Mirandolina, o comedie în pași de dans pe scena sălii UnderGrant de la OCC

Contele Albafioritta, marchizul Forlipolli și cavalerul Ripafratta, trei pretendenți cu nume imposibile, încearcă să cucerească inima unei frumoase și cochete hangițe venețiene, Mirandolina. Ca să fie treaba și mai complicată, în poveste apare și Fabrizio, un tânăr angajat al hanului care urmărește amuzat toate aceste încercări, pentru că știe deja că inima Mirandolinei îi aparține.

După superbul spectacol Lumea Păpușilor, Mirandolina este al doilea balet prezentat în premieră pe scena Operei Comice pentru Copii în mai puțin de-o lună! E o nebunie de costume, panglici și culori, momente comice, muzică, tarantele și balet de calitate, la care am avut ocazia să asist vineri, în avanpremieră, pe scena Sălii UnderGrant, și despre care e musai să vă povestesc.

După cele trei gonguri care stârnesc aplauzele pline de nerăbdare ale picilor din sală, în hanul Mirandolinei ne primește un cocoș mare și burtos, dar și tânărul Fabrizio, care lustruiește tacticos niște cizme neverosimil de roșii. Apare în scurt timp și Mirandolina, care, tunete și fulgere!, ni se înfățișează sub aparența unei frumoase asiatice. Ei bine, în seara aceasta rolul Mirandolinei e dansat de Saki Ota, noua dansatoare venită tocmai din Japonia în căutarea baletului clasic, care e deja la al doilea său rol principal pe scena OCC, după Cenușăreasa. Saki Ota e o prezență pe cât de delicată, pe-atât de riguroasă în executarea mișcărilor, iar costumul și trandafirul roșu de cochetă venețiană o prind de minune. În scenă își face intrarea bătrânul și bogatul Conte Albafioritta, însoțit de cei doi valeți ai săi, care vrea să cucerească inima Mirandolinei cu promisiunea unei vieți de huzur. Șireată, Mirandolina se preface că îi acceptă avansurile, însă se dovedește a fi o maestră a eschivărilor. Acelaști tratament îl primește Marchizul Forlipolli, alias Levente Szasz, care încearcă să o cucerească pe tânăra hangiță cu o serie de salturi grațioase foarte bine executate. Mirandolina pare convinsă și nu prea.. Seria pretendenților continuă cu Cavalerul Ripafratta (interpretat de Mihai Pricope), un domn din cale afară de arțăgos, îmbrăcat într-un costum de culoare verde-praz și cu ciorapi roz, care-și împunge rivalii cu un săbioi cât toate zilele. În ciuda mustății-furculiță amenințătoare, Cavalerul e tare împiedicat și aproape se prăvălește peste primele rânduri de spectatori, de unde se aud câteva de strigăte de surpriză și amuzament. Rivalii își aruncă priviri disprețuitoare, ba chiar aș spune ucigătoare, și singurul lucru care îi salvează de la autodistrugere este intervenția unui minunat moment de dans pe ritmuri de tarantele italiene. Două cupluri de dansatori fac față cu brio acestui pasaj destul de dificil din punct de vedere tehnic, cu ritmuri foarte rapide, cu piruete și salturi spectaculoase. Nici unul dintre dansatori nu este din România: britanicii  Emily Hulme și Adam Davies, japonezul Taiga Ueno și canadiana Chantal LaBarge sunt balerini nou sosiți la Opera Comică pentru Copii, pe care o să-i mai vedem și în spectacolele viitoare! Dansatorii de tarantele sunt alungați la propriu de pe scenă de cavalerul arțăgos Ripafratta, iar lupta pentru inima Mirandolinei reîncepe. Urmează o „scenă a balconului” foarte comică, în care fiecare dintre pretendenți, inclusiv Fabrizio cu a lui mandolină sau Ripafratta cu săbioiul supradimensionat, se luptă pentru atenția Mirandolinei. De la fereastră, tânăra hangiță îi alungă pe toți cu un zâmbet fermecător și un fâlfâit de evantai. Nemulțumiți, pretendenții își împart unii altora o serie de perechi de palme, apoi sunt alungați de Mirandolina cu o oală de confetti.

Dacă vă place baletul, dar și comedia, Mirandolina este rețeta perfectă pentru o ieșire la spectacol alături de cei mici. Distracția e garantată pentru copii, care nu au timp să se plictisească, în vreme ce adulții au ocazia să vadă un balet minunat, conceput de maestrul coregraf Mihai Babușka și pregătit de coregrafii Cristina Opincaru și Cătălin Caracaș. Scenografia minimalistă, adaptată scenei UnderGrant, este compensată de costume foarte creative, aflate în prelungirea personajului. Scenele de dans sunt complexe și în unele momente destul de dificile din punct de vedere tehnic, atât în dansul individual cât și la nivelul ansamblului. Pentru un iubitor de balet, Mirandolina oferă tot ce trebuie și puțin mai mult, așa că vă recomand din toată inima să nu-l ratați.

Livia Cimpoeru 20.10.2017