Atelierele „Micul Artist” 2019/2020
ATELIERELE ”MICUL ARTIST”, 2019/2020
30 profesori, 70 de grupe 

 

Preselecțiile vor avea loc începând cu data de 16 septembrie, în zilele și orele de curs alese de participanți.

 

PROPUNERE PROGRAM SĂPTĂMÂNAL ”ATELIERELE MICUL ARTIST” (oct-mai)

Street Dance, 2 grupe, luni 17.00, 18.00-20.00 Sala Mare 1 (Ionuț Picincu)

Cor (grădiniță), 1 grupă, luni 17.00 Sala Mare 2 (Elena Iorgulescu) – învățământ preșcolar

Cor (clasele I-IV), 1 grupă, luni 18.30 Sala Mare 2 (Mădălina Maxim) – învățământ primar

Scenografie, 2 grupe, luni 16.30 (7-9 ani) și 17.30 (peste 9 ani), Sala A2 (Bogdana Pascal)

Actorie, 2 grupe, luni 17.00 și 18 – 20 (intensiv), Sala A4 (Ioana Rufu

Atelier de miniastronomi, 2 grupe, luni 15.30 (6-8 ani) și 16.30 (4-6 ani), Sala A3 (Adina Soare)

Scriere Creativă, 2 grupe, luni 17.30 (8-10 ani) și 18.30 (peste 10 ani), Sala A3 (Ioana Marinescu)

 

Balet, 3 grupe, marți 16.00, 17.00 și 18.00 – 20.00, Sala Mare 1 (Jaqueline Bratu)

Dansuri populare, 2 grupe, marți 17.00 (5-7 ani) și 18.00 (peste 7 ani), Sala Mare 2 (Mihai Pricope) 7-9 ani, peste 9

Blockflote, 2 grupe, marți 17.00 (5-7 ani) și 18.00 (peste 7 ani), Sala A3 (Petra Pană)

Actorie, 2 grupe, marți 17.00 și 18.00 – 20.00, Sala A4 (Andreea Corneanu)

Benzi desenate, 2 grupe, marți 17.00 (6-8 ani) și 18.00 (peste 8 ani), Sala A2 (Mihai Grăjdeanu)

 

Balet, 3 grupe, miercuri 16.00 (7-9 ani), 17.00 și 18.00 – 20.00, Sala Mare 1 (Theodora Munteanu)

Dans contemporan, 2 grupe, miercuri 17.00 (7-9 ani) și 18.00 (peste 9 ani), Sala Mare 2 (Sabina Chirilă)

Fotografie, 2 grupe, miercuri 17.30 (peste 7 ani) și 18.30 – 20.30, Sala A3 (Cristina Anculete)

Laboratorul de Păpuși, 2 grupe, miercuri 17.30 (6-9 ani) și 18.30 (peste 9 ani), Sala A2 (Ana Crăciun Lambru)

Comunicare, 2 grupe, miercuri 17.30 (5-7 ani) și 18.30 (7-10 ani), Sala A4 (Adina Iacob)

 

Balet, 2 grupe, joi 17.00 (4-6 ani), 18.00 (peste 6 ani)  Sala Mare 1 (Andreea Soare)

Street Dance, 2 grupe, joi 17.00 (5-7 ani), 18.00 (peste 7 ani) Sala Mare 2 (Ionuț Picincu)

Pantomimă, 2 grupe, joi 17.00 (6-9 ani) și 18.00 (peste 9 ani), Sala A3 (Neculai Loreta)

Actorie, 3 grupe, joi 17.00 (6-9 ani), 18.00 (peste 9 ani), 19.00 Sala A4 (Andreea Corneanu)

Jurnalism, 2 grupe, joi 17.00 (7-10 ani) și 18.00 (peste 10), Sala A2 (Emil Pantelimon)

 

Zumba, 2 grupe, vineri 17.30 și 18.30 Sala Mare 1 (Consuela Crăciun)

Desen 1 grupe, vineri, 17.00 (5-7 ani), Sala Mare 2 (Viorel Crăciun)

Pictură, 1 grupă, vineri, 18.00 (peste 7 ani), Sala Mare 2 (Viorel Crăciun) 

Cercul de lectură și scriere creativă, 2 grupe, vineri 17.00 (8-10 ani) și 18.00 (peste 10 ani), Sala A2 (Iulia Nițulescu)

Drumeții montane – 2 grupe, vineri 17.00 (7-10 ani) și 18.00 (peste 10 ani), Sala A4 (Vlad Teodorescu)

Improvizație teatrală – 2 grupe, vineri 17.00 (6-9 ani) și 18.00 (peste 9 ani), Sala A3 (Alexandru Zob)

 

 

Oratorie, 4 grupe, sâmbăta, 10.00 (4-6 ani) 11.00 (6-8 ani), 12.00 (8-10 ani), 13.00 Sala A4 (Nae Șovăială)

Dezbateri, 2 grupe, sâmbătă, 14.00, 15.00 (peste 10 ani) Sala A4 (Mădălin Guruianu)

Step, 2 grupe, sâmbătă 13.00 (7-9 ani) și 14.00 (peste 9 ani), Sala Mare 1 (Vera Stoian)

Actorie, 2 grupe, sâmbătă 10.00 (5-7 ani), 11.00 (peste 7 ani), 12.00, 13.00 Sala A3 (Ioana Rufu)

Musical, 2 grupe, sâmbătă 10.00 și 11.00, Sala Mare 2 (Maria Alexievici)

Cor (clasele V-VIII), sâmbătă 13.00 – 14.30 (învățământ gimnazial), Sala Mare 2 (Angelica Baciu)

Exprimare prin muzică pentru copii cu autism, sâmbătă 15.30, Sala Mare 2 (Andreea Archip)

 

 

Coordonator Proiect (Administrare): Dana Andronie, 0724.385.343

 

Fiecare Atelier va avea cel puțin 25 întâlniri între oct 2019 – mai 2020, iar plata este de 280 de lei / modul de jumătate de an. La plata cu anticipație pe un an suma este redusă la 480 de lei / an. Taxa se efectuează până la data de 1 octombrie, tranșa I sau integral și până la 10 februarie 2020 tranșa a doua. Taxa nu este returnabilă.

 

 

REGULAMENT GENERAL

privind organizarea şi desfăşurarea programului

Atelierele „Micul Artist”

 

Capitolul I

Cadrul general

 

Art.1. (1) Prezentul regulament cuprinde cadrul de organizare şi desfăşurare al proiectului Atelierele „Micul Artist”, susținut de Opera Comică pentru Copii, destinat copiilor, până la vârsta de 18 ani şi are ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor şi talentelor copiilor.

(2) Programul îşi propune să valorifice, în spiritul principiului egalităţii de şanse, talentele artistice ale copiilor, oferindu-le acestora şansa de afirmare profesională, prin valorificarea calităţilor proprii.

 

Art. 2. (1) Programul stimulează copii cu vârsta până la 18 ani, din Bucureşti, denumiţi în continuare beneficiari, prin intermediul educaţiei non-formale cu scopul dezvoltării pasiunii pentru cunoaştere şi valorificării creativităţii.

(2)Proiectul constă în organizarea de cursuri susţinute de specialiști cu experienţă în domeniul respectiv. Fiecare curs va purta numele de atelier.

 

Art. 3. (1) Proiectul presupune următoarele etape:

A. Înscrierea copiilor prin completarea formularului cu ocazia preselecției.

B. Selecţia copiilor pentru fiecare atelier

C. Pregătirea şi instruirea beneficiarilor în domeniile de activitate vizate de proiect.

 

Capitolul II

Criterii de eligibilitate şi selecţia candidaţilor

Art. 4. Criterii de eligibilitate pentru candidaţi

(1) Vârsta să nu depășească 18 ani până la data aplicării

(2) Manifestarea interesului pentru activităţile proiectului

(3) Completarea formularului de înscriere cu ocazia preselecției.

 

Art. 5   Selecţia candidaţilor

Se va realiza urmărind principiile:

Respectarea cumulativă a tuturor criteriilor de eligibilitate

Egalitatea de şanse şi de gen

Meritocraţie

Inclinaţie către activităţi artistice, care să reiasă din completarea formularului de înscriere

 

Capitolul III

Desfăşurarea programului

Art. 6.  În urma selecţiei candidaţilor, promotorul de program – Opera Comică pentru Copii – va întocmi lista cu beneficiarii pe care îi va contacta în vederea anunţării rezultatului.

Art. 7  Promotorul va organiza cursuri/ateliere în toate ariile de preocupare ale proiectului o dată pe săptămână, pe o perioadă de 10 luni, cu excepția vacanțelor școlare, la sediul Operei Comice pentru Copii.

Art. 8  Opera Comica pentru Copii îşi rezervă dreptul de a selecta copiii, pentru a participa la spectacole din stagiunile instituţiei, cu acordul scris al părinţilor

Art. 9  Promotorul, împreună cu specialiștii din cadrul fiecărui atelier, va împărţi beneficiarii în mai multe grupe de lucru, în funcţie de vârstă, dacă este cazul

 

Capitolul V

Comisia de selecţie

Art 10. Comisia de selecţie a candidaţilor este alcătuită de o echipă de specialiști, desemnată de Promotor.

 

Capitolul VI

Dispoziţii finale

Art.11

  • Fiecare beneficiar trebuie să prezinte Promotorului o adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie prin care să ateste că este apt pentru a se implica în activităţile programului
  • Beneficiarii minori trebuie să prezinte Promotorului o declaraţie pe proprie răspundere din partea tutorelui prin care acesta îşi exprimă acordul cu privire la implicarea în activităţile programului
  • Fiecare Atelier va avea cel puțin 30 de întâlniri, astfel încât plata totală va fi de 400 de lei. Plata se efectuează cu anticipație, în 2 tranșe. Neachitarea  taxei până la 30 septembrie – tranșa 1, 4 februarie – tranșa 2 conduce automat la excluderea copilului de la atelierul respectiv. Taxa nu este returnabilă.
  • La finalul proiectului toţi beneficiarii vor primi un document care va atesta absolvirea cursurilor Atelierele „Micul Artist”
  • Fiecare specialist din cadrul Atelierelor „Micul Artist” are întocmit un regulament specific, care va fi adus la cunostinţă beneficiarului și tutorelui beneficiarului, la începutul atelierelor.

 

 

ATELIERE 

Atelierul de Balet (Andreea Soare)

Dansul este limbajul ascuns al sufletului.” Martha Graham

Baletul este o formă de dezvoltare personală prin îmbinarea artei cu mișcarea și inteligența emoțională. Acesta dezvoltă corpul copilul într-un mod armonios, îi dezvoltă capacitatea de gestionare a emoțiilor și îl ajută să le exprime prin mișcare. În plus, conform studiilor de specialitate, copiii care ascultă muzică clasică în primii ani de viață au parte de o serie de beneficii precum creșterea puterii de concentrare și a capacității de memorare. De asemenea, copiii vor primi pe parcursul fiecărei ore câte o informație esențială din istoria baletului, dobândind astfel o educație culturală de bază și înțelegând întregul fenomen al baletului clasic, neoclasic și contemporan.

Atelierul de Dans Contemporan (Sabina Chirilă)

Dansul contemporan a apărul în secolul XX și s-a dezvoltat rapid, ajungând în zilele noastre o tehnică cerută de toate marile companii de dans din lume. Are la bază baletul clasic, însă combină tehnici din jazz și dansul modern. În dansul contemporan se folosc opoziții de tipul contracție- elongație, mișcare puternică- moale, libertatea mișcării din orice punct al corpului, neconcordanța între dans și muzică. De asemenea se folosesc des schimbările de ritm, viteză și direcție. Toate acestea fac din acest stil de dans unul foarte atractiv pentru cei mici. Dansul contemporan ajută la dezvoltarea personală, la creșterea încrederii de sine dar și față de cei din jur, la dezvoltarea mobilității fizice, oferă ritmicitate dar mai ales libertate de mișcare și creație. Este un mod creativ de a dezvolta atât inteligența mișcării cât și musculatura copiilor.

Atelierul de Comunicare (Adina Iacob)

Propunerea de atelier consta în a-i învăța pe copiii de 6-9 ani cum să-și descopere, recunoască și înțeleagă emoțiile prin intermediul jocurilor și exercitiilor de programare neuro-lingvistică, domeniu în care sunt certificat ca trainer.

Atelierul de Drumeții Montane (Vlad Teodorescu)

Familiarizarea copiilor cu valorile educației montane, respectul față de ceilalți și fată de natură. Noțiuni de bază în ceea ce privește siguranța pe munte. Noțiuni de trasee – interpretarea unei hărți, orientarea cu harta, busolă etc. Noțiuni elementare ale educației montane (ecologie, respectul față de natură). Echipament corespunzător unei drumeții pe munte. Aplicații in aer liber – trasee, montarea cortului, folosirea primusului. Adăposturi – personale sau de grup cu ceea ce se poate improviza pe loc (în caz de rătăcire sau vreme rea). Noțiuni de prim ajutor. Aprecierea corectă și riscurile unei ascensiuni (prognoza meteo, zonele periculoase de pe traseu). Cum se aprinde un foc în natură și siguranța lui pentru a nu îl răspândi. Eventuale parteneriate cu diverse Parcuri de Aventură, recunoașterea unei forme de relief atât pe hartă cât și pe teren, aprecierea distanței și a angajamentului unui traseu, importanța încurajării celorlalți atunci când se parcurge un traseu.

Atelierul de Improvizație teatrală (Alexandru Zob)

Improvizația te ajută să-ţi dezvolţi spontaneitatea, imaginaţia, intuiţia şi flexibilitatea, să gândeşti pozitiv și să capeți încredere în tine. Structura cursului se bazeaza pe diferite metode teatrale care au la bază jocuri de actorie și improvizație.

Obiective: cursul îi ajută pe copii să devină mai încrezători; să comunice mai bine; să-și dezvolte limbajul; să-și îmbunătățească capacitatea de a colabora; să fie mai deschiși; să învețe cum să spună o poveste (introducere în storytelling); Cursul se desfășoară într-un mediu amuzant , distracția și voia bună fiind pe primul loc, într-o atmosferă relaxată, dar constructivă.

Atelierul de Miniastronomi (Adina Soare)

20 de ore de teorie și 5 ore de practică (observarea cerului de noapte cu ochiul liber și prin telescop). La finalul cursului fiecare participant va primi ”diploma de miniastronom” și va avea o mapă ce conține caiet de lucru în timpul liber, cartonașe / puzzle despre sistemul solar și un sistem solar în miniatură. Toate acestea vor fi create în cadrul atelierului.

Atelierul de Scriere Creativă (Ioana Marinescu)

Structură oră – 20 de minute parte “teoretică”, 5-10 minute pauza de relaxare activă (jocuri), 30-35 de minute parte aplicată. Cursul va fi interactiv si se va adapta în funcție de reacțiile copiilor, de pasiunile și înclinațiile lor. Vârstă recomandată – 9+

Cursul de adresează copiilor cu aplecare către creat povești, către scris, copiilor cu o imaginație bogată, cu înclinații către zona umanistă. Dincolo de aceste aptitudini, cursul de scriere creativă le deschide copiilor un apetit spre comunicare, le dezvoltă imaginația și îi ajută să relaționeze mai ușor, dar și să abordeze cu mai mult curaj și deschidere temele școlare.

Laboratorul de Păpuși (Ana Crăciun Lambru)

Câțiva mililitri de imaginație, un strop de curaj, trei lingurițe de voie bună și două mâini curioase sunt ingredientele de care avem nevoie la Laboratorul de Păpuși – unde oricine și orice prinde viață! Păpuși din Hârtie, Teatru de Umbre, Păpuși din Șosete, Mini-Teatru sunt câteva dintre minunățiile pe care le vom explora în fiecare săptămână. Veniți, așadar cu mic sau mai mare, să ne facem de cap în Laboratorul de Păpuși!

Pe durata Laboratorul de Păpuși, din cadrul Atelierelor Micul Artist, organizate de Opera Comică pentru Copii, participanții vor avea ocazia să cunoască diverse tipuri de teatru de păpuși. La finalul Atelierului, vom prezenta celor interesați un Mini Puppet Slam – un spectacol în care vom prezenta modalitățile prin care copiii aleg să se exprime.

Maria Alexievici – Atelierul de Musical

7-9 ani și peste 9 ani

Muzica, dans si actorie – atelierul de teatru muzical este o provocare atât pentru mine cat si pentru cei mici. Complexitatea genului necesita seriozitate, consecvență si multa pasiune. Bucuria de a lucra cu copiii îmi oferă forță în a descoperi în ei, si în mine, noi cai de acces spre lumea imaginației, a creației si a curiozității de a învața mereu lucruri noi. Refrene precum „do, re, mi”, „my favourite things”, „getting to know you”, „it’s a hard knock life”, „nicest kids in town”, „under the sea”, etc. vor fi suportul nostru pentru a descoperi treptat fascinanta lume a musicalului.

Mihai Pricope – ATELIER DE DANSURI POPULARE

6-8 ani și peste 8 ani

Daca ne gandim la un dans popular romanesc, se intelege ca nu poate fi vorba despre un dans oarecare, comun si banal. Asa cum fiecare regiune se bucura de specificul ei, la fel si dansurile sunt strans legate de cultura si obiceiurile locale. Fiecare zona pastreaza traditia propriei muzici, a propriului mod de a se misca si sarbatori sau a se manifesta. Fiecare zona a tarii are o cultura proprie ce se diferentiaza de cultura altor zone, prin caracteristicile specifice jocului traditional romanesc. Dansul popular se poate desfasura individual sau in grup, in cerc sau in linie, in perechi de doi, trei sau mai multi dansatori. Jocurile folclorice, cu toate ca sunt atat de diferite, au in comun muzica si ritmul antrenant, exprimand bucuria si pasiunea pentru distractie a fiecarui mic sau mare dansator. 

Invatand dansul popular romanesc, cei mici vor descoperi magia dansului folcloric si a portului national, vor descoperii un mediu plin de muzica si armonie, o lume incarcata de ritualuri, obiceiuri si simboluri traditionale. Apropiindu-i pe cel mici de folclor, il vom incuraja sa patrunda in acest univers, sa il cunoasca si sa il salveze, ce altfel risca sa fie uitat de-a lungul veacurilor.

Petra Pană – Atelier Teorie Muzicală și Blockflote

6-8 ani și peste 8 ani

M-am gândit să vă atrag într-o lume muzicală mai specială ,prin a vă face cunoștință cu un instrument muzical de suflat, numit fluier sau blockflöte. Fluierul este un instrument de suflat,deosebit de popular în renaștere și baroc, continuând să fie la fel de popular in zilele noastre, datorită simplității in folosință. Vom putea scoate sunete si mici cântecele inca din prima oră. Pentru început, vom asocia instrumentul cu o jucărie,iar studiul va fi ca o joacă,în acest mod ne vom îmbogăți imaginația și vom invata lucruri serioasă,utile in dezvoltarea copiilor. Vom transforma acest atelier într-un curcubeu de note muzicale, si pas cu pas,făcând cunoștință cu fluierul,vom ajuta la dezvoltarea memoriei,a puterii de concentrare,la formarea unei respirații corecte,precum și structurarea gândirii și creativității. În cadrul acestui atelier,vom invata notele muzicale colorand, vom susține minirecitaluri si vom invata colinde pentru Craciun,dar si alte piese de sezon.

Vera Stoian – ATELIERUL DE STEP

7-9 ani și peste 9 ani

Ne vom dezmorţi picioarele prin exerciţii de încălzire şi conştientizare a genunchilor, gleznelor, vârfurilor şi călcâielor atât de importante în step.

Purcedem apoi la învăţarea noţinilor esenţiale din step: step, shuffle, flapp, toe, hill… apoi compunem cu ei fraze ritmice şi coregrafii. Stepul înseamnă atât dans, cât şi ritm, muzică. Cu timpul, fiecare îşi va compune propria lui melodie cu ajutorul tălpilor neastâmpărate.

Pentru a face mai interesantă şi distractivă învăţarea paşilor de step, îi vom integra în poveşti pe muzică, în care copiii îşi vor imagina cum merge un căpcăun, cum se furişează un şoricel sau cum se unduieşte un şarpe prin tufişuri. Toate acestea luând viaţă cu ajutorul pantofiorilor de step.

Loreta Neculai – ATELIER DE PANTOMIMĂ

6-8 ani și peste 8 ani

Un Atelier pentru stimularea creativității și dezvoltarea abilităților de comunicare non-verbală. Exercițiile de pantomimă ne ajută să lucrăm cu emoțiile noastre, cu imaginația și creativitatea, să exprimăm stări, să înșiruim povești frumoase altfel decât cu ajutorul cuvintelor: prin tăcere. Corpul devine principalul mijloc de expresie artistică. Această „artă a tăcerii” așa cum a fost ea denumită, poate transmite cele mai frumoase mesaje, poate mai surprinzătoare și mai directe decât unele cuvinte. Aici actiunea este sugerata cu ajutorul miscarilor scenice, pantomima fiind bazata mai mult pe sugestii. Dorintele, ideile, senzatiile sunt transmise doar prin miscari, replicile din spectacole de pantomima lipsesc cu desavarsire.

Piciorul, mana, umarul, gatul, clavicula etc, nu sunt doar componentele anatomice ale corpului omenesc, ele sunt emitatoare puternice, ce transmit mesaje cu sau fara voia ta. Mesajul este transmis prin trei canale, ce conlucreaza simultan: verbal, non-verbal si paraverbal. Ei bine, VERBALUL, canalul caruia ii este acordata cea mai multa atentie, ne ajuta in a comunica mesajul doar 7%, restul de 93% fiind distribuite celorlalte doua canale, si anume: NON-VERBAL 55% si PARAVERBAL 38%. Asadar, componenta principala este cea non-verbala, aceea pe care, impreuna cu tine, o vom deslusi la cursul de pantomima si limbajul trupului. Ajutati de muzica si miscare, vom transmite emotii si vom povesti, asemeni teatrului non-verbal! La cursul de comunicare nonverbal PANTOMIMA inveti sa spui povesti, cu ajutorul muzicii, a miscarii corpului (a implicarii lui „totale”) a imaginatiei, nu a cuvintelor.

Atelierul de Scenografie, cu Bogdana Pascal

Atelierul de Scenografie este deschis pentru copiii care studiază sau nu artele, dar sunt pasionaţi şi dornici să-şi antreneze creativitatea într-o atmosferă relaxantă şi distractivă, care implică şi o bună organizare, şi multă răbdare, şi seriozitate. Vă aşteptăm să descoperim împreună cât de greu sau cît de ușor este să creezi, având la îndemână toate mediile de exprimare: texte, imagini, lumina şi umbra, muzica, imaginea video, cu care vom realiza nu doar costume şi decoruri, ci întregul spectacol! Voi veniţi doar cu imaginaţia şi dorinţa de a face minuni împreună, iar la finalul anului vom avea propriul nostru spectacol – un produs original.

Aceste întâlniri se adresează copiilor de vârstă şcolară (7 ani+) si încearcă să valorifice potențialul lor creativ, să le deschidă multiple posibilități de percepție, introducând, pe lângă partea practică şi interactivă, noțiuni de scenografie şi arte vizuale, istoria artei, imagine digitală și animație.

Bogdana Pascal a absolvit secția Scenografie a Liceului de arte plastice “Nicolae Tonitza” din București, apoi Facultatea de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografie “I.L. Caragiale” – secția Multimedia, și masteratul interdisciplinar “Teoria și practica imaginii” la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii. Lucrează în TVR din 2001, unde a realizat sute de emisiuni și interviuri dedicate dansului și artelor performative.
De peste 10 ani, colaborează ca artist asociat în numeroase proiecte coregrafice internaționale, unde a realizat eseuri video sau instalații foto-video și de obiect, și cu Centrul Național al Dansului din București, încă de la înființarea acestuia în 2004. Cu Opera Comică pentru Copii colaborează din 2015, creând până acum costumele și decorurile spectacolelor “Fetița cu Chibrituri”, “Jack și Vrejul de Fasole”, „Pinocchio” și „Răpirea din serai”, proiecte care i-au adus și distincția „Diploma de excelență” la Gala Operei Comice pentru Copii. Tot aici, susține și atelierul pentru copii „Salonul de scenografie”, un spectacol interactiv ce se desfășoară în Salonul Mozart.

Atelierul de Cor (grădiniță), cu Elena Iorgulescu

Cântând împreună de la vârste fragede, copiii se dezvoltă într-un mediu care încurajează încrederea, sensibilitatea, respectul, spiritul de echipă. La Atelierul de Cor Junior, micuții artişti vor învăța cântecele specifice vârstei lor. Prin joacă și veselie, în grup și în echipe, vor conștientiza modul corect de emitere a sunetelor muzicale, pronunția corectă, își vor dezvolta auzul muzical. Nu vor lipsi jocurile muzicale și surprizele.

Elena Iorgulescu a absolvit Facultatea de Muzică „Spiru Haret” și Facultatea de Psihologie și Științele Educației, secția Pedagogie pentru Învățământ Primar și Preșcolar . Deține un Master în „Consiliere Școlară” la Universitatea București. A cântat în multe coruri și grupuri vocale profesioniste, printre acestea Corala Nicolae Lungu a Patriarhiei Române, Grupul Vocal Acapella, Corul Național de Cameră Madrigal.

În prezent, Elena Iorgulescu este învățătoare la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod”. A înființat corul ciclului primar, cu care a participat la numeroase concerte și spectacole. Este director artistic al Clubului pentru copii „Sunete Vesele”, unde coordonează cursul de teatru. Este autoarea unei culegeri de serbări scolare și a mai multor piese de teatru inspirate din cultura și civilizația universală.

Atelierul de Cor (clasele I-IV), cu Mădălina Maxim

La acest atelier, copiii vor învăţa să interpreteze vocal cântece aparţinând repertoriului naţional şi internaţional, să interpreteze vocal cântece în diferite aranjamente armonice şi polifonice (unison sau 2-3 voci), să participe la diferite recitaluri, să respecte indicaţiile de interpretare şi gestică dirijorală, să-şi însuşească deprinderile specifice de cânt – ţinută corporală, respiraţie, dicţie, emisie, articulaţie.

Mădălina Maxim este absolventă a Universităţii Naționale de Muzică, Facultatea de Pedagogie Muzicală. În anul 2003, în urma unui concurs organizat de Corul Național de Cameră “Madrigal – Marin Constantin” este angajată în funcţia de corist şi ulterior de artist liric. A acumulat experienţă profesională sub bagheta maestrului Marin Constantin, precum şi a dirijorilor secunzi Emanuel Pecingină şi Anna Ungureanu. Concertează sub bagheta maeştrilor Ion Marin, Voicu Popescu, Cristian Mandeal, Horia Andreescu. Din anul 2005, este profesor titular al catedrei de educaţie muzicală a Colegiului Naţional „Elena Cuza”.

Susţine învăţarea muzicii prin sunete frumoase şi armonioase şi multe, foarte multe zâmbete.

Atelierul de Balet cu Jaqueline Bratu

La acest atelier, copiii învaţă să se coordoneze, să se respecte şi să colaboreze pe scenă, la fel ca în viaţa de zi cu zi. Și o fac cu bucurie, într-un spirit de prietenie şi respect reciproc. Coregrafia modelează trupuri, minţi şi suflete.

Cu o experienţă de peste 35 ani în arta baletului, Jaqueline Bratu dezvoltă copiilor, prin metode şi mijloace moderne, o postură corectă şi elegantă, flexibilitate, forţă, putere, echilibru, coordonare, ajutându-i astfel, să devină profesioniști desăvârşiți în această artă. Pe lângă dezvoltarea motricităţii, în cadrul orelor de balet, coregrafa pune în valoare abilităţile de ascultare, concentrare, luare şi asumare de decizii ale copilului tău, îl învaţă să împartă cu ceilalţi, să lucreze în echipă, să coopereze, să deţină aptitudini de lider. O atenţie sporită se acordă şi părţii emoţionale a celui mic, îndreptându-l spre frumos, prin ariile muzicale ascultate, şi mai cu seamă oferindu-i încredere în forţele proprii.

Atelierul de Balet cu Theodora Munteanu

Atelierul de Balet este un mediu deschis, în care copii își pot dezvolta creativitatea. Baletul este o ocazie excelentă pentru a dobândi flexibilitate, grație si o dezvoltare armonioasă a musculaturii, alături de învățarea noțiunilor de mișcare, muzicalitate și ritm. Vom învăța despre lucrul în echipă, dansurile de ansamblu fiind potrivite în acest sens, astfel copiii devin competitivi și ambițiosi, deoarece baletul se bazează pe tehnici clare și exacte, lucruri care pot fi atinse doar prin repetiție și perseverență. Fie că este o activitate de scurtă durată, sau de ce nu, descoperirea unui talent spre o viitoare carieră, baletul completează foarte bine dezvoltarea personală.

Theodora Munteanu este balerină a Operei Comice pentru Copii. Primul contact cu lumea dansului a fost la o vârstă fragedă, când orice era o joacă de copil. Avansând în această lume, a absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” și, ulterior, a aprofundat arta dansului la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, Arta spectacolului – Coregrafie. Încă din timpul liceului, a început colaborarea cu Opera Comică pentru Copii, care s-a dovedit a fi locul în care a învățat cu adevărat despre scenă, despre crearea de spectacole, despre importanța colaborării și a comunicării între toate motoarele acestui teatru, atât de necesar publicului tânăr.

Atelierul de Artă fotografică, cu Cristina Anculete

La acest atelier, copiii vor învăţa să îşi folosească aparatul de fotografiat într-un mod corect şi îşi vor însuşi noţiunile tehnice necesare. Cursul presupune un joc continuu prin care cei mici vor deprinde limbajul fotografic foarte uşor. Sedinţele noastre nu înseamnă doar joc şi joacă, ci şi asimilarea unor cunoştinţe de ordin cultural. Teoria culorilor cu Goethe îl va ajuta pe copilul tău să se raporteze într-un mod diferit şi sănătos la culorile din jurul lui.

Cristina Anculete a descoperit fotografia îmbrăţisând obiectul de artă, iar astăzi i-a devenit un mod de a gândi. A urmat un curs de grafică publicitară. Are 5 albume de artă publicate şi peste 4.000 de obiecte de artă fotografiate. Urmează un curs de fotografie acreditat de Ministerul Muncii. „Fotografia mi-a dezvoltat atenţia distributivă şi atenţia detaliului, am învăţat să mă raportez sănătos la lumea înconjurătoare. Vreau să transmit bucuria acestor calităţi şi celor care sunt la început de drum”.

Atelierele de Actorie, cu Andreea Corneanu și Ioana Rufu

Arta teatrală este cea mai complexă dintre arte, în care libertatea este deplină iar limitele sunt puse doar de propria imaginație. Cu ajutorul teatrului, putem experimenta situații la care nici nu visăm sau, din contră, situații care ne vor fi foarte utile în viața de zi cu zi.

Atelierul de Actorie are ca scop descoperirea unor calitați socio-sensitive și dezvoltarea spiritului de observație, a atenției, a creativității, a lucrului în echipă, a imaginației active. Prin teatru se urmărește insuflarea respectului și a plăcerii pentru eforturile depuse de copii, cât și pentru munca celor din jur.

Lucrul în echipă este un element fără de care teatrul nu poate exista, deoarece teatrul este o artă socială care s-a dezvoltat o dată cu societatea. Plăcerea de a lucra în echipă este definitorie pentru buna funcționare a atelierului de teatru.

Andreea Corneanu a dezvoltat încă de mică o pasiune pentru artă. După ce a studiat 8 ani pianul la Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti”, a decis că îşi doreşte să descopere tainele actoriei la secţia de Arta Actorului din cadrul aceluiaşi liceu. După încheierea celor patru ani de liceu, a urmat aprofundarea studiilor teatrale în cadrul Facultăţii de Arte “Geo Saizescu” şi o frumoasă colaborare cu Teatrul Masca şi Opera Comică pentru Copii. În afară de actorie, Andreea Corneanu şi-a descoperit o nouă pasiune: lucrul cu cei mici. A dorit mult să îi poată învăța pe copii tainele actoriei, așa că a început un Master în Pedagogie Teatrală la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București. Aici a fost trainer de teatru în cadrul programului UNATC Junior şi a colaborat cu multe şcoli pentru a-i ajuta pe cei mici să se dezvolte şi să descopere împreună lumea umitoarea a teatrului.

Atelierul de Street Dance cu Ionuţ Picincu (Hammer)

La acest atelier, copiii învaţă despre muzicalitate, acrobaţii, paşii de bază ai street dance-ului și coordonarea mişcărilor.

Dansator cu 17 ani de experienţă, Ionuț Picincu a participat la mai multe producţii de teatru, videoclipuri, show-uri live şi TV. „Pentru mine, dansul este un mod de viaţă sănătos, educativ şi un stimul prin care poţi să îţi depăşeşti limitele de comunicare. Dacă aş avea şansa să mă nasc pentru a doua oară, aceeaşi cale aş alege-o. Dansul nu înseamnă doar mişcare, ci este un mijloc artistic de exprimare a unui mesaj printr-o succesiune de mişcări ritmice, variate şi expresive ale corpului, executate în ritmul muzicii”.

Atelierul de Oratorie, cu Nae Șovăială

La sfârşitul acestui atelier, participanţii vor putea să ţină un discurs în public fără emoţii vizibile, să vorbească clar şi cu dicţie, să varieze tonalitatea, volumul şi intonaţia unui discurs, să poată să proiecteze emoţii în public prin discurs; să transmită mesaje în mod persuasiv prin poveşti.

Nae Șovăială a început retorica şi oratoria în urmă cu 9 ani, când a văzut cum o mână de liceeni a captat o sală întreagă. În 2011, a fost antrenorul echipei de debate a lotului naţional pentru campionatul mondial de argumentare. „Retorica şi oratoria mi-au deschis perspectivele, m-au făcut să am încredere în mine”.

Atelierul de Desenat și Pictat cu Viorel Crăciun

Pentru cei mici avem ”mâzgăleli colorate” adică vor învăța despre culori, nuanțe, nonculori și modul în care să le combine în așa fel încât să-și dezvolte simțul cromatic; pentru cei mai mari, studii de desen în creion și cărbune, grafică, tuș, acuarele, tempera, guașe, studii anatomice, studii și portrete academice, iar pentru cei interesați și talentați chiar noțiuni de artă murală și iconografie sau frescă.

Atelierul de Dezbateri cu Mădălin Guruianu

Dezbaterile academice (debate) sunt una dintre cele mai inovatoare căi de a îi învață pe tineri să gândească liber și să-și susțină opiniile prin argumente. Tinerii cursanți vor practica adesea empatia și vor căpăta abilități sporite de comunicare, ba chiar de persuasiune. Fiind un joc de echipă, debate-ul aduce și avantajul de a învăța cât de important este să te bazezi pe coechipier, să construiești împreună cazuri, să asculți activ argumentele echipei adverse și să răspunzi pe măsură.

Atelierul de Benzi Desenate cu Mihai Grăjdeanu

Vă așteptăm alături de autorul de benzi desenate Mihai Ionuț Grăjdeanu, să descoperiți universul benzilor desenate. Copiii își vor face noi prieteni în timp ce, prin joacă și desen, își vor dezvolta imaginația și vor deveni creatorii propriilor povești în benzi desenate.La finalul fiecărei teme, copiii vor crea propria lor revistă de benzi desenate.