, claritatea și obiectivitatea deciziilor, clădește spiritul de fair play în competiție și te învață să gestionezi înfrângerile și victoriile.

Bogdan Ulian este antrenor de șah și Instructor la Sportul pentru toți. Titluri internaționale FIDE: Arena International Master și Național Instructor.

A fost antrenor începând cu anul 2013, la CSM București, pentru copii cu vârste

între 4 și 14 ani. A promovat copii pentru grupă de performanță. A fost medaliat la campionatele naționale pe echipe de copii și la campionatele pe echipe mixte în anul 2015, 2016 și 2017

 

 

 

CERAMICĂ cu Cristina Anculete

Programul “Micul Artist Ceramist” se adresează celor mici, indiferent de vârstă, și își propune să-i învețe prin tehnici de modelare străvechi să-și realizeze și să-ți decoreze singuri obiecte utile de ceramică. În cadrul atelierului ne vom familiariza cu ustensilele și vom învăța termeni noi, iar la finalul atelierului vom sărbători lucrările noastre printr-o expoziție.

Atelierul propune o serie de teme:

  1. Cele trei tehnici de construcție, străvechi, ale obiectelor
  2. Tehnici de decor
  3. Mica lecție de istoria a ceramicii
  4. Obiecte utile în casă
  5. Joc și joacă. Jocuri realizate din lut
  6. Un oraș “visat”. Vom construi un sat de la 0, cu căsuțe imaginate de copii, așa cum în inocența lor doar ei pot visa.

Cum se va desfășura?

Fiecare copil va primi la începutul fiecărei ore cantitatea necesară de material lecției.

Vom pune la dispoziție ustensilele și șorțurile necesare unei bune desfășurări.

Durata unei ședințe este de două ore.

 

 

 

 

FOTOGRAFIE cu Cristina Anculete

La acest atelier, copiii vor învăţa să îşi folosească aparatul de fotografiat într-un mod corect şi îşi vor însuşi noţiunile tehnice necesare. Cursul presupune un joc continuu prin care cei mici vor deprinde limbajul fotografic foarte uşor. Sedinţele noastre nu înseamnă doar joc şi joacă, ci şi asimilarea unor cunoştinţe de ordin cultural. Teoria culorilor cu Goethe îl va ajuta pe copilul tău să se raporteze într-un mod diferit şi sănătos la culorile din jurul lui.

Cristina Anculete a descoperit fotografia îmbrăţișând obiectul de artă, iar astăzi i-a devenit un mod de a gândi. A urmat un curs de grafică publicitară. Are 5 albume de artă publicate şi peste 4.000 de obiecte de artă fotografiate. Urmează un curs de fotografie acreditat de Ministerul Muncii. „Fotografia mi-a dezvoltat atenţia distributivă şi atenţia detaliului, am învăţat să mă raportez sănătos la lumea înconjurătoare. Vreau să transmit bucuria acestor calităţi şi celor care sunt la început de drum”.

 

 

 

 

BALET cu Elena Chiriță 

Dansul este limbajul ascuns al sufletului.” Martha Graham

Baletul este o formă de dezvoltare personală prin îmbinarea artei cu mișcarea și inteligența emoțională. Acesta dezvoltă corpul copilul într-un mod armonios, îi dezvoltă capacitatea de gestionare a emoțiilor și îl ajută să le exprime prin mișcare. În plus, conform studiilor de specialitate, copiii care ascultă muzică clasică în primii ani de viață au parte de o serie de beneficii precum creșterea puterii de concentrare și a capacității de memorare. De asemenea, copiii vor primi pe parcursul fiecărei ore câte o informație esențială din istoria baletului, dobândind astfel o educație culturală de bază și înțelegând întregul fenomen al baletului clasic, neoclasic și contemporan.

 

 

 

MAXI COR – GIMNAZIU cu Angelica Baciu

Cântând împreună, copiii se dezvoltă într-un mediu care încurajează încrederea, sensibilitatea, respectul, spiritul de echipă. La Atelierul de COR, micii artiști vor învăța diferite cântece tematice. Prin joacă și veselie, în grup și în echipe, vor conștientiza modul corect de emitere a sunetelor muzicale, pronunția corectă, își vor dezvolta auzul muzical. Plăcută vă fi surpriza când, la sfârșitul acestui curs, veți descoperi că au un repertoriu de cântece adaptat vârstei, unor anumite ocazii sau… poate chiar vă vor convinge pe voi, dragi părinți și bunici, să cântați împreună… ceva ce sigur vă va trezi nostalgii!

 

 

 

COMUNICARE cu Adina Iacob

Modul în care comunicăm spune multe despre noi chiar și când nu rostim niciun cuvânt. Felul în care comunicăm face diferența dintre a construi sau a strica o relație, indiferent dacă e relația cu părinții, cu prietenii, colegii sau chiar cu noi înșine. Dacă învățăm să ascultăm, am făcut deja primul pas spre relații sănătoase cu cei din jur. Poate de aceea avem două urechi și doar o gură. Dacă le folosim proporțional, ne certăm mai puțin și (ne) înțelegem mai mult. La Atelierul de Comunicare asimilăm noțiunile prin jocuri, exerciții și teme care să ne stimuleze imaginația și vocabularul. De asemenea, învățăm să ne înțelegem simțurile și să ne împrietenim cu emoțiile noastre, astfel încât să putem vorbi fără trac în fața unui public. Conținutul și livrarea cursului sunt adaptate nivelului de înțelegere al copiilor de școală primară și gimnaziu (grupa de vârstă 8-12 ani).

 

 

 

MINIMEȘTERI ASTRONOMI cu Adina Soare

Mini astronomii își unesc forțele cu micii meșteri de la lucru manual. Devenim gașcă de mini meșteri astronomi. Descoperim Luna, Sistemul Solar și stelele prin joacă, prin lucruri construite chiar de noi. Abilități dobândite: creativitate, îndemânare, răbdare, dezvoltarea motricității. Îmbinăm ore de teorie și de practică (observarea cerului de noapte cu ochiul liber și prin telescop), iar la finalul cursului fiecare participant va primi ”diploma de mini meșter astronom” și va avea o mapă ce conține caiet de lucru în timpul liber, cartonașe / puzzle despre sistemul solar și un sistem solar în miniatură. Totul meșterit manual de fiecare copil în parte. Abilități dobândite: îndemânare, precizie, creativitate, dezvoltarea mușchilor și mișcărilor fine ale mâinilor. Metode folosite: cusut, împletit, crosetat, origami, quilling, papier mâché. Materiale folosite: hârtie, cartoane colorate, calc, sfoară și ață colorata, croșeta, ac de cusut din plastic, foarfece, aracet, scoici dublu adeziv, rigla, raportor, creion, radiera, creioane colorate, acuarele, acrilice, bete din lemn, cârlige mici din lemn, tuș rezistent la apa.

 

 

 

ZUMBA cu Consuella Crăciun

Zumba este un program de fitness inspirat din dansurile latino, este o combinație între elemente ce țin de dans și elemente din sfera aerobicului. Coregrafia zumba încorporează mișcări de hip-hop, samba, salsa, merengue, reggaeton, mambo, arte marțiale.
Muzica este principalul element care conferă originalitate, energie și bună dispoziție, cel prin prisma căruia este posibilă o diferențiere a ceea ce înseamnă Zumba între alte antrenamente de aerobic.
Exercițiile zumba includ atât melodii cu ritmuri lente sau ritmate, cât și piese potrivite unui antrenament de rezistență.
După succesul pe care l-a cunoscut în SUA, Zumba s-a răspândit cu rapiditate în întreaga lume.
Mișcările zumba solicită și pun în mișcare toate grupele de mușchi, modelând și tonifiând corpul. În același timp, acestea acționează precum exercițiile cardio, solicitând inima și îmbunătățind sistemul cardiovascular. Așadar, în timpul unei ședințe se poate ajunge la arderea între 700 și 1000 de calorii, ceea ce face din Zumba un program recomandat celor care vor să scape sănătos și eficient de kilogramele în plus.
O ședință de zumba durează în medie o oră și cuprinde partea de încălzire, pe parcursul a 2-3 melodii, însemnând circa 5-10 minute, antrenamentul propriu-zis, care durează cam 45 minute și se poate face pe diverse ritmuri, cel mai adesea, latino, iar în final, partea de relaxare, numită cool down, timp de aproximativ 5 minute.

 

 

 

 

CREATIVITATE, POVEȘTI ȘI EMOȚII cu Ioana Marinescu

Se adresează copiilor care iubesc poveștile, cărora le place să inventeze tot felul de întâmplări, copiilor cu o imaginație bogată și celor care iubesc să citească. Desigur, toate acestea le vom și cultiva împreună. Dincolo de aceste aptitudini, cursul le deschide copiilor apetitul spre comunicare, le dezvoltă imaginația și îi ajută să relaționeze mai ușor, dar și să abordeze cu mai mult curaj și deschidere temele școlare.

Copiii învață să își identifice emoțiile – atât pe cele pozitive, cât și pe cele mai puțin plăcute – și cum să le folosească în mod constructiv, punându-le în slujba creației.

Cultivăm dragostea pentru citit, dezvoltăm imaginația și creativitatea. Ne jucăm și învățăm să construim povești. Scriem în minte și în inimă, pentru că de scrisul pe hârtie se ocupă școala.

Sigur, la fiecare oră, dar și la final de semestru, copiii își vor crea propriile povești, iar o parte le vor împărtăși părinților într-un moment festiv de final de modul.

Opțional abordăm temele de mai jos, într-o manieră jucăușă, ajutându-ne de filmulețe, cărți cu povești, întâmplări din viața reală și, desigur, de propria imaginație

PENTRU CINE SCRIEM?

CE ESTE O POVESTE? DIN CE ESTE FORMATĂ?

PERSONAJELE POVEȘTII – CUM LE CONSTRUIM

CUM SETĂM CADRUL POVEȘTII

PĂRȚILE POVEȘTII

NARAȚIUNEA

CUM CREĂM ACȚIUNE

TIPURI DE POVEȘTI

POVESTEA DE AVENTURĂ, POVESTEA POLȚISTĂ, POVESTEA AMUZANTĂ

POVESTEA ISTORICĂ, POVESTEA DE GROAZĂ, POVESTEA FANTASTICĂ

 

 

 

 

LABORATORUL DE PĂPUȘI cu Diana Dănilă 

Câțiva mililitri de imaginație, un strop de curaj, trei lingurițe de voie bună și două mâini curioase sunt ingredientele de care avem nevoie la atelierul nostru, Laboratorul de Păpuși. Păpușile din fel și fel de materiale trăznite, Marionetele pe fire, Teatrul de Umbre,Viermișorii dansatori, Păpușile vesele din Șosete, sunt doar câteva dintre minunățiile pe care le vom construi și explora împreună în fiecare săptămână. Vă aștept, așadar cu mic sau mai mare, să ne bucurăm și să descoperim o lume în care totul prinde viață. Haideți la atelierul Laboratorul de Păpuși, vă așteaptă cu nerăbdare o mulțime de prieteni!
Pe durata Laboratorului de Păpuși, participanții vor avea ocazia să cunoască și să construiască diverse tipuri de păpuși. La finalul Atelierului, vom prezenta celor interesați un Mini Puppet Slam – în care vom prezenta modalitățile prin care copiii aleg să se exprime liberi, construindu-și propria poveste.

 

 

 

 

DANSURI POPULARE cu Mihai Pricope

Prin dansul popular românesc, cei mici vor descoperi magia dansului folcloric și a portului național, vor descoperi un mediu plin de muzică și armonie, o lume încărcată de ritualuri, obiceiuri și simboluri tradiționale. Apropiindu-i pe cei mici de folclor, îi vom încuraja să pătrundă în acest univers, să îl cunoască și să îl salveze, ce altfel riscă să fie uitat de-a lungul veacurilor. Dansul popular se poate desfășura individual sau în grup, în cerc sau în linie, în perechi de doi, trei sau mai mulți dansatori. Jocurile folclorice, cu toate ca sunt atat de diferite, au în comun muzica și ritmul antrenant, exprimând bucuria și pasiunea pentru distracție a fiecărui mic sau mare dansator.

 

 

 

 

 

STEP cu Vera Stoian

Stepul înseamnă atât dans, cât şi ritm, muzică. Cu timpul, fiecare îşi va compune propria lui melodie cu ajutorul tălpilor neastâmpărate. Ne vom dezmorţi picioarele prin exerciţii de încălzire şi conştientizare a genunchilor, gleznelor, vârfurilor şi călcâielor atât de importante în step. Purcedem apoi la învăţarea noţinilor esenţiale din step: step, shuffle, flapp, toe, hill… apoi compunem cu ei fraze ritmice şi coregrafii.

Pentru a face mai interesantă şi distractivă învăţarea paşilor de step, îi vom integra în poveşti pe muzică, în care copiii îşi vor imagina cum merge un căpcăun, cum se furişează un şoricel sau cum se unduieşte un şarpe prin tufişuri. Toate acestea luând viaţă cu ajutorul pantofiorilor de step.

 

 

 

 

 

 

 

 

COR JR (grădiniță) cu Elena Iorgulescu

Copiii de la Atelierul de Cor cântă cu multă bucurie. Prin cântece și multe jocuri muzicale antrenante și distractive ei se dezvoltă armonios, devenind mai încrezători și mai energici. Alături de Elena Iorgulescu, o profesoară cu multă experiență în educație, dar și în domeniul artistic, copiii își îmbunătățesc pronunția, memoria, atenția, coordonarea motrică, intonația, auzul muzical, în timp ce leagă frumoase prietenii. De-a lungul anului, micuții artiști se întâlnesc cu personaje jucăușe din pluș care îi vor însoți într-o călătorie muzicală.

Coriștii juniori se întâlnesc la Opera Comică pentru a cânta împreună. Prin joacă și veselie, cu ajutorul unor prieteni magici, ei deprind modul corect de emitere a sunetelor, își îmbunătățesc pronunția, își dezvoltă auzul. Fiecare cântecel învățat este însoțit de surprize. Nu lipsesc emoțiile! Fiecare melodie este simțită, trăită, povestită, ajutându-i pe micii artiști să înțeleagă ceea ce cântă, să se emoționeze și să transmită, prin cântecul lor, emoții.

Elena Iorgulescu este învățătoare la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București, coordonator de ateliere de cor și de teatru pentru copii. Este licențiată în muzică și în pedagogie pentru învățământ primar și preșcolar. A cântat în multe coruri și grupuri vocale profesioniste, printre acestea Corala Nicolae Lungu a Patriarhiei Române, Grupul Vocal Acapella, Corul Național de Cameră Madrigal. Este director artistic al Clubului de arte pentru copii „Sunete Vesele”, unde coordonează atelierul de teatru. Este autoarea unei culegeri de serbări școlare și a mai multor piese de teatru inspirate din cultura și civilizația universală. De asemenea, este coautor la colecția Călătorim în istorie, cuprinzând volumele Decebal și Traian, Ștefan cel Mare și Sfânt, Dimitrie Cantemir, Regii Întregitori: Ferdinand și Maria, apărute la editura Sigma Educațional. În prezent transmite tuturor copiilor cu care lucrează experiența acumulată, bucuria de a cânta și îi ajută pe micii cântăreți să se dezvolte armonios prin muzică.

 

 

 

 

COR SR (clasele I-IV) cu Mădălina Maxim

Cântând împreună, copiii se dezvoltă într-un mediu care încurajează încrederea, sensibilitatea, respectul, spiritul de echipă. La Atelierul de Cor, artiştii în devenire vor învăța cântece specifice vârstei lor. Prin joacă și veselie, în grup și în echipe, vor conștientiza modul corect de emitere a sunetelor muzicale, pronunția corectă, își vor dezvolta auzul muzical. Nu vor lipsi jocurile muzicale și surprizele.

Mădălina Maxim este absolventă a Universităţii Naționale de Muzică, Facultatea de Pedagogie Muzicală. În anul 2003, în urma unui concurs organizat de Corul Național de Cameră “Madrigal – Marin Constantin” este angajată în funcţia de corist şi ulterior de artist liric. A acumulat experienţă profesională sub bagheta maestrului Marin Constantin, precum şi a dirijorilor secunzi Emanuel Pecingină şi Anna Ungureanu. Concertează sub bagheta maeştrilor Ion Marin, Voicu Popescu, Cristian Mandeal, Horia Andreescu. Din anul 2005, este profesor titular al catedrei de educaţie muzicală a Colegiului Naţional „Elena Cuza”,unde conduce Corul „ Sunete si zambete „, alaturi de care sustine numeroase recitalui. Din anul 2008, este membru al Coralei „Nicolae Lungu” a Patriarhiei Romane. În anul 2016, la invitația conducerii Operei Comice pentru Copii devine dirijor al Corului Senior în cadrul Atelierelor Micul Artist. Susţine învăţarea muzicii prin sunete frumoase şi armonioase şi multe, foarte multe zâmbete. Primele spectacole la care Corul Senoior a participat au fost spectacolele “Hansel și Gretel” din stagiune 2016-2017. Au urmat participări la spectacole organizate în cadrul Proiectului Național Cantus Mundi „ Nicio școală fără cor”, „Ora Pământului”, „Cantus Mundi Fest”, Festivalul Opera Copiilor etc.

 

 

 

 

BALET cu Jaqueline Bratu

Cu o experienţă de peste 35 ani în arta baletului, Jaqueline Bratu dezvoltă copiilor, prin metode şi mijloace moderne, o postură corectă şi elegantă, flexibilitate, forţă, putere, echilibru, coordonare, ajutându-i astfel, să devină profesioniști desăvârşiți în această artă. Pe lângă dezvoltarea motricităţii, în cadrul orelor de balet, coregrafa pune în valoare abilităţile de ascultare, concentrare, luare şi asumare de decizii ale copilului tău, îl învaţă să împartă cu ceilalţi, să lucreze în echipă, să coopereze, să deţină aptitudini de lider. O atenţie sporită se acordă şi părţii emoţionale a celui mic, îndreptându-l spre frumos, prin ariile muzicale ascultate, şi mai cu seamă oferindu-i încredere în forţele proprii.

 

 

 

 

BALET cu Theodora Munteanu

Baletul este o ocazie excelentă pentru a dobândi flexibilitate, grație si o dezvoltare armonioasă a musculaturii, alături de învățarea noțiunilor de mișcare, muzicalitate și ritm. Vom învăța despre lucrul în echipă, dansurile de ansamblu fiind potrivite în acest sens, astfel copiii devin competitivi și ambițiosi, deoarece baletul se bazează pe tehnici clare și exacte, lucruri care pot fi atinse doar prin repetiție și perseverență. Fie că este o activitate de scurtă durată, sau de ce nu, descoperirea unui talent spre o viitoare carieră, baletul completează foarte bine dezvoltarea personală. Atelierul de Balet este un mediu deschis, în care copii își pot dezvolta creativitatea.

Theodora Munteanu este balerină a Operei Comice pentru Copii. Primul contact cu lumea dansului a fost la o vârstă fragedă, când orice era o joacă de copil. Avansând în această lume, a absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” și, ulterior, a aprofundat arta dansului la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, Arta spectacolului – Coregrafie. Încă din timpul liceului, a început colaborarea cu Opera Comică pentru Copii, care s-a dovedit a fi locul în care a învățat cu adevărat despre scenă, despre crearea de spectacole, despre importanța colaborării și a comunicării între toate motoarele acestui teatru, atât de necesar publicului tânăr.

 

 

 

ACTORIE cu Andreea Petra

Arta teatrală este cea mai complexă dintre arte, în care libertatea este deplină iar limitele sunt puse doar de propria imaginație. Cu ajutorul teatrului putem experimenta situații la care nici nu visăm sau, din contră, situații care ne vor fi foarte utile în viața de zi cu zi. Lăsând la o parte latura artistică a cursurilor de teatru este foarte importantă și latura practică. Aceast atelier ar fi cel care le dă ocazia copiilor să își spună liber părerea, în felul acesta ei învață importanța liberei exprimări. Experimentarea diverselor situații dificile din cadrul atelierelor îi pot ajuta în luarea celor mai bune decizii în eventualitatea în care se vor confrunta cu ele mai târziu. Teatrul le poate insufla copiilor dragostea pentru semenii lui, dragostea pentru frumos, este locul în care toți sunt frumoși, toți sunt inteligenți și în care nimeni nu greșește! Niciodată! Rolul educaţiei teatrale este acela de a forma viitori adulți capabili să funcționeze în societate, aducându-și aportul personal prin gândirea și acțiunile lor iar acest proces formativ este simplificat prin forma de manifestare a educaţiei teatrale: se lucrează direct cu fiecare membru al colectivului iar acesta are șansa de a se exprima în public și a-și dezvolta această capacitate.

Obiective:

Înțelegerea conceptului actor, actorie, teatru.

Cunoașterea importanței lucrului în echipă atât în teatru cât și în afara acestuia. Înțelegerea și aplicarea conceptului „concesie și cooperare”.

Potențarea capacității de observare prin dezvoltarea acuității vizuale și auditive.

Dezvoltarea atenției distributive.

Creșterea capacității de concentrare.

Dezvoltarea creativității.

Dobândirea ușurinței de a vorbi în fața unui public prin exerciții specifice.

Îmbunătățirea procesului de memorizare.

Cunoașterea și aplicarea parametrilor teatrali (Unde? Cine? Ce?).

Însușirea cunoștințelor dobândite prin aplicarea lor în improvizații teatrale și jocuri de rol.

Realizarea momentelor scenice individuale și de grup.

Efectuarea de exerciții teatrale menite să dezvolte atenția, memoria, creativitatea, imaginația și spontaneitatea.

Corectarea problemelor de dicție prin exerciții specifice.

Integrarea fiecărui cursant în diverse situații scenice pentru a experimenta diverse tipuri de trăiri și relații interumane.

Încurajarea exprimării propriilor păreri pe teme date pentru a stimula vorbirea în fața unui public și argumentarea corectă a unei opinii.

Participarea la dezvoltarea unor momente scenice (individuale și de grup) care vor pune în valoare multitudinea de competențe dobândite.

Andreea Petra a dezvoltat încă de mică o pasiune pentru artă. După ce a studiat 8 ani pianul la Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti” a decis că îşi doreşte să descopere tainele actoriei la secţia de Arta Actorului din cadrul aceluiaşi liceu. După încheierea celor 4 ani de liceu a urmat aprofundarea studiilor teatrale în cadrul Facultăţii de Arte “Geo Saizescu” şi o frumoasă colaborare cu Teatrul Masca şi cu Opera Comică pentru Copii. Însă în afară de actorie, Andreea, şi-a descoperit o nouă pasiune: lucrul cu cei mici, a dorit mult să îi poată învăța pe copii tainele actoriei așa că a urmat un Master în Pedagogie Teatrală la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București. Aici a fost trainer de teatru în cadrul programului UNATC Junior şi a colaborat cu multe şcoli pentru a-i ajuta pe cei mici să se dezvolte şi să descopere împreună lumea uimitoare a teatrului.

 

 

 

 

STREET DANCE cu Ionuţ Picincu (Hammer)

Copiii vor învăța acrobații, paşii de bază ai street dance-ului și coordonarea mişcărilor. Dansator cu 17 ani de experienţă, Ionuț Picincu a participat la mai multe producţii de teatru, videoclipuri, show-uri live şi TV. „Pentru mine, dansul este un mod de viaţă sănătos, educativ şi un stimul prin care poţi să îţi depăşeşti limitele de comunicare. Dacă aş avea şansa să mă nasc pentru a doua oară, aceeaşi cale aş alege-o. Dansul nu înseamnă doar mişcare, ci este un mijloc artistic de exprimare a unui mesaj printr-o succesiune de mişcări ritmice, variate şi expresive ale corpului, executate în ritmul muzicii”, susține cordonatorul atelierului.

 

 

 

 

BANDA DESENATA APLICATA LA SCOALA cu Mihai Grăjdeanu

Opera Comică pentru Copii vă invită să descoperiți o metodă originală de a învăța, o metodă ce se poate folosi la școala și nu numai…

Atelierele de Bandă Desenată Aplicată la Școală (B.D.A.S.) concepute de autorul și profesorul de benzi desenate, Mihai I. Grăjdeanu, propun o serie de cursuri inspirate de materiile de la școală. Coodonatorul prezintă un program inovator de educație prin benzi desenate care poate deveni un suport pentru acumularea de noi cunoștințe generale, încurajând copiii de toate vârstele să înceapă și să parcugă anul școlar fără emoție, anxietate sau chiar frică, promovând o atitudine pozitivă, depășindu-și limitele cu ajutorul imaginației și creativității, reușind să se concentreze pe abilitățile pe care le are și pe care le poate dezvolta pentru viitorul ei sau al lui.

În fiecare lună, atelierele B.D.A.S.  au la bază un subiect din: Istorie, Literatură, Matematică, Fizică, Biologie, Chimie, Științele Pământului și Educație Civică. Pe lângă poveștile clasice din istorie și literatură, care vor inspira imaginația copiiilor și îi va determina să creeze paginile de bandă desenată, coordonatorul atelierelor le va îndrepta atenția și către diferite ramuri ale științei: copiii vor transpune povestea numerelor și a geometriei  sub forma benzilor desenate, vor descoperi legile fizicii și puterile acestora precum ale unor super-eroi, vor surprinde elementele chimice în cadrele de bandă desenată și vor studia fascinantele personaje din lumea microscopică, dar fără să uităm de originea planetei noastre ce ne va dezvălui idei pentru scenarii și povești BD din cele mai vechi timpuri. Așa că nu vă rămâne decât să vă pregătiți și nu uitați: ,,Nu există desen greșit, doar stiluri diferite”.

Mihai Ionuț Grăjdeanu este autor și profesor de benzi desenate, fondator program B.D.A.Ș (Banda Desenata Aplicată la Școală). A demarat, în ultimii 11 ani, trei proiecte editoriale: Legendele Dacilor, Comics Didactic, BD Historia, o metodă de predare în şcoli, a inventat un muzeu (Muzeul Cosmic în cadrul Muzeului Municipiului Bucureşti), a inițiat şi organizat o serie de Saloane și expoziții BD în diferite oraşe din țară, pe lângă realizarea unui manual BD, numeroase romane grafice, reviste şi albume de bandă desenată publicate. A inițiat, sub egida Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, în parteneriat cu Academia Olimpică, “Olimpiada de Benzi Desenate”- demers unic la nivel mondial, o competiție dedicată elevilor de școală și liceu, eveniment desfășurat sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO. Organizează tabăra de benzi desenate a CNR UNESCO și reprezintă România la diferite expoziții și conferințe internaționale, cea mai recentă expoziție de autor fiind organizată de ICR Bruxelles în august 2022, cu ocazia anului Caragiale (“O scrisoare pierdută” în benzi desenate, tradusă în limba franceză).

 

 

 

 

DEZBATERI/ORATORIE cu Mădălin Guruianu

Dezbaterile academice (debate) sunt una dintre cele mai inovatoare căi de a îi învață pe tineri să gândească liber și să-și susțină opiniile prin argumente. Tinerii cursanți vor practica adesea empatia și vor căpăta abilități sporite de comunicare, ba chiar de persuasiune. Fiind un joc de echipă, debate-ul aduce și avantajul de a învăța cât de important este să te bazezi pe coechipier, să construiești împreună cazuri, să asculți activ argumentele echipei adverse și să răspunzi pe măsură.

 

 

 

 

 

 

DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN ACTORIE-LUCRUL ÎN ECHIPĂ cu Călina Epuran

În cea mai importantă etapă a dezvoltării copiilor, creativitatea și spontaneitatea acestora trebuie încurajată. Arta se naște din imaginația și gândirea creatoare a copiilor. De aceea, modulul de artă teatrală urmărește fructificarea mijloacelor de expresivitate.

Din cauza epocii vitezei și a monopolului social media asupra exprimării, a creării de avataruri care înlocuiesc interacțiunile umane face to face, dezvoltarea pe plan social are de suferit. Nu mai știm să vorbim, să ne comportăm, să ne mișcăm, ne e greu să ne adaptăm în medii care implică multe persoane, fie ele noi sau familiare.

Nu ne vom lăsa influențați de mediul acesta social, vom experimenta, vom lăsa frâu liber imaginației, vom învăța regulile jocului actoricesc, ne vom distra și vom lucra în echipă.

Vom face multe exerciții de dicție, fizicație, vom deveni dezinvolți fără să ne dăm seama, vom simți că aparținem unui grup, vom fi liberi. Toate acestea în timp ce ne jucăm!

Copiii au nevoie de joc și joacă pentru a se dezvolta sănătos și pentru a deveni adulții responsabili de mai târziu.

Un artist complet știe să își folosească imaginația, corpul, vocea, de aceea, exercițiile de actorie din care vom învăța mecanismele teatrale și actoricești îi vor ajuta să se deschidă și să evolueze pe toate planurile.

Improvizația și jocul influențează și duc creativitatea la cote maxime. Vom lucra cu stări și emoții, vom crea situații în care fiecare va străluci cu ceea ce are mai valoros.

 

 

 

 

PICTURĂ CREATIVĂ SI DESIGN cu Patricia Procopie

Artele Vizuale reprezintă cea mai profundă formă de creativitate și de estetică. Aceasta cuprinde mai multe categorii, cele mai importante fiind: desenul, pictura, sculptura, grafica. Designul reprezintă îmbinarea esteticii cu funcționalitatea, de aceea este îndreptat către oameni cu scopuri și mesaje clare. Putem exemplifica: ilustrația, designul de carte și de litere, proiectarea unor obiecte inovative, designul de jucării, afișe. Toate acestea sunt conduse de principala sursă internă de inspirație: CREATIVITATEA. Fără acest motor psihologic, artele și designul nu se pot manifesta la potențialul lor maxim. Cursul de CREATIVITATE ÎN ARTĂ ȘI DESIGN își propune să dezvolte laturile subtile și profunde ale gândirii copiilor pasionați. Mai exact, vom urmări dezvoltarea imaginației și declanșarea potențialului creator al fiecărui copil în parte. Mai mult, acest curs, prin abordarea sa psihologică, ne ajută să explorăm subconștientul prin exerciții de creativitate astfel dându-ne seama de portretul psihologic al copilului care își va contura emoțiile în desen și își va proiecta dorințele, dar și nevoile în creațiile proprii. Vom studia împreună culorile și vom afla ce emoții le putem atribui, vom proiecta lumea înconjurătoare, dar și cea imaginară, vom povesti prin ilustrații, prindem curaj în a ne exprima și în a ne schița ideile creative și dorințele pentru o lume mai fericită și mai frumoasă, vom deveni designeri și inventatori, vom putea inventa obiecte și personaje și vom transmite mesaje lumii prin afișe.

Ora 17:00 – Desen Creativ (5-8 ani)

Beneficii și activități: dezvoltarea imaginației, descoperirea potențialului creator, conturarea portretului psihologic al copilului și proiectarea dorințelor și nevoilor interioare prin exerciții inedite de creativitate.

Ora 18:00 – Design Grafic, Ilustrație si Pictură Decorativă (8-14 ani)

Beneficii și activități: dezvoltarea imaginației, a gândirii logice și a potențialului creator, proiectarea ideilor creative și transmiterea mesajelor importante prin afișe inedite, inventarea obiectelor și personajelor, povestirea prin ilustrații, designul de literă și de carte, proiectarea unor lumi fantastice.

 

Patricia Procopie este profesor de Arte Vizuale și Design. Pasiunea pentru desen și pictură s-a manifestat încă de la o vârstă fragedă, astfel că pe parcursul anilor s-a antrenat la Cercul de Pictură ,,Culoare și Vis’, condus de Elena Stoica. A urmat Liceul de Arte Dinu Lipatti din Pitești, a absolvit studiile de licență și de master la Universitatea de Arte București, Facultatea de Arte decorative și Design – secția de Graphic Design. Tot în cadrul Universității de Arte București a absolvit și modulul de Psihopedagogie nivelul 1 și nivelul 2. Un alt pas important în formarea ca profesor a fost parcurgerea modulului de Teacher Training din cadrul bursei Erasmus, în Oslo, Norvegia (Oslo Metropolitan University – Høgskolen i Oslo og Akershus). De-a lungul timpului, pe lângă rolul de profesor, Patricia Procopie a lucrat în calitate de autor și ilustrator de manuale școlare în cadrul editurii Ars Libri.

 

 

 

 

 

ACTORIE cu Ioana Rufu

În cadrul Atelierului de Actorie ne vom ocupa de dezvoltarea copilului prin intermediul jocurilor teatrale în diferitele sale forme: jocuri care dezvoltă creativitatea, spontaneitate, atenția, atenția distributivă, memoria, lucrul în echipă, intuiția, etc.

Jocurile teatrale sunt aplicabile tuturor vârstelor, contribuie la evoluția copilului, îi dezvoltă imaginația, se descoperă pe sine și descoperă funcționarea în interiorului unui grup, sunt utile pentru dezinhibare și concentrare. Simțul limbii este dezvoltat, se dezvoltă conștiința de sine, a propriilor emoții și a propriei corporalități. Exersarea concentrării pe o durată mai lungă este una din reușitele datorate jocului teatral. Micii artiști vor lucra la construcția unui spectacol de teatru, în care nu vor fi doar actori, ci vor intra în contact cu actul scenic și din perspectiva regizorului, dramaturgului, coregrafului, scenografului etc.

Ioana Rufu este actriță, asistent universitar și profesor de teatru. A absolvit masteratul de Pedagogie Teatrală din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” București și masteratul de Arta Actorului din cadrul Accademia Teatrale Veneta din Veneția, specializându-se în Commedia dell’Arte, iar anul acesta a absolvit doctoratul în cadrul UNATC. A fost actor în cadrul Teatrului Masca, a colaborat cu Teatrul de Artă, Teatrul Tudor Vianu Giurgiu, în prezent colaborând cu Opera Comică pentru Copii, Teatrul Stela Popescu, Teatrul Excelsior.

 

 

 

ATELIER DE CREAȚIE HAND MADE (PICTURĂ, COLAJE, MODELAJ TIP FIMO) cu Angi Baciu

Cu ajutorul acestui atelier de CREAȚIE HAND-MADE, micii artiști vor reuși să își decoreze propriul spațiu de acasă, vor crea… tablouri în dar și, mai mult de atât, vor confecționa tot felul de miniaturi ce vor fi utile, cu anumite ocazii, lor și celor dragi.

 

 

 

ENGLEZA PRIN MUZICĂ cu Angi Baciu

Toți știm că, exersând  auzul muzical, se dezvoltă abilitatea de învăța mult mai ușor pronunția în limbile străine. Astfel, prin sunete și ritmuri, metode ludice, adaptate diferitelor vârste ale copiilor, ne vom împrieteni din ce în ce mai mult cu limba engleză.

 

 

 

 

ACTORIE SI REGIE cu Cristina Pătrașcu

Atelierul de Actorie și regie reprezintă o activitate educativă, recreativă  și dezvoltă abilități precum: atenția distributivă, concentrarea, memoria, autocontrolul, puterea de convingere,spiritul de observație, dezinvoltura, creativitatea, imaginația, fantezia, lejeritatea în exprimare,corectarea problemelor de dicție, înlăturarea inhibițiilor, complexelor, tracului, eliminarea ticurilor verbale, gestionarea emoției, astfel încât copilul să poată dobândi o personalitate puternică, indiferent de opțiunile sale în viață!

Modulul 1: dezvoltarea abilităților. Modulul 2: abordare text – caracter.

 

 

 

 

 

DESEN SI PICTURA cu Adina Moldova Titrea

Copiii vor invata notiunile elementare despre structurarea unei compozitii si asezarea in pagina a obiectelor / peisajului / portretului, notiuni despre roata culorilor, studiul figurilor geometrice si reprezentarea lor in desen/pictura/ teme practice dupa model, dupa printuri si exercitii de imaginatie pe teme date. Fiecare copil va veni cu materiale personale (necesar minim): 1 bloc de desen de dimensiune A4, acuarele, culori pastel, pensule, borcanel pentru apa, culori acrilice, paleta sau farfurii de plastic pentru culori, servetele de hartie si carpe pentru sters pensulele, eventual cartoane panzate.

 

 

 

 

 

Coordonatoare Proiect (Administrare): 

Dana Andronie – 0724.385.343

Laetitia Nicolescu – 0751.092.780